Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

22 Martie

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

Poluarea este un subiect tot mai des întâlnit în societate și de interes major pentru toate marile state ale lumii. Din păcate, poluarea este un subiect atât de discutat deoarece ne afectează tot mai mult viața de zi cu zi.

Poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care interferează cu sănătatea umană, calitatea vieții sau funcția naturală a ecosistemelor, a organismelor vii și a mediului în care trăiesc acestea.
Chiar dacă uneori poluarea mediului înconjurător este un rezultat al cauzelor naturale, cum ar fi erupțiile vulcanice, cea mai mare parte a substanțelor poluante  provin din activitățile umane (Wikipedia). Astfel că noi, oamenii, suntem principalii factori poluanți ai mediului înconjurător, dar tot în mâinile noastre se află și schimbarea; schimbarea viitorului copiilor noștri prin activități de protejare a naturii și implicarea noastră în cât mai multe și diverse activități de protejare a mediului înconjurător.
De Ziua Mondială a Apei - 22 Martie, la Grădinița ,,Amicii" - Grădinița Nr. 47, structură a Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", preșcolarii grădiniței împreună cu educatoarele au desfășurat activități specifice, fiecare educatoare subliniind  importanța protejării mediului înconjurător și în special a apei, cum a știut cel mai bine!
Grupa mică, coordonată de doamnele educatoare prof. Manuela Moale și Simona Cata, a marcat Ziua Mondială a Apei sărbătorind minunatele viețuitoare a căror casă este APA. Copiii au pictat peștișori, broscuțe, au realizat flori de nufăr și le-au asamblat pe toate într-o frumoasă machetă sub forma unei cascade.
Doamnele educatoare prof. Mirela Ioja și Nicoleta Mureșan, de la grupa mijlocie, a Ursuleților, au redat povestea ,,Peripețiile lui Stropi în Țările Dunării", iar apoi copiii au colorat și au decupat  picături de apă pentru a marca Ziua Mondială a Apei.
La secția maghiară,„Albinuțele", educatoare prof. Anna Elekes, împreună cu Sara Biro au punctat această zi printr-o multitudine de activități deosebite, explorând cu copiii lumea minunată a apelor, astfel că au realizat un acvariu mare din materiale reciclabile, cu animale și plante marine; pe urmă au desenat pe o bucată imensă de material, animăluțe din mediul subacvatic creând-o  astfel pe Sirena Mării din scoici (nas, ochi, gura) și o pălărie formată dintr-o  caracatiță, căreia îi cădeau tentaculele pe umeri....
Grupa mare, a Buburuzelor, a derulat  proiectul ,,Cum protejăm natura?" care s-a desfășurat pe parcursul a două săptămâni în care am discutat despre importanța protejării mediului, continuând cu protejarea apelor, sub sloganul ,,Un pas mic pentru noi, un pas uriaș pentru Planetă!" Educatoarele prof. Adriana Nicorici, împreună cu Cristina Budău, au realizat o serie de activități despre cum ne influențează poluarea viața, de unde vine poluarea și care sunt consecințele ei? Ce putem face noi bine pentru natură și pentru cei din jurul nostru?
De Ziua Mondială a Apei, copiii au urmărit un documentar despre Poluarea apelor, circuitul apei în natură, au urmărit parcursul lui ,,Stropi", personajul săptămânii, care a călătorit prin Țările Dunării și a avut parte de multe peripeții, copiii transpunându-se în pielea personajului și urmărindu-i povestea călătorind cu el prin toate locurile văzute de el, aflând astfel principalele surse de poluare a apelor. După aceea, copiii l-au pictat pe Stropi și s-au mișcat pe ritmul melodiei ,,Cântecul apei", melodie lansată chiar pe 22 Martie, proiect inițiat de Administrația Națională „Apele Române" și Programul Național Cantus Mundi România".
La finalul activităților, copiii au fost recompensați cu diplome și insigne cu emblema Zilei Mondiale a Apei - 22 Martie 2021.
Prof. Adriana Nicorici
Vedeți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:07:10 Ora standard a Europei de Est