Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

NN și Junior Achievement susțin echipele de liceeni cu idei antreprenoriale de impact în societate

Prin proiectul internațional Social Innovation Relay

NN și Junior Achievement susțin echipele de liceeni cu idei antreprenoriale de impact în societate

Prin proiectul internațional Social Innovation Relay (SIR) și un parteneriat educațional de șapte ani, NN și Junior Achievement susțin elevii de liceu în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice conexe antreprenoriatului și inovării sociale.

În perioada 2014-2020, proiectul a implicat în activități practice peste 17.000 de elevi din 100 de localități din toată țara.
Antreprenoriatul social propune, în contextul actual, rezolvarea unei probleme din comunitate, împreună cu un model sustenabil de afacere, combinând nevoile financiare, sociale, culturale și de mediu.
„Un viitor mai bun pentru generațiile viitoare se construiește astăzi și cred că este responsabilitatea fiecăruia dintre noi să contribuie solidar la rezolvarea problemelor care ne privesc pe toți, ca societate. Cu un fiu elev de liceu, am cu atât mai mult convingerea că tinerii pot face o diferență pentru viitorul lor și al comunităților din care fac parte. Susţinem ideile inovatoare ale elevilor care se vor înscrie în competiţie și le oferim cadrul în care își pot completa educația cu experiențe aplicate. Contribuim astfel la dezvoltarea culturii antreprenoriatului social în România şi la crearea de bune practici din care se pot inspira mult mai mulţi elevi", spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN România.
Reducerea decalajelor create de sărăcie, economisirea resurselor, rezolvarea situației persoanelor fără adăpost și a familiilor aflate în dificultate din cauza crizei financiare recente, integrarea scăzută pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități și a șomerilor sunt câteva exemple de probleme sociale care necesită implicarea tinerilor antreprenori.  
Anul acesta, proiectul SIR oferă profesorilor și liceenilor acces gratuit la resurse de învățare, studii de caz, modele de afaceri sociale, webinarii de pregătire și mentorat cu voluntarii NN România, sprijinindu-i să îmbunătățească planurile de afaceri sociale și să găsească cele mai bune soluții pentru o viitoare implementare sustenabilă. La finalul Incubatorului, în cadrul unei sesiuni online de pitching dedicat antreprenoriatului social, juriul va alege echipa de elevi care va reprezenta România la evenimentul internațional JA Social Innovation Relay 2021.
Sunt invitați să participe și elevi care studiază în licee din zone dezavantajate din țară, localități din mediul rural și mic urban, pentru a asigura un acces echitabil la educație, tehnologie și oportunități noi de învățare prin antreprenoriat și a-i motiva să descopere mecanismele și instrumentele prin care se pot ajuta atât pe ei înșiși, cât și pe alții pentru depășirea dificultăților cu care se confruntă în prezent.
Elevii participanți la Social Innovation Relay vor putea susține gratuit testarea europeană Entrepreneurial Skills Pass - ESP pentru a obține Certificatul de Competențe Antreprenoriale, certificare unică în Europa în domeniul antreprenoriatului.
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:29:52 Ora de vară a Europei de Est