Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Școala ca motor al schimbării în comunitate

Proiectul nostru Erasmus+

Școala ca motor al schimbării în comunitate

Schimbarea începe cu noi, iar acest comunicat este una dintre dovezile creativității echipei unui proiect Erasmus, câștigat de Liceul „Don Orione" din Oradea, tocmai prin faptul că este spus sub forma unei povești.

„Eram în mijlocul perioadei de pandemiei, când în luna august a anului 2020, am fost anunțați că proiectul nostru Erasmus+, Școala ca motor al schimbării în comunitate (Schools as drivers of change), a fost acceptat. Astfel, nici una nici alta, familia orionină a intrat în forfotă de selectare a celor 10 elevi care vor avea menirea de a fi Agenți ai schimbării în comunitate (Agents of change). Misiunea nu vă va fi ușoară, a spus domnul director Stoica Alexandru, deoarece fiind membri activi ai comunității orădene, deveniți astfel dovada vie a conceptului de open schooling, în care școala noastră crede și se proiectează cu tărie.
Avem o misiune extrem de provocatoare tocmai datorită perioadei de pandemie prin care trecem, și anume de a crește starea de bine în rândul comunității locale. Subsemnata, psiholog școlar Ioana Drugaș, în calitate de coordonator al proiectului, având ca sprijin de mare nădejde echipa de profesori: teacher Camelia Ene, prof. Teodora Moga, ec. Ioana Hoduț și părintele Valeriano Giacomelli, promit să vă ajut, dragi elevi, pentru a aduce și a fi schimbarea pe care o doriți în comunitate. Sunt trei pași pe care trebuie să-i facem împreună, dragi elevi, și anume: (1) să observăm comunitatea orădeană, (2) să identificăm nevoile și interesele comunității (economie, viață socio-culturală, sănătate, politică, mediu, sport etc.) și (3) să acționăm cu scopul de a crește starea de bine a comunității.
Printre toate aceste momente de inițiere și explicare, Sofia Lupșa, unul dintre agenții noștri (elevă în clasa a IX-a la Liceul „Don Orione") ne-a spus: Cred că dacă de acum începând, când ne vom plimba pe stradă o vom face cu ochii deschiși, căutând și observând lucruri pe care le putem îmbunătăți. Astfel cred că vom ajunge să fim o comunitate unită, cu un scop comun, și un oraș mai frumos. Și mai ales să nu uităm că fiecare dintre noi poate face o schimbare!
Până în prezent, timp de două luni cei 10 agenți ai schimbării au trecut printr-un proces de autoevaluare, autocunoaștere, cu acțiuni care au vizat schimbări și în interiorul școlii lor. Iar acum, la finalul acestei perioade și în baza observațiilor directe făcute în cartierul lor de domiciliu, a venit timpul să lansăm proiectul în comunitate. Astfel, vă anunțăm că vom ajunge în mijlocul vostru începând cu miercuri, 31 martie 2021, zi în care vom lansa oficial, mult-îndrăgitul nostru proiect Erasmus+, pe pagina de Facebook Agents of change for Oradea, cu evenimente, postări, mesaje, live-uri și înregistrări, de dimineața până seara. Așa începe, de fapt, scrierea următoarelor capitole din povestea noastră".
Urmăriți-ne în acțiunile noastre, dar mai ales fiți partenerii noștri! Fii și tu un agent al schimbării!

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:04:59 Ora de vară a Europei de Est