Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Seminar online, 24 februarie, Rețeaua partenerială 9 - Turism

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

„Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!" este denumirea activității derulate de Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, în cadrul proiectului Erasmus „Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) National reference points" (EQAVET-NRP-RO 2019) - Rețeaua partenerială 9 Turism, realizată în parteneriat cu C.N.D.I.P.T., la care a participat, miercuri, 24 februarie 2021, echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Mihai Viteazul" din Oradea.

„Gândită inițial ca o activitate față în față, această activitate din cadrul Rețelelor parteneriale R 9 Turism, s-a adaptat și ea situației cu care ne confruntăm de aproximativ un an de zile, iar lansarea invitației de participare și tematica abordată a determinat participarea în mediul online a unui număr considerabil de invitați: parteneri ai rețelei, cadre didactice, elevi, absolvenți, reprezentanți ai autorităților și ai mediului de afaceri. Cuvintele cheie au fost TURISM și ÎMPREUNĂ, fapt care a determinat ca pe tot parcursul activității să împărtășim experiențe numeroase, să ne bucurăm de rezultatele elevilor si absolvenților școlii urmărind traseul lor profesional, să descoperim frumusețea orașului turistic Timișoara prin ochii elevilor care au realizat un vlog de prezentare. Nu au lipsit surprizele dulci de Dragobete, pentru că ziua aleasă a fost ziua de 24 februarie, sărbătoarea iubirii la români. Pentru că în cadrul liceului elevii exersează competențe antreprenoriale, de comunicare, lingvistice, digitale, fiind încurajate creativitatea și munca în echipă, prezentarea unui model de firmă de exercițiu în domeniul turismului, HOTEL-ȘCOALĂ, a demonstrat pregătirea multilaterală a viitorilor profesioniști în domeniul turistic.
Banatul este o zona a țării încărcată de tradiție, istorie, cultură, cu o poziționare geografică favorabilă turismului, fapt ce determină identificarea mai multor tipologii de turism, un loc aparte ocupându-l turismul religios. Straiele populare autentice prezentate de elevele școlii, vorbitul în grai bănățean și prezentarea unor lăcașuri de cult ne-au reamintit că fără credință, speranță și respect pentru tradiții nu am fi putut rezista ca popor.
,,Drumul vinului", prezentat de elevi, face deja parte din oferta agențiilor de turism zonale, turiști de pretutindeni fiind interesați de această ofertă inedită. Sentimente de emoție, mândrie și bucurie au transmis foștii absolvenți care ne-au mărturisit că aici, în școală, ,,oglinzile educației" se transformă prin muncă, implicare, dăruire, stăruință și dragoste ,,în ferestre deschise"!
Nu au fost ocolite discuțiile referitoare la problemele actuale din turism sau nevoile existente în această ramură a economiei, dar la final am visat împreună cu un elev de clasa a X-a, plin de optimism, la o Timișoară vie, plină de cultură, tradiție și frumos, punct de atracție pentru turiști!
Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o Școală europeană cu tradiție, un liceu tehnologic aflat în topul preferințelor absolvenților de liceu din județul Timiș, o școală care are o experiență îndelungată și bogată în derularea de proiecte europene, o școală în care elevii sunt nu numai beneficiari ai unei educații de calitate, ci și parteneri în actul educațional, fiind stimulați să lucreze în echipă, să se manifeste liber, creativ, să implementeze propriile idei și să participe la activități care au ca rezultat dezvoltarea personală și profesională. Membru al Asociației Liceelor Hoteliere și de Turism din România - ARLIHT și coordonatoare a Rețelei parteneriale 9 Turism la nivel național, Colegiul Economic ,,Francesco Saverio Nitti" este o instituție de educație care promovează și sprijină prin activitățile și implicarea sa turismul. Se pot face lucruri minunate pentru turism împreună cu elevii și lucruri extraordinare pentru elevi și comunitate prin turism!", ne declară doamna prof. Florina-Mariana Spălățelu, directorul Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara.
Felicitări echipei formate din profesori, elevi, absolvenți și parteneri ai Colegiului Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, pentru organizarea evenimentul de excepție în cadrul căruia, prin tematica abordată, au ridicat nivelul calitativ al pregătirii profesionale și educaționale prin seminarii, ca activitate de formare profesională.
Dacă în sistemul clasic de pregătire discutăm despre educator și educabil, prin activitățile prezentate în cadrul seminarului, s-a putut constata că, educația la Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti" din Timișoara, se desfășoară la un alt nivel, în care elevii devin parteneri în activitatea educațională, facilitatori ai învățării și mentori pentru colegii lor, ambasadori ai școlii unde învață sau au învățat și ambasadori ai orașului în care trăiesc, experimentează, iubesc (24 februarie - „Dragobete"), se formează ca oameni.
În cadrul proiectului EQAVET, Reţeaua parteneriale 9 - Turism este formată din unitățile de învățământ: Colegiul  Economic ,,Francesco Saverio Nitti" din Timişoara - coordonatorul rețelei, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea, Colegiul Economic ,,Hermes" din Petroşani, Colegiul Economic Viilor, Colegiul Economic ,,Costin C. Kiriţescu" şi Colegiul UCECOM ,,Spiru Haret" din Bucureşti.
Florina-Mariana Spălățelu, coordonator rețea R9 Turism, directorul Colegiul Economic „Francesco Saverio Nitti", Timișoara
Simona-Violeta Ardelean, coordonator proiect Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul", Oradea
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: „Împreună pentru elevi, împreună pentru turism!”

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:47:44 Ora standard a Europei de Est