Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Pentru sprijinirea copiilor de la Centrul de Îngrijire de Zi

Colaborare între D.A.S.O. și Palatul Copiilor

Pentru sprijinirea copiilor de la Centrul de Îngrijire de Zi

Direcția de Asistență Socială Oradea și Palatul Copiilor Oradea au încheiat un protocol de colaborare prin care se asigură din partea personalului de la Palatul Copiilor activități suplimentare pentru copiii care frecventează Centrul de Îngrijire de Zi din subordinea D.A.S.O.

Scopul acestui protocol este de a dezvolta în rândul copiilor aptitudini specifice, spiritul creativ, iar activitățile care se vor derula sunt menite să îi ajute să înțeleagă frumusețea limbii române și posibilitățile multiple de comunicare și acces la culturi noi, prin învățarea limbii engleze. Astfel, pentru a veni în sprijinul copiilor care frecventează Centrul de Zi Oradea, în baza protocolului dintre cele două instituții, de trei ori pe săptămână copiii vor beneficia de ore de dans, pictură, limba română și limba engleză, în grupuri restrânse, cu respectarea tuturor normelor sanitare de protecție și distanțare.
Copiii din Centrul de Îngrijire de Zi, situat în Oradea, str. Traian Lalescu nr. 3c, au participat miercuri, 24.03.2021, la prima activitate în cadrul acestui parteneriat, respectiv o activitate distractivă, ora de dans.
Cu mult entuziasm, copiii au învățat pașii de dans, după o perioadă îndelungată în care măsurile restrictive au dus la scăderea nivelului de interacțiune și comunicare. Pe parcursul activității, copiii s-au implicat, manifestându-şi nerăbdarea pentru viitoarele lecţii tematice.
„Ne bucurăm că de la începutul pandemiei cauzate de Sars Cov - 2, comunitatea noastră a dat dovadă de empatie, fiind aproape de semenii lor venind înspre noi și dând o mână de ajutor acolo unde este mare nevoie. Mulțumim d-nei director al Palatului Copiilor Oradea -  profesor Balaj Lucia Elena, pentru implicarea de care dă dovadă venind cu astfel de activități în sprijinul copiilor noștri care frecventează Centrul de Zi", a declarat directorul Direcției de Asistență Socială Oradea, d-na Anca Grama.
Centrul de Zi Oradea oferă copiilor de vârstă şcolară, încadraţi în învăţământul de masă, care provin din familii numeroase, monoparentale, dezorganizate, servicii sociale care constau în: îngrijire pe timpul zilei, acordarea a două mese pe zi, activităţi de tip after school, educaţie, recreere, socializare, activităţi privind dezvoltarea deprinderilor de viaţă şi orientare şcolară.
Activităţile desfăşurate cu copiii în cadrul centrului sunt diversificate, adaptate vârstei lor, nivelului şi potențialului lor de dezvoltare şi vin în sprijinul familiilor, prin promovarea unui model de educație și familial de îngrijire a copilului.
,,Considerăm că activitățile de sprijin pe care le oferim copiilor din Centrul de Zi Oradea vor contribui la integrarea armonioasă a copiilor în societate deoarece în cadrul lor, atât profesorii, cât și elevii sunt mai relaxați, neexistând notare și testări periodice, comunicarea fiind una naturală, ușor de realizat. Ne dorim ca elevii să își manifeste creativitatea și emoțiile fără constrângeri", a transmis d-na profesor Balaj Lucia Elena, directorul Palatului Copiilor Oradea.
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Pentru sprijinirea copiilor de la Centrul de Îngrijire de Zi.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:14:22 Ora standard a Europei de Est