Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Noutate la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu” din Oradea

Clasă cu studiu intensiv a limbii engleze

Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" s-a remarcat de-a lungul anilor prin rezultatele deosebite obținute de elevi, prin grija constantă pentru asigurarea unui climat educațional propice, prin cadre didactice competente și dedicate elevilor și printr-o deschidere către tot ceea este în beneficiul elevilor săi.

Un element de noutate în oferta curriculară a școlii îl reprezintă clasa cu studiu intensiv a limbii engleze, ce va debuta în toamna anului 2021. Formarea acestei clase reprezintă încununarea activităților și muncii depuse de conducerea școlii și de cadrele didactice. În ultimii anii școala a dezvoltat o serie de parteneriate cu școli din Italia, Portugalia, Croația, Turcia, Polonia, Letonia și Bulgaria în cadrul proiectelor Erasmus+ sau eTwinning, prin intermediul cărora elevii școlii și-au putut valorifica cunoștințele de limba engleză, dar și cele digitale. Ca urmare a implicării școlii în aceste proiecte, s-a observat o creștere a interesului acestora pentru studiul limbii engleze.
Mai trebuie precizat faptul că, încă dinaintea accesării proiectelor și a dezvoltării parteneriatelor străine, în cadrul școlii a existat un opțional integrat Limba engleză - TIC, față de care elevii au manifestat întotdeauna un interes deosebit, fiind o bună oportunitate de a-și dezvolta atât competențele lingvistice cât și pe cele digitale, chiar și pentru generațiile care nu au avut inclusă în trunchiul comun ora de TIC. Chiar și pentru anul școlar viitor, nouă clase de gimnaziu au optat pentru studiul acestui opțional integrat, care constituie un preambul al clasei de intensiv, deoarece atât prin intermediul opționalului, cât și prin cel al clasei de intensiv, școala a dorit să îndeplinească un deziderat al elevilor și al părinților, acela de a studia limba engleză, o limbă atât de necesară vremurilor actuale.
Cunoașterea limbii engleze a fost mereu o preocupare constantă a generațiilor tinere, dar odată cu revoluția tehnologică, cu schimbările produse pe piața muncii, unde dispar și apar mereu profesii și meserii, deținerea unei competențe ridicate de vorbire a limbii engleze a devenit un ,,must have". Se spune deseori că pregătim azi tinerii de mâine pentru meserii care poate nici nu au fost create, însă ceea ce știm cu siguranță este faptul că limba engleză va reprezenta pentru ei un atu, un pașaport ce le va deschide multe uși ca viitori cetățeni europeni.
De aceea, suntem mândri să venim în întâmpinarea dorințelor elevilor noștri și ale părinților lor, care mereu au fost interesați și implicați în educația copiilor lor și cu care școala noastră a dezvoltat mereu o relație strânsă, parteneriatul școală - comunitate locală, fiind deosebit de important pentru noi.
Director,
prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:15:52 Ora standard a Europei de Est