Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Și tu poți să fii lider!

O nouă competiție de proiecte de antreprenoriat social

Și tu poți să fii lider!

Junior Achievement România lansează, cu sprijinul Vodafone, a noua ediție a competiției de proiecte de antreprenoriat social – „Să fii lider”, primul program de antreprenoriat social desfășurat în licee și facultăți din România.

 Programul JA folosește tehnici "learning by doing" pentru a-i implica pe tineri direct în viața comunității și a-i ajuta să devină lideri ai ei. Pe parcursul programului, tinerii învață despre: *llidership și management *ce înseamnă managementul de proiect *cum se poate administra un proiect real al școlii sau al comunității din care fac parte.
 Tinerii sunt stimulați să descopere oportunități de afirmare a abilităților de lideri, atât în școală, cât și în comunitate, să identifice probleme sociale și economice ale comunității în care învață și trăiesc, să identifice posibile soluții de dezvoltare locală, să își exerseze aptitudinile de lider prin derularea unor proiecte școlare sau comunitare reale.
 O nouă șansă!
  ”Să fii lider” este o șansă pentru tineri de a crea, deocamdată pe hârtie, programe care pot să îmbunătățească viața comunității. Credem că antreprenoriatul și bunele practici de afaceri trebuie exersate încă de pe băncile școlii, de către cei care vor deveni lideri în următorii ani, și acesta este, de fapt. scopul programului nostru", a declarat Lidia Solomon, director Corporate Communications, Vodafone România.
În cadrul programului, se desfășoară anual, Competiția națională de proiecte ale elevilor și studenților „Să fii lider”, care are ca scop antrenarea elevilor de liceu și a studenților în identificarea unor probleme ale comunității și în elaborarea de soluții viabile pentru rezolvarea acestora.
  Competiția are deja o istorie bogată, în arhiva organizației adunându-se proiecte deosebite, pe teme de o mare diversitate și de mare impact social: cultură, mediu, categorii defavorizate, protecția animalelor, infrastructură, violență, antreprenoriat social.
  Aceasta dovedește interesul, dar și potențialul tinerilor, precum și eficiența activităților desfășurate în cadrul programului la clasă.
Anul acesta, concurenții sunt invitați să încarce proiectul, raportul de implementare și documentele de prezentare personală pe site-ul dedicat www.safiilider.jaromania.org. Site-ul pune la dispoziția participanților materiale informative și modele de lucru pentru atingerea obiectivelor vizate de competiție.
  Temele proiectelor selectate pentru finala ediției de anul trecut arată interesul tinerilor pentru o mare diversitate de nevoi ale comunităților: de la teme de relevanță largă (protecția mediului, calitatea vieții, implementarea valorilor civice fundamentale prin acțiuni practice), până la teme cu efecte la nivel local sau personal (rezolvarea problemei adăpostului pentru doi concetățeni sau socializare prin lecții de dans). Toate proiectele au, pe lângă componenta de atitudine (identificarea nevoii comunității și scopul ameliorării calității vieții), o consistentă parte de identificare, evaluare, gestionare a resurselor umane, materiale, financiare. Proiectarea bugetară și descrierea surselor de finanțare reprezintă o componentă de bază în antreprenoriatul social.
  Criteriile principale de care se ține seama în jurizarea proiectelor sunt: importanța problemei și aplicabilitatea soluției identificate, spiritul de observație și capacitatea de organizare, spiritul practic de abordare și realizare a proiectului, inventivitatea și realismul.
  Câștigătorul de anul trecut, Sebastian Demean, elev în clasa a XI-a, la Colegiul Național „Moise Nicoară” din Arad, a primit o bursă Junior Achiever, de participare la evenimentul "Future Excellence", Stockholm, Suedia, iulie 2008, acordată de Vodafone România. Elevii clasați pe locurile al doilea și al treilea au participat la școala de vară "Economics for Leaders", organizată de Junior Achievement la Poiana Brașov.
  ”Să fii lider” este o nouă încercare de a apropia și de a pune în legătură tineri ingenioși. Tocmai lucrul acesta l-am simțit eu cel mai bine în timpul competiției, un spirit comun, un spirit ce s-a format pentru a rezista și pentru a impacta; un front unit de idei și atitudini, puternice, pregatite de a ataca fără rest probleme sociale importante ale românilor de astăzi”, a declarat Sebastian Demean.
 Organizatorii ... se prezintă!
 
Junior Achievement România, organizație non-profit, a fost fondată în anul1993 și este parte a Junior Achievement WorldwideR, USA și Junior Achievement-Young Enterprise, Europe. JA este cea mai mare și cea mai dinamică organizație internațională de educație economică și antreprenorială. Programele JA de tip „learning by doing” sunt urmate anual de peste opt milioane de elevi și studenți din întreaga lume și se desfășoară local în parteneriat cu instituțiile de învățământ și comunitatea de afaceri. 
 
Vodafone România, divizie a Vodafone Group Plc., avea 9.649.709 de clienți, la 31 decembrie 2008. Vodafone este cel mai mare grup de telecomunicații mobile din lume, cu divizii în 27 de țări pe cinci continente și peste 40 de rețele partenere în întreaga lume. La 31 decembrie 2008, Vodafone avea 289 milioane de clienți în întreaga lume. (Luiza CRISTEA)

 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 08:58:59 Ora standard a Europei de Est