Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre înscrieri... și simularea probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat

De la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre înscrieri... și simularea probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat

În perioada 22-25 martie 2021, se desfășoară simularea probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat, în anul școlar 2020-2021.

La nivelul județului Bihor sunt constituite 48 de centre. Simularea probelor la Bacalaureat se organizează pentru elevii claselor a XII-a și a XIII- a seral/frecvență redusă în anul școlar 2020-2021. În aceste clase sunt înscriși un număr de 4.139 de elevi.
Probele se vor desfășura după următorul calendar:
Ø  Luni, 22 martie 2021 Proba E)a) proba scrisă - Limba și literatura română
Ø  Marți, 23 martie 2021 Proba E)c) proba scrisă - proba obligatorie a profilului
Ø  Miercuri, 24 martie 2021 Proba E)d) proba scrisă -  proba la alegere a profilului și a specializării
Ø  Joi, 24 martie 2021 Proba E)b) proba scrisă - Limba și literatura maternă
Din datele comunicate până în prezent câte o clasă de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea și Colegiul Național ,,Onisifor Ghibu" Oradea, nu vor susține simularea deoarece la nivelul acestor grupe de elevi au fost diagnosticate cazuri cu Covid 19, iar patru clase de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Valea lui Mihai nu vor susține simularea, deoarece la nivelul localității rata de incidență este de peste 6 la mia de locuitori.
Probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9,00, accesul elevilor fiind permis până la ora 8,30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării examenului național de Bacalaureat este de trei ore.
În organizarea și desfășurarea simulărilor naționale se aplică toate prevederile legale actualizate, în vigoare, pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Sars-Cov2.
Potrivit Ordinului ministrului Educației nr. 3449 din 5 martie 2021 notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog, decât prin excepție la solicitarea scrisă a elevului.
Rezultatele se vor afișa pe data de 31 martie 2021.
Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar
De asemenea, având în vedere publicarea în Monitorul Oficial  a Ordinului Nr. 3.473 privind aprobarea Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2021-2022 și a Calendarului înscrierii, Inspectoratul Școlar Județean Bihor a publicat pe pagina instituției la adresa www.isjbihor.ro conținutul metodologiei, calendarul înscrierii, structura circumscripțiilor, respectiv procedura privind constituirea formațiunilor de studiu la clasa pregătitoare în anul școlar 2021-2022.
Calendarul înscrierii a debutat în 17 martie 2021 cu afișarea circumscripțiilor școlare pe site-ul menționat mai sus, respectiv la sediul unităților de învățământ care fac înscrieri la clasa pregătitoare.
Începând cu 22 martie 2021 se va realiza evaluarea dezvoltării copiilor care solicită înscrierea în clasa pregătitoare și vor împlini 6 ani în perioada 1 septembrie - 31 decembrie 2021, dar nu au frecventat grădinița sau vin din străinătate. Aceste evaluări vor fi realizate de către Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională (C.J.R.A.E.).
Copiilor, care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie-31 decembrie 2021 și solicită înscrierea, li se va elibera recomandare pentru înscriere de către grădinița frecventată, la solicitarea scrisă a părintelui.
Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar.
Completarea cererilor-tip de înscriere va începe la data de 29 martie 2021. Cererea-tip de înscriere se poate completa on-line, transmite prin e-mail, prin poștă sau se poate depune la secretariatul unității de învățământ, însoțită de documentele justificative.
La nivelul județului Bihor conform proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021 sunt propuse un număr de 289,94 de clase pregătitoare pentru învățământul de masă și special cu un număr 5.241 de locuri. Dintre acestea 218,12 sunt clase cu predare în limba română, cu un număr de 4.014 locuri, 67,24 clase cu predare în limba maghiară având un număr de 1.147 de locuri, diferența fiind clase cu predare în limbile slovacă, germană și romani.
În Municipiul Oradea sunt propuse un număr de 89 de clase cuprinzând 1.890 de elevi, distribuite astfel: limba română 72 de clase cu un număr de 1.553 de elevi, limba maghiară 15 clase cu 293 de elevi, secția germană două clase cu 44 de elevi.
Inspector școlar Florin Negruțiu

Trimite email
miercuri, 8 mai 2024, 18:55:28 Ora de vară a Europei de Est