Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Simpozionul cultural al elevilor

Exerciții de constituire a sensului

Simpozionul cultural al elevilor

În data de 20 februarie 2021, a avut loc, în format on-line, cea de-a șaptea ediție a Simpozionului Cultural al Elevilor, intitulat „Concursul Interdisciplinar de Eseuri „Aranykult".

Evenimentul a fost organizat de asociația „Pro Lyceum Alapitvany", în colaborare cu cadre didactice de la Liceul Teoretic „Arany Janos", Salonta, coordonatoarea proiectului fiind doamna profesoară de limba engleză Fábián Boglárka.
Simpozionul a reunit un număr însemnat de participanți din trei școli bihorene: Liceul Teoretic „Arany Janos" din Salonta, Liceul de Arte din Oradea și Liceul Teoretic „Ady Endre", Oradea, tema fiind una generoasă, ce permite abordări multidisciplinare și interdisciplinare - „Călătorie în timp". Lucrările simpozionului au fost organizate pe șapte secțiuni: limba și literatura română, limba și literatura maghiară, religie, limba și literatura engleză, limba și literatura germană, istorie și filosofie, elevii participanți dovedind un real interes față de tematica propusă.
Câteva dintre obiectivele concursului au fost: sporirea interesului pentru lectură și pentru descoperirea unor obiceiuri și tradiții, încurajarea interculturalității și a interdisciplinarității, dezvoltarea creativității, precum și familiarizarea elevilor cu munca de cercetare, adunare și selectare a materialului pentru realizarea unei lucrări științifice.
Dată fiind situația excepțională pe care o traversează învățământul românesc (nu numai, după cum bine știm), concursul s-a desfășurat on-line, însă acest fapt nu a diminuat calitatea prezentărilor elevilor și a lucrărilor susținute. Dimpotrivă, a reieșit dorința elevilor de a participa la astfel de competiții (puține în acest an școlar), de a purta un dialog real pe teme de larg interes și de a descoperi ei înșiși diferite aspecte ale unor timpuri apuse. De pildă, o lucrare prezentată în cadrul secțiunii dedicate limbii și literaturii române i-a transpus pe participanți în viața din secolul al XIX-lea, pornind de la eseul Ioanei Pârvulescu, În intimitatea secolului al XIX-lea, în timp ce o altă lucrare a analizat portul popular din diferite zone ale țării, insistând asupra diferențelor și asemănărilor între portul popular românesc din Crișana și cel maghiar din aceeași zonă a țării.
Simpozionul le-a oferit elevilor și participanților șansa de a trăi mai multe vieți, de a redescoperi trecutul, de a privi prezentul ca rezultat al unor evenimente anterioare și de a-l regândi prin prisma celor aflate. Totodată, concursul reprezintă - încă de la prima ediție - o cale de cunoaștere și de înțelegere a alterității și propriei identități în formare.
Prof. Ștefănuț Alin

Trimite email

duminică, 16 mai 2021