Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Seminarul online „Adaptarea la suprasolicitarea profesională”

Marți, un nou eveniment marca „TopFormalis”

Seminarul online „Adaptarea la suprasolicitarea profesională”

Asociația pentru Educație și Formare „TopFormalis" din Oradea a organizat, marți, 20 aprilie 2021, seminarul online cu tema „Adaptarea la suprasolicitarea profesională".

Activitatea s-a adresat elevilor, studenților, părinților și profesorilor interesați în conștientizarea pericolelor la care se expun unii agenți educaționali în momentul asumării prea multor sarcini profesionale în detrimentul altora mai relaxante, respectiv în deprinderea unor tehnici de management eficient al stresului. Seminarul a făcut parte din Proiectul „Clubul Prietenilor TopFormalis", ediția a V-a, inclus în Calendarul Activităților Educaționale Județene al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. La activitate au participat aproximativ 180 de persoane din aproape toată țara, aceștia având posibilitatea să facă un schimb valoros de experiență cu formatorii, prof. psih. drd. Alin Crețu (Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea, structura Tileagd), respectiv prof. consilier școlar drd. Crina Crețu (Centrul de Resurse și Asistență Educațională Bihor). Atelierul virtual a început cu identificarea câtorva cauze pentru care se poate ajunge la suprasolicitare în învățământ: prea multe sarcini de rezolvat într-un interval de timp scurt, necesitatea de a soluționa anumite probleme care ies din aria de competență a unui cadru didactic (probleme administrative etc.), management deficitar al timpului, un insuficient echilibru între viața profesională și cea personală ș.a. Dintre semnele care pot indica instalarea stării de suprasolicitare profesională au fost menționate: oboseala cronică, lipsa de interes față de activitățile considerate cândva plăcute, stări afective negative ș.a.m.d. Formatorii au prezentat și câteva modalități facile prin care fiecare cadru didactic se poate proteja împotriva suprasolicitării profesionale: abordarea flexibilă a sarcinilor de lucru, reinventarea personală, crearea unor contexte pentru relaxare, împărțirea sarcinilor de lucru mai complexe în unele mai simple și mai ușor de realizat, dezvoltarea abilităților de comunicare personală și de autocunoaștere/ intercunoaștere, ,,spargerea rutinei" prin abordarea creativă a obstacolelor întâlnite, solicitarea sprijinului unor colegi pentru depășirea obstacolelor complexe etc. La finalul activității, toți participanții au plecat cu convingerea că orice lucru imposibil poate fi îndeplinit cu condiția realizării pașilor posibili și valorificarea oportunităților oferite.
Prof. univ. dr. Valentin Blandul
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Seminarul online „Adaptarea la suprasolicitarea profesională”

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:53:45 Ora standard a Europei de Est