Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și lista localităților în care se impun limitări (3)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și lista localităților în care se impun limitări (3)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 5 martie 2021, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar pentru intervalul 8-12 martie, precum și lista localităților în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment de la nivelul județului Bihor.

Ambele hotărâri au fost adoptate luând în considerare formula actualizată de calcul a incidențelor, care, conform Hotărârii Comitetului Național pentru Situații de Urgență nr. 8/2021, se realizează prin raportare la totalul persoanelor cu domiciliul sau reşedinţa în localitatea de referinţă, respectiv totalul cazurilor (inclusiv focarele).
Hotărârea nr. 20
Conform Hotărârii CJSU nr. 20/2021, care intră în vigoare începând cu 5 martie, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor, 436 de unități funcționează în scenariul verde, 268 în scenariul galben și 10 unități intră în scenariul roșu.
Hotărârea CJSU va fi actualizată după fiecare vacanță școlară, înainte de reluarea cursurilor sau ori de câte ori este nevoie, pe baza scenariilor actualizate în funcție de evoluția epidemiologică și pe baza criteriului privind rata incidenței cumulate la nivelul fiecărei localități, respectiv numărul total de cazuri noi în ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Reamintim scenariile de funcționare a unităților de învățământ:
1. Scenariul verde - incidență mai mică sau egală cu 1 cazuri/1.000 de locuitori. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toate categoriile de antepreșcolari, preșcolari și școlari;
2. Scenariul galben - incidență între 1-3 cazuri/1.000 de locuitori. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, elevii claselor din învățământul primar, precum și pentru elevii claselor terminale din învățământul gimnazial, liceal, profesional și postliceal;
3. Scenariul roșu - incidență mai mare de 3 cazuri/1.000. Activitățile care impun prezența fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ sunt permise pentru toți antepreșcolarii și preșcolarii, precum și pentru elevii claselor din învățământul primar.
Hotărârea nr. 19
Tot în ședința de vineri, CJSU a actualizat prin Hotărârea nr. 19 lista localităților din Bihor în care se impun restricții în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului Sars-CoV-2.
La data de 5 martie, la nivelul județului Bihor există două localități (Sălacea și Valea lui Mihai) cu 3 cazuri/1.000 locuitori, iar numărul localităților cu incidență între 1,5 - 3 cazuri/1.000 locuitori a crescut cu 10, de la 8 localități în data de 26 februarie, la 18 localități la data de 5 martie.
Oradea rămâne în scenariul galben, având o incidență de 2,41 cazuri/1.000 locuitori, prin urmare activitatea cu publicul a restaurantelor și cafenelelor în interior, precum și activitățile din cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole/concerte și a operatorilor din domeniul jocurilor de noroc sunt permise fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și sunt limitate la intervalul orar 6.00-23.00.
La această dată, conform analizei Direcției de Sănătate Publică Bihor incidența la nivelul județului Bihor este 1,49 de cazuri/1.000 locuitori. Lista localităților în care se impun măsuri de restricționare se actualizează ori de câte ori este nevoie, în urma hotărârilor CJSU Bihor, în funcție de rata de incidență a cazurilor de infectare cu virusul Sars-CoV-2 la nivelul fiecărei localități.
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 19/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/03/HCJSU-nr.19-2021-HORECA.pdf
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 20/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/03/HCJSU-nr.-20-2021-Scoli.pdf
Anexa Hotărârii CJSU nr. 20/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/03/Anexa-HCJSU-nr.20.pdf
Cancelaria Prefectului
Vedeți toate scenariile în Galeria foto: Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar, precum și lista localităților în care se impun limitări (3).
 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:06:21 Ora standard a Europei de Est