Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea

Proiectul ,,Recensământ signalistică stradală"

Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea

Proiectul ,,Recensământ signalistică stradală" a fost inițiat de Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea), reprezentată de dnul Bogdan Junea, în parteneriat cu Centrul pentru Tineret ,,The Spot" , coordonat de dna prof. Mela Delia.

Scopul acțiunii a fost de a identifica numărul și locația unui anumit tip de stâlpi stradali, amplasați în întreg orașul, dar mai concentrat în zona istorică, pentru a se actualiza harta turistică a orașului.
Visit Oradea a creat o hartă a orașului și a împărțit-o în șase zone de interes, codificate pe culori (portocaliu, galben, albastru, mov, verde, roșu). În ceea ce privește atribuțiile, elevii, grupați în echipe de 3-4 sau chiar mai multe persoane, au avut de parcurs fiecare stradă din zona alocată, iar în momentul întâlnirii unui stâlp de semnalizare, l-au luat în evidență prin marcare pe hartă a poziției acestuia și fotografierea lui. Mai apoi, la un interval prestabilit, a avut loc centralizarea și comunicarea datelor obținute.
La acest proiect de voluntariat au participat 22 de elevi de liceu de la ,,Emanuel", din clasele a IX-a A și B, a XI-a A și B: Ardelean Rebeca, Ardelean Dominique, Avram Diana, Balog Alex, Bîrle Tudor, Cadar Sofia, Domocoș Luiza, Galea Darius, Gliția Salomeea, Gros Alesia, Iegar Sara, Kiss-Roth Samuel, Kurak J.J., Lup Camelia, Maier Damaris, Mocan Eunice, Negru Daniela, Todea Lavinia, Toma Iunia, Vereș Felix, Voichescu Daria și Zerghe Ștefan.
Adeverințele de voluntariat au fost înmânate elevilor în cadrul întâlnirii din 3 aprilie 2021, la sediul Centrului pentru Tineret ,,The Spot".
Chiar dacă nu au avut parte de cele mai favorabile condiții meteorologice pentru investigațiile de teren, voluntarii au rămas cu amintiri plăcute și cu mulțumirea că au putut contribui și ei la promovarea ,,Micului Paris".
Gliția Salomeea: ,,Pentru mine proiectul Visit Oradea a însemnat modul prin care am putut să-mi cunosc propriul oraș, dar si mijlocul prin care am putut vedea Oradea cu alți ochi. Pe parcursul celor trei zile, în care am străbătut o parte din oraș, am descoperit multe lucruri noi. Totodată am reușit să îmi clădesc prietenii frumoase. Pot spune că a fost cu adevărat o experiență de neuitat. Aș accepta cu tot dragul si mult entuziasm să mai particip la astfel de proiecte. Acestea sunt si vor fi cele mai frumoase amintiri ale noastre în calitate de elevi".
Domocoș Luiza: ,,Mi-a făcut plăcere să particip în acest proiect, unde am avut ocazia să îmi cunosc mai bine orașul si cu toate că în prima zi în care am ieșit vremea nu a fost de partea noastră, acest lucru nu ne-a oprit să avem parte de un timp frumos împreună plimbându-ne prin Oradea. Locuim într-un oraș frumos care chiar merită vizita"!
Prof. Iștoc Ramona
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Voluntarii LT.B.E susțin Visit Oradea.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 16:26:35 Ora de vară a Europei de Est