Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Viitorul e la școală

Proiect pentru școli și elevi din medii dezavantajate, susținut de Metropolitan Life

Viitorul e la școală

*Junior Achievement (J.A.) România și Metropolitan Life România lansează proiectul Viitorul e la școală, adresat în special elevilor și școlilor din mediile dezavantajate economic.
*Proiectul propune soluții adaptate școlii online,pentru facilitarea accesului elevilor la educație.
*Până la finalului acestui an, peste 10.000 de elevi vor participa la activități learning by doing și webinarii susținute de voluntarii Metropolitan Life.

J.A. România lansează, cu sprijinul Metropolitan Life, proiectul Viitorul e la școală, conceput pentru a-i ajuta pe elevi să-și păstreze și să-și dezvolte o atitudine pozitivă față de necesitatea educației și față de viitorul lor, prezentându-le beneficiile și avantajele economice ale educației pe care o primesc în școală.
În contextul școlii online, care amplifică decalajul în ceea ce privește accesul la educație pentru elevii din medii defavorizate, proiectul oferă diferite tipuri de activități care sprijină continuarea educației,în etapa de tranziție de la gimnaziu la liceu.
Prin activități learning by doing și webinarii susținute de voluntarii Metropolitan Life, elevii sunt încurajați să își definească propriile interese și abilități, să realizeze proiecții pentru viitorul lor și să își dezvolte o mai bună înțelegere a beneficiilor și avantajelor economice și sociale ale educației și școlii.
La prima activitate desfășurată în cadrul proiectului, 50 de eleve au primit de la voluntarii Metropolitan Life informații despre abilitățile și cunoștințele necesare pentru a lucra în domeniul financiar, despre cele mai căutate job-uri în acest domeniu și despre așteptările angajatorilor de la tinerii nou intrați pe piața muncii.
 „Parteneriatul cu Junior Achievement România ne bucură foarte mult, iar implicarea în proiectul Viitorul e la școală reprezintă o continuare firească a angajamentului Metropolitan Life de a contribui la evoluția educației tinerilor din România. Pentru că educația este primul pas către decizii corecte, diferența dintre bine și rău, progres. Educația construiește un viitor sustenabil!", declară Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
Până la finalul acestui an, cei peste 10.000 de elevi care vor participa la activitățile din proiect vor explora diferite oportunități profesionale, în raport cu nivelul de pregătire și câștigul mediu, vor analiza rolul educației, costurile financiare și de oportunitate pe care aceasta le presupune și vor evalua riscurile economice și de viitor ce survin în urma abandonului școlar.
Totodată, elevii vor fi încurajați să își formeze o înțelegere personalizată a conceptului de succes personal- adaptat intereselor lor și bazat pe stabilirea de obiective și acțiuni - și o atitudine pozitivă față de educație și de luarea deciziilor potrivite pentru viitorul lor. Conținutul educațional al proiectului este disponibil în format digital, prin acces la platforma J.A. InspireTM.
Conceptul Viitorul e la școală asigură și o componentă de sustenabilitate a procesului didactic, oferind școlilor și profesorilor implicați instrumente și modele de lucru, precum și dotări cu echipamente care facilitează accesul la educație pentru actuala generație de elevi, dar și pentru generațiile viitoare.
Parteneriatul dintre J.A. România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doing continuă pentru al nouălea an consecutiv, iar până acum peste 25.000 de elevi au beneficiat de educație pentru incluziune financiară. În 2021, parteneriatul a fost extins către componentele educaționale de prevenire a abandonului școlar și educație pentru sănătate.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:38:06 Ora de vară a Europei de Est