Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

„Educație pentru siguranță”

Proiectul preventiv

„Educație pentru siguranță”

Informații utile pentru propria siguranță, dobândite de copii și adolescenți, la atelierele de informare organizate de polițiștii bihoreni, în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță".

În perioada septembrie 2020 - martie a.c., polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor,în parteneriat cu reprezentanții Fundației „Colonel Ioan Baciu" au organizat ateliere de informare pentru copii și adolescenți, în cadrul proiectului preventiv „Educație pentru siguranță".
Proiectul „Educație pentru siguranță" a obținut finanțare în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități", cu sprijinul Lidl România, susținut de Federația Fundațiilor Comunitare din România și implementat la nivel local de Fundaţia Comunitară Oradea.
În cadrului proiectului preventiv, polițiștii bihoreni au organizat 30 de ateliere de informare, care au avut loc în Parcul Libertății din municipiul Oradea, la Comuniteca și în mediul online, în cadrul cărora au fost implicați peste 1.000 de copii și profesori din instituțiile de învățământ bihorene.
Scopul atelierelor a fost acela de a pregăti copiii pentru viață, axându-se pe principul „învață făcând", precum și prin învățare continuă. În acest sens, în cadrul atelierelor, prin intermediul unor jocuri interactive (șotronul preventiv, roata prevenirii, lecții deschise), copiii au avut posibilitatea să descopere şi să experimenteze propriile abilităţi şi aptitudini, atât în viața reală, cât și în viața virtuală.
În cadrul activităților realizate de polițiștii de prevenire bihoreni, atelierele au fost structurate pe trei paliere:
1.Atelier axat pe siguranța rutieră, în cadrul căruia copiii și adolescenții au învățat, alături de polițiștii bihoreni, principalele reguli de circulație, cum să identifice riscurile din vecinătatea traficului rutier și semnificația indicatoarelor rutiere.
2. Atelier de lucru axat pe siguranța copiilor acasă, pe stradă și la școală - Activitățile din cadrul acestui atelier s-au axat pe identificarea unor situații de risc ivite în interacțiunea cu persoane necunoscute, identificarea unor situații de urgență și reguli de comportament pe stradă, acasă și la școală.
3. Atelier axat pe siguranța tinerilor/adolescenților în mediul online - În cadrul acestui atelier adolescenții au fost informați cu privire la utilizarea corectă a resurselor din mediul online, cum să se protejeze de pericolele din mediul online, precum și despre interacțiunea cu persoane necunoscute.
Toate aceste activități au avut menirea de a dezvolta un comportament responsabil prin joc și de a dezvolta abilitățile personale prin care copilul să poată identifica și reacționa la o situație cu risc victimal. 
Totodată,în cadrul proiectului „Educație pentru siguranță"au fost realizate trei materiale educative în format video, care au fost folosite de polițiștii de prevenire bihoreni în cadrul activităților și atelierelor realizate și care vor fi folosite, în continuare, ca materiale de suport, în viitoarele activități preventive ale polițiștilor bihoreni.
Copiii implicați în activitățile preventive desfășurate de polițiștii bihoreni au apreciat ca fiind foarte utile informațiile oferite de polițiști în cadrul activităților, postând, în mediul online, pe paginile de socializare ale celor care au gestionat proiectul, impresiile lor cu privire la cunoștințele astfel dobândite, precum:
„Mi-au prins foarte bine aceste informații de care, cu siguranță, mă voi folosi. Din fericire pentru mine, nu m-am confruntat cu problemele unei adolescente precum cea din videoclipul vizionat, însă, în cazul în care voi avea ocazia să ajut o astfel de fată, acum știu cum. De asemenea au fost prețioase și informațiile legate de social media și cred că fiecare adolescent ar avea nevoie de un expert cu care să poată vorbi despre acestea" - Mădălina T., elev de liceu.
„Săptămâna aceasta am avut ocazia să iau parte la proiectul ,,Educație pentru siguranță". Consider că a fost o temă foarte actuală, bine abordată, iar cei doi reprezentanți, Răzvan și Loredana, au fost foarte receptivi și cooperativi, răspunzându-ne la toate nelămuririle pe care le-am avut în cadrul subiectelor dezbătute. În opinia mea, acest proiect a fost unul important și consider că toți tinerii ar trebui să ia la cunoștință cauzele care pot duce la perturbarea lor fizică și psihică, cât și a celor din jur" - Darius H., elev de liceu.
„Discuțiile pe care le-am avut cu polițiștii de prevenire mi-au tras un semnal de alarmă referitor la vremurile pe care le trăim și la cât de important este să ne protejăm în mediul online. Consider că fiecare dintre noi ar trebui să cunoască care sunt urmările activităților de pe social media"- Adela P., elev de liceu.
„Activitatea a fost deosebit de interesantă și utilă, mai ales că vine în întâmpinarea și complementar tematicii din cadrul disciplinei de Educație socială, al cărei scop este dezvoltarea gândirii critice a elevilor și învățarea drepturilor copilului. În același timp, activitatea a fost interactivă, elevii au dialogat cu polițiștii, care au oferit răspunsuri competente la întrebările acestora" - cadru didactic.
În cadrul aceluiași proiect preventiv, în urma atelierului privind siguranța pe internet, o parte din elevii implicați, de la Liceul de Arte din Oradea, au realizat câteva lucrări tematice, reprezentând cu creativitate, prin intermediul unor desene, viziunea acestora asupra pericolelor care pândesc în mediul online. Copiii au fost răsplătiți cu diplome de către polițiștii bihoreni.

Trimite email

duminică, 9 mai 2021