Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

22 Martie

Ziua Mondială a Apei la Grădinița ,,Amicii”

Poluarea este un subiect tot mai des întâlnit în societate și de interes major pentru toate marile state ale lumii. Din păcate, poluarea este un subiect atât de discutat deoarece ne afectează tot mai mult viața de zi cu zi.

Poluarea reprezintă contaminarea mediului înconjurător cu materiale care interferează cu sănătatea umană, calitatea vieții sau funcția naturală a ecosistemelor, a organismelor vii și a mediului în care trăiesc acestea.
Chiar dacă uneori poluarea mediului înconjurător este un rezultat al cauzelor naturale, cum ar fi erupțiile vulcanice, cea mai mare parte a substanțelor poluante  provin din activitățile umane (Wikipedia). Astfel că noi, oamenii, suntem principalii factori poluanți ai mediului înconjurător, dar tot în mâinile noastre se află și schimbarea; schimbarea viitorului copiilor noștri prin activități de protejare a naturii și implicarea noastră în cât mai multe și diverse activități de protejare a mediului înconjurător.
De Ziua Mondială a Apei - 22 Martie, la Grădinița ,,Amicii" - Grădinița Nr. 47, structură a Școlii Gimnaziale ,,Oltea Doamna", preșcolarii grădiniței împreună cu educatoarele au desfășurat activități specifice, fiecare educatoare subliniind  importanța protejării mediului înconjurător și în special a apei, cum a știut cel mai bine!
Grupa mică, coordonată de doamnele educatoare prof. Manuela Moale și Simona Cata, a marcat Ziua Mondială a Apei sărbătorind minunatele viețuitoare a căror casă este APA. Copiii au pictat peștișori, broscuțe, au realizat flori de nufăr și le-au asamblat pe toate într-o frumoasă machetă sub forma unei cascade.
Doamnele educatoare prof. Mirela Ioja și Nicoleta Mureșan, de la grupa mijlocie, a Ursuleților, au redat povestea ,,Peripețiile lui Stropi în Țările Dunării", iar apoi copiii au colorat și au decupat  picături de apă pentru a marca Ziua Mondială a Apei.
La secția maghiară,„Albinuțele", educatoare prof. Anna Elekes, împreună cu Sara Biro au punctat această zi printr-o multitudine de activități deosebite, explorând cu copiii lumea minunată a apelor, astfel că au realizat un acvariu mare din materiale reciclabile, cu animale și plante marine; pe urmă au desenat pe o bucată imensă de material, animăluțe din mediul subacvatic creând-o  astfel pe Sirena Mării din scoici (nas, ochi, gura) și o pălărie formată dintr-o  caracatiță, căreia îi cădeau tentaculele pe umeri....
Grupa mare, a Buburuzelor, a derulat  proiectul ,,Cum protejăm natura?" care s-a desfășurat pe parcursul a două săptămâni în care am discutat despre importanța protejării mediului, continuând cu protejarea apelor, sub sloganul ,,Un pas mic pentru noi, un pas uriaș pentru Planetă!" Educatoarele prof. Adriana Nicorici, împreună cu Cristina Budău, au realizat o serie de activități despre cum ne influențează poluarea viața, de unde vine poluarea și care sunt consecințele ei? Ce putem face noi bine pentru natură și pentru cei din jurul nostru?
De Ziua Mondială a Apei, copiii au urmărit un documentar despre Poluarea apelor, circuitul apei în natură, au urmărit parcursul lui ,,Stropi", personajul săptămânii, care a călătorit prin Țările Dunării și a avut parte de multe peripeții, copiii transpunându-se în pielea personajului și urmărindu-i povestea călătorind cu el prin toate locurile văzute de el, aflând astfel principalele surse de poluare a apelor. După aceea, copiii l-au pictat pe Stropi și s-au mișcat pe ritmul melodiei ,,Cântecul apei", melodie lansată chiar pe 22 Martie, proiect inițiat de Administrația Națională „Apele Române" și Programul Național Cantus Mundi România".
La finalul activităților, copiii au fost recompensați cu diplome și insigne cu emblema Zilei Mondiale a Apei - 22 Martie 2021.
Prof. Adriana Nicorici
Vedeți mai multe poze în Galeria foto:

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 07:10:21 Ora de vară a Europei de Est