Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„My Fairy Tale Bus”, alături de 13 școli din Turcia, Italia și România

Școala Gimnazială „Dacia” este partener în proiectul internațional eTwinning

„My Fairy Tale Bus”, alături de 13 școli din Turcia, Italia și România

Școala Gimnazială „Dacia" din Oradea are bucuria de a fi partener într-un proiect internațional eTwinning, sub egida Erasmus+, alături de 13 școli din Turcia, Italia și România. Proiectul se numește „My Fairy Tale Bus", iar coordonatorul acestuia la nivelul școlii este prof. Diana Simina, directorul adjunct.

Scopul acestui proiect este de a  îmbunătăți abilitățile de citire, vorbire, scriere și ascultare în limba engleză ale elevilor implicați. În plus, elevii vor recunoaște atât poveștile din propriile lor culturi, cât și poveștile din culturi diferite, asigurându-se astfel interacțiunea culturală.
,,Aventura noastră a început în luna ianuarie 2021, cu povești diferite din țările implicate în proiect, ne spune doamna director adjunct Diana Simina. De asemenea, am creat logo-ul și postere pentru a ilustra cât mai bine ideile acestui proiect.Tot în această perioadă a fost creat un poem al proiectului, cu înregistrarea vocilor profesorilor participanți.
Luna februarie a fost extrem de fructuoasă!
Elevii au creat semne de carte cu personaje din poveștile îndrăgite, iar cea mai captivantă activitate a fost crearea de povești în echipe mixte, cu elevi din cele trei țări participante,sub atenta supraveghere a profesorilor. Poveștile s-au materializat în cărți scrise în storyjumper, frumos ilustrate și într-o exprimare îngrijită în limba engleză. Pentru această activitate, îi mulțumim domnului profesor Selčuk Gürlekoğlu de la Școala din Manisa, MANISA SCIENCE and ART CENTER, Turcia, pentru implicare, idei creative, acuratețe, un om de înaltă ținută morală.
Periplul nostru continuă și în această lună, cu ghicitori, de tipul: Guess which famous character am I?, filmulețe create tot cu ajutorul Web2Tools și cu „My fairy tale bag!", o „tolbă" plină cu surprize.
Bucuria de a crea, de a învăța, de a împărtăși idei
Pentru noi, proiectul acesta înseamnă bucuria de a crea, de a învăța, de a împărtăși idei", a conchis interlocutorul nostru, doamna director adjunct Diana Simina, coordonatorul de proiect la nivelul Școlii Gimnaziale ,,Dacia".
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:28:17 Ora standard a Europei de Est