Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Noutate la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" s-a remarcat de-a lungul anilor prin rezultatele deosebite obținute de elevi, prin grija constantă pentru asigurarea unui climat educațional propice, prin cadre didactice competente și dedicate elevilor și printr-o deschidere către tot ceea este în beneficiul elevilor săi.

Un element de noutate în oferta curriculară a școlii îl reprezintă clasa cu studiu intensiv a limbii engleze, ce va debuta în toamna anului 2021. Formarea acestei clase reprezintă încununarea activităților și muncii depuse de conducerea școlii și de cadrele didactice. În ultimii anii școala a dezvoltat o serie de parteneriate cu școli din Italia, Portugalia, Croația, Turcia, Polonia, Letonia și Bulgaria în cadrul proiectelor Erasmus+ sau eTwinning, prin intermediul cărora elevii școlii și-au putut valorifica cunoștințele de limba engleză, dar și cele digitale. Ca urmare a implicării școlii în aceste proiecte, s-a observat o creștere a interesului acestora pentru studiul limbii engleze.
Mai trebuie precizat faptul că, încă dinaintea accesării proiectelor și a dezvoltării parteneriatelor străine, în cadrul școlii a existat un opțional integrat Limba engleză - TIC, față de care elevii au manifestat întotdeauna un interes deosebit, fiind o bună oportunitate de a-și dezvolta atât competențele lingvistice cât și pe cele digitale, chiar și pentru generațiile care nu au avut inclusă în trunchiul comun ora de TIC. Chiar și pentru anul școlar viitor, nouă clase de gimnaziu au optat pentru studiul acestui opțional integrat, care constituie un preambul al clasei de intensiv, deoarece atât prin intermediul opționalului, cât și prin cel al clasei de intensiv, școala a dorit să îndeplinească un deziderat al elevilor și al părinților, acela de a studia limba engleză, o limbă atât de necesară vremurilor actuale.
Cunoașterea limbii engleze a fost mereu o preocupare constantă a generațiilor tinere, dar odată cu revoluția tehnologică, cu schimbările produse pe piața muncii, unde dispar și apar mereu profesii și meserii, deținerea unei competențe ridicate de vorbire a limbii engleze a devenit un ,,must have". Se spune deseori că pregătim azi tinerii de mâine pentru meserii care poate nici nu au fost create, însă ceea ce știm cu siguranță este faptul că limba engleză va reprezenta pentru ei un atu, un pașaport ce le va deschide multe uși ca viitori cetățeni europeni.
De aceea, suntem mândri să venim în întâmpinarea dorințelor elevilor noștri și ale părinților lor, care mereu au fost interesați și implicați în educația copiilor lor și cu care școala noastră a dezvoltat mereu o relație strânsă, parteneriatul școală - comunitate locală, fiind deosebit de important pentru noi.
Director,
prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu

Trimite email

marţi, 20 aprilie 2021