Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”

La Colegiul Național ,,Iosif Vulcan” din Oradea

Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”

Luna februarie a fost o lună rodnică pentru participanții la proiectul Erasmus +,,Colors".

Cadrele didactice din echipa de proiect: director, prof. Simona Martin, coordonator proiect - prof. Maria Duma, membri: prof. de lb. engleză Teodora Popa, prof.  Angela Clonda, Anamaria Horga, Cătălin Lazăr și Aurelia Susan, au organizat activități cu clasele I B, a II-a C, a III-a A, a IV-a A și a IV-a B, sub genericul ,,Împreună pentru un internet mai bun". Pentru a sensibiliza elevii privind siguranța în activitatea online, aceștia au fost provocați să devină Eroii Internetului, în ziua de 9 februarie 2021, cu ajutorul site-ulhttps ://beinternetawesome. withgoogle.com/ro_ro/ .
Cunoștințele dobândite au fost apoi aprofundate prin jocul,,Interland", iar finaliștii au obținut diplome, care au fost expuse, cu mare mândrie, într-o expoziție foarte apreciată de toți elevii ciclului primar. Mesajul educativ a fost ilustrat în multe lucrări create de proaspeții ,,Eroi ai Internetului" din clasele noastre.
De Dragobete, harnicii vulcanici de la clasele primare au sărbătorit, conform tradițiilor românești, dragostea și venirea primăverii. Unele clase (I B, II C) au pregătit inimioare dulci, primăvăratice, folosind pudră de zmeură, ca praf magic, altele s-au întrecut în a confecționa o multitudine de inimioare, care au fost prezentate colegilor cu multă bucurie!
În luna martie (15-19 martie 2021) s-au desfășurat trei întâlniri online între trei clase de ciclul primar de la -,,Ceip El Peñascal", din Segovia, Spania, parteneră în cadrul proiectului ,,Colors" și trei clase de la Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", sub genericul ,,Let's meet online". La întâlniri au participat 150 de elevi și opt profesori, din cele două școli.
Pregătirea elevilor pentru activitățile în limba engleză a fost realizată de  către d-na prof. de lb. engleză, Teodora Popa, în colaborare cu învățătorii claselor implicate. La activitatea din 17 martie a luat cuvântul d-na prof. de limba spaniolă Rodica Pop, profesorul care a susținut înființarea secției bilingv-spaniolă în cadrul colegiului nostru în 2008, iar la fiecare activitate a vorbit în limba spaniolă câte un elev din clasele participante, născut în Spania.
Elevii au realizat o pregătire prealabilă a întâlnirilor, identificând aspectele cultural și specifice ale  țării partenere. Video conferințele s-au concentrate pe activități de comunicare orală sub formă de întrebări și răspunsuri, pe teme prestabilite între elevii din trei clase primare distincte, din cele două școli partenere. Aceste activități de interacționare au fost gândite pentru a accelera procesul de învățare a unei limbi străine și a da sens experienței de învățare la o vârstă școlară timpurie. Elevii claselor implicate au conștientizat diversitatea culturală, relaționând cu alți copii din Europa, au avut ocazia de-a comunica în limba engleză, de-a concluziona cu privire la similarități și diferențe între cele două țări, între cele două culturi, dobândind pe această cale mentalități de dezvoltatori de tehnologie, în loc de consumatori de tehnologie. Pregătirea activităților a necesitat din partea celor mici documentare, realizare de hărți/proiecte PowerPoint în limba de comunicare engleză. Activitățile au facilitate oportunități de-a discuta cu elevi de aceeași vârstă aspecte ale vieții lor școlare, precizând materii preferate, mâncăruri specifice, cărți, filme, dar și jocuri video preferate. La final, participanții și-au exprimat dorința de a continua seria întâlnirilor și de a rămâne în contact pe viitor.
S-au întâlnit on-line și instituțiile de învățământ din Suedia ,,Johannesskolan"&Turcia ,,Sehit Polis VolkanSabazIlkokulu" și Serbia, PU „Nasa Radost" &Grecia ,,4 DimotikoPefkon", instituții partenere în cadrul proiectului.
Diseminarea proiectului se realizează pe:
https://live.etwinning.net/projects/project/209663
https://twinspace.etwinning.net/103967/home
http://www.cnivor.ro/erasmus-colors.html
 
Doamnă profesor Maria Duma, coordonator de proiect,
Tăcerea și absența din peisajul Media, constatăm că au însemnat mult și multe în derularea proiectului Erasmus+ Colors, și așa după cum ne-ați obișnuit, munca și strădania au fost încununate, inclusiv cu diplome, care pentru elevi înseamnă mult, fiind o confirmare a faptului că au fost la înălțimea investiției de capital pe care au făcut-o dascălii lor în ei, dar și o surpriză deosebit de plăcută pentru partenerii spanioli, în egală măsură. Drept pentru care și noi îi felicităm și vă felicităm, ca echipă, care ne reprezentați cu cinste în fața partenerilor spanioli, dar nu numai!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (62 de poze) în Galeria foto: Noi provocări în cadrul proiectului Erasmus +,,Colors”.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 22:58:56 Ora de vară a Europei de Est