Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O nouă colaborare în sprijinul persoanelor cu dizabilități

La sediul D.A.S.O.

O nouă colaborare în sprijinul persoanelor cu dizabilități

La sediul Direcției de Asistență Socială Oradea a avut loc o întâlnire de lucru la care au participat reprezentanții D.A.S.O., d-na Nica Daciana, reprezentant al Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor, d-nele profesor Mihaela Popovici și Anca Mile, reprezentantele Centrului European pentru Integrare Socio-profesională ACTA, coordonatoarele proiectului Erasmus+Equality Future in Europe, și reprezentanți ai organizaţiilor neguvernamentale din municipiul Oradea.

În deschidere, directorul D.A.S. Oradea, d-na Anca Grama, a precizat: ,,În calitate de director al acestei instituții doresc să vă asigur de tot sprijinul nostru în continuare și de buna noastră colaborare. Personal vă apreciez foarte mult pentru ceea ce faceți și pentru puterea de care dați dovadă. Știu că nu este uşor, de aceea şi noi suntem aici să vă stăm la dispoziție şi să venim în sprijinul dumneavoastră cu tot ce putem şi ține de noi pentru ca acestor persoane speciale să le fie mai bine!".
Scopul întâlnirii a fost stabilirea unor noi colaborări atât pentru proiectele aflate în derulare cât și pentru inițierea altor noi proiecte prin parteneriate la nivel local.
D-na Nica Daciana a prezentat facilitățile pe care persoanele cu dizabilități apte de muncă și care au peste 25 de ani le au prin proiectul național ,,Facilitarea inserției pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități", respectiv achiziția de tehnologie asistivă.
,,Este vorba despre un proiect la nivel național pentru a permite persoanelor cu dizabilități care au peste 25 de ani și care sunt apte de muncă să-şi găsească un loc de muncă şi apoi să beneficieze de vouchere de maximum 5.000 de euro pentru achiziția de tehnologie asistivă", a transmis d-na Nica Daciana.
D-na profesor coordonator Anca Mile a prezentat proiectul la care lucrează și care se adresează autorităților locale, O.N.G.-urilor, angajatorilor, persoanelor cu dizabilități și asistenților sociali și care se referă la implicarea pe plan social și economic a persoanelor cu dizabilități. Scopul proiectului este acela de a dezvolta instrumente teoretice şi practice pentru a sprijini persoanele cu dizabilității, angajatorii şi tutorii acestora pentru a se integra pe piața muncii.
Finalizarea proiectului constă în dezvoltarea unui ghid de bune practici şi o cercetare comparativă a situației integrării pe piața muncii a persoanelor cu dizabilități din cele cinci țări europene participante la proiect (România, Grecia, Italia, Polonia, Cipru), și de a scoate la lumină sincopele, ceea ce nu funcționează și ce se poate îmbunătăți. Studiul ar urma să cuprindă și exemple de bună practică, dar și un manual cu instrumente de evaluare a competențelor persoanelor cărora li se adresează, și unde s-ar potrivi acestea mai bine în domeniul muncii.  Studiul ar urma să fie prezentat instituțiilor cu putere de decizie și de schimbare, în așa fel încât incluziunea să devină o prioritate, așa cum prevede și Uniunea Europeană.
Întâlnirea a fost un bun prilej pentru a dezbate problemele cu care se confruntă cel mai des aceste persoane, precum şi nevoile lor; au avut loc discuţii interactive privind accesul persoanelor cu dizabilităţi în anumite domenii, în special cel al muncii, respectiv importanța asistenței la locul de muncă și menținerea unui loc de muncă. Cei prezenți au apreciat că este bine venită o astfel de preocupare ca cea privind realizarea acestui ghid, și de asemenea că ar fi bine venită organizarea unor cursuri și calificări adaptate persoanelor cu dizabilități, precum și modificarea unor standarde ocupaționale.
Reprezentanții O.N.G.-urilor prezente la întâlnire vor ține legătura în continuare cu autoritățile locale și cu reprezentanții ACTA în vederea realizării acestui proiect, cu scopul de a sensibiliza societatea și de a pune accent pe abilitatea unei persoane, şi nu pe dizabilitate.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 05:48:12 Ora de vară a Europei de Est