Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Pasajul suprateran din zona Universității a fost deschis

Vineri,

Pasajul suprateran din zona Universității a fost deschis

Pasajul suprateran de pe şoseaua de centură a Oradiei, construită de Primăria Oradea prin Direcția Tehnică în imediata vecinătate al Pieţei 100 și str. Universității, a fost deschis circulaţiei vineri, 19 martie 2021, circulația fiind restricționată în ambele sensuri de mers pe o singură bandă de circulație.

Restricția este necesară pentru că încă se lucrează la montarea panourilor fono-absorbante, care vor proteja și vor asigura confortul locuitorilor cartierului Europa.
„Am deschis pasajul chiar dacă lucrarea nu este finalizată în întregime, traficul este acum mult mai fluent pentru că şoferii nu mai sunt obligaţi să devieze pe benzile de ocolire. În perioada următoare se va lucra la turnarea stratului final de asfalt pe benzile de ocolire, la noul sens giratoriu de sub pasaj, iar ultimele lucrări vor fi cele de marcaje rutiere și amenajarea sub pasaj a unei treceri de pietoni semaforizate pentru trecătorii care vor să ajungă la Piaţa 100", a declarat primarul Florin Birta.
Pe durata lucrărilor la benzile de ocolire, circulaţia pe şoseaua de centură se va desfăşura pe pasaj, chiar dacă restricţionată, iar accesul la Piaţa 100 şi în parcul industrial din strada Ogorului se va face pe noul drum de legătură care începe de la parcarea magazinului Leroy Merlin.
Pasajul s-a executat de-a lungul drumului de centură, de o parte și de alta a străzii Universității, are trei deschideri de 24 m și o lungime de 72 m, lungimea totală a rampelor fiind de 473 m.
De asemenea, pasajul are două benzi de circulație pe sens, lățimea părții carosabile fiind de 14 m. Bretelele de legătură la girație, câte una pe direcție, vor asigura toate relațiile de legătură între drumul de centură și drumurile laterale. Lățimea părții carosabile a bretelelor este de 3.5 m și va fi delimitată de un trotuar în zona sensului giratoriu. Sensul giratoriu va avea cinci ramuri: Borș, Cluj, str. Universității, str. Ogorului și strada nouă de acces la Piața 100.
Pe sub pasaj, la capătul dinspre Cartierul Europa, a fost realizată o trecere pentru pietoni/ pasaj pietonal cu lățimea de 4 metri, la care urmează să se execute lucrările de finisare. Această trecere va face legătura cu Piața 100 pentru cei care vin de pe strada Universității, cu semafoare în dreptul benzilor de ocolire a pasajului.
Lucrările sunt executate de către firma SC Porr Construct SRL și au demarat în octombrie 2019, iar valoarea contractului de lucrări este de 30.103.485,75 lei (fără TVA).
Conform contractului, termenul de finalizare pentru amenajarea intersecției prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și str. Universității este sfârşitul lunii aprilie 2021. (B.P.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:57:03 Ora standard a Europei de Est