Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

În vizită la D.A.S.O.

Studenți de la Facultatea de Administrație Publică,

În vizită la D.A.S.O.

Direcția de Asistență Socială Oradea a primit vizita unui grup de studenți din anul I de la Facultatea de Drept din Oradea, specializarea Administrație Publică.

Vizita de studiu a avut loc în cadrul proiectului ROSE, proiect care se derulează pe parcursul anului universitar 2020/2021.
Studenții, sub coordonarea d-nei conf. universitar dr. Claudia Timofte, au fost primiți de către directorul instituției, d-na Anca Grama care, în deschidere, și-a exprimat bucuria de a fi gazda vizitatorilor și le-a facut o scurtă prezentare a Direcției de Asistență Socială Oradea.
A urmat o discuție mai amplă, punându-se accent pe componenta socială a instituției, serviciile sociale oferite comunității, aici directorul prezentând Centrul de Îngrijire de Zi Oradea, creșele din subordinea instituției, Adăpostul de Noapte situat pe str. Gutenberg nr.8, Centrul Comunitar Gutenberg de la aceeași adresă, Centrul Social Dignitas, precum și parteneriatele pe care instituția le-a încheiat cu sectorul O.N.G., respectiv cu  asociațiile și fundațiile din domeniul social care activează pe raza municipiului Oradea.
Scopul vizitei a fost acela ca studenții să se familiarizeze cu activitatea administrației publice locale și a instituțiilor publice, să vadă concret cum se aplică legislația din domeniu.
,,Pentru că sunteți în anul I la Administrație publică, vreau să vă încurajez să fiți cei mai buni în studiul pe care îl parcurgeți și în viitoarea activitate. În instituțiile publice este vorba în primul rând, despre asumare, responsabilitate și legalitate. Administrația locală are nevoie de oameni competenți, bine pregătiți, dornici să-și pună amprenta la dezvoltarea și implementarea unor noi proiecte în beneficiul comunității. Domeniul asistență socială nu este unul ușor, dar satisfacția este uriașă când poți sprijini persoanele aflate în nevoie", a precizat directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama.
La finalul evenimentului, grupul de studenți a vizitat Serviciul Relații cu Publicul și Evaluare Inițială, interfața instituției cu comunitatea.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:14:22 Ora standard a Europei de Est