Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Despre Recensământul de probă al populației și locuințelor

Din Bihor au fost selectate cca 800 de gospodării din Ioșia - Oradea și cca 500 de gospodării din Sântandrei

Despre Recensământul de probă al populației și locuințelor

În semestrul I al anului 2022, în România, se va realiza Recensământul populației și locuințelor, acesta fiind primul recensământ care se va desfășura preponderent on-line.

În acest sens, în conformitate cu prevederile art. 29 lit. f) din O.U.G. nr. 19/2020, în perioada 10 - 31 martie 2021, Institutul Național de Statistică (INS), prin direcțiile sale teritoriale de statistică, va efectua un recensământ de probă la care vor participa aproximativ 50.000 de gospodării alese aleatoriu, de pe întreg teritoriul țării. Din județul Bihor au fost selectate cca 800 de gospodării din cartierul Ioșia - Oradea și cca 500 de gospodării din Sântandrei.
Acesta este un exercițiu ale cărui rezultate nu vor fi diseminate publicului, fiind realizat cu scopul ca INS să se asigure că totul va funcționa ireproșabil anul următor, la recensământul propriu-zis.
Recensământul de probă se va desfășura cu sprijinul și colaborarea cetățenilor din municipiul Oradea, din zonele constituite ca eșantion.
Ca măsură de protecție împotriva Sars-Cov2, este important ca cetățenii să știe că au posibilitatea de a se autorecenza, completând un formular de preînregistrare disponibil la adresa: https://rpl.insse.ro/. Ulterior, persoanele care se vor autorecenza la recensământul de probă vor primi, la adresele de e-mail indicate (în formularul de preînregistrare) un link care îi va dirija spre chestionarul individual. Această etapă de autorecenzare se va desfășura timp de șapte zile, între 10 și 16 martie 2021.
Cetățenii care, din motive obiective, nu se pot autorecenza trebuie informați cu privire la faptul că, în perioada 22 - 31 martie 2021, vor fi vizitați de către un recenzor pentru realizarea interviului față în față.
Informațiile colectate vor fi prelucrate în conformitate cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal (Regulamentul UE 679/2016) și cu asigurarea confidențialității statistice.
Datele colectate la recensământul de probă nu vor fi făcute publice și nici diseminate în vreun fel. Participarea la recensământ și furnizarea de informații corecte și complete fie prin metoda autorecenzării, fie prin intermediul interviului față-în-față cu un recenzor sunt obligatorii. Refuzul de a furniza informațiile solicitate sau de a primi vizita recenzorului, precum și furnizarea de informații incorecte constituie contravenții și se sancționează cu amenzi cuprinse 1.000 - 5.000 lei, în conformitate cu prevederile OUG nr. 19/2020 privind organizarea şi desfăşurarea Recensământului populaţiei şi locuinţelor din România runda 2021, modificată și aprobată prin Legea nr. 178/2020.
Informații privind eșantionul selectat din municipiul Oradea pentru recensământul de probă vor fi disponibile pe site-ul direcției teritoriale de statistică a județului și pe site-ul Primăriei Municipiului Oradea. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:00:28 Ora standard a Europei de Est