Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Creatori de mărţişoare

Proiect desfăşurat în perioada 28 februarie - 15 martie

Creatori de mărţişoare

Elevii Şcolii Gimnaziale ,,Dacia" au fost în acest an ,,creatori de mărţişoare".
Este vorba despre un proiect desfăşurat în perioada 28 februarie - 15 martie 2021, sub îndrumarea prof. Fetea Anca.

Iniţiativa  a venit ca urmare a invitaţiei primite din partea platformei educaţionale TWINKL de a participa la o expoziţie virtuală de mărţişoare create de copii. Regulile de participare au fost ca fiecare mărţişor să conţină cel puţin un material reciclat şi să fie original. Astfel, la acest proiect au participat clasele a II-a C, a III-a A și C, îndrumate de doamnele învăţătoare Zach Florina, Ciorba Amalia și Vidican Paula, mai mulţi elevi din clasele a V-a, a VI-a şi a VII-a, îndrumaţi de doamnele profesoare: Matiuţ Monica, Fetea Anca, Bindea Adriana, Sala Loredana și Berce Monica.
Obiectivele proiectului au fost: stimularea creativităţii şi a imaginaţiei, cultivarea gustului pentru frumos şi, bineînţeles, conştientizarea importanţei reciclării. Copiii au fost deosebit de receptivi şi s-au dovedit a fi chiar foarte talentaţi şi creativi.  Aceştia şi-au folosit priceperea şi măiestria realizând mărţişoare din capace metalice pentru sticle, resturi de materiale textile și sârmă, fructe de goji, flori presate și uscate, paste, boabe de porumb, sâmburi de dovleac, carton colorat de la diferite ambalaje, scoici, resturi rămase după ascuţírea creioanelor, dop de plastic, hârtie de ziar, șervețele, coji de ouă, nuci, carton colorat de la diferite ambalaje şi multe altele.
Succesul acestei activităţi a constat tocmai în bucuria cu care au fost realizate aceste mărţişoare, deoarece toate sunt foarte reuşite, fiind chiar oferite de copii membrilor familiei. Deşi elevii din clasele V-VII susţin activităţi doar în regim online, ne-am bucurat împreună de rezultatul muncii lor.  Felicitări, dragi copii!
Prof. Anca Fetea
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Creatori de mărţişoare.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:28:19 Ora standard a Europei de Est