Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Fundamentele Poliției locale

Studenții Universității ,,Agora” învață meseria de la practicieni

Fundamentele Poliției locale

Colonel în rezervă lector univ. Florian Mateaș, fost comisar-șef și profesor, timp de 12 ani, la Academia de Poliție, predă (de opt ani) la Universitatea ,,Agora", Fundamentele Poliției locale la studenții Facultății de Științe Juridice și Administrative, anul I, programul de studii Poliție locală, fiind și îndrumător de stagiu la anul II.

De când cu pandemia, cursurile, seminariile, verificările și examenele se desfășoară în sistem online. Studenții sunt încurajați să se angajeze, să lucreze și sprijiniți în acest sens și de orar. ,,Studenții mei lucrează în procent de peste 80 la sută, cu toate acestea, au o prezență bună și foarte bună la cursuri și seminarii; lunea, cu anul I Poliție locală, desfășurăm cursuri și seminarii în sistem hibrid, atât față-n față, cât și în sistem online. Fiindcă unii au lucrat și sâmbăta și duminica, lunea, patronii îi lasă să vină la Universitate, la cele patru ore de curs și patru ore de seminar. Prelegerile și seminariile desfășurate în sistem tradițional, față-n față, au o mai mare eficiență, rezultatele vorbesc de la sine. Am studenți buni și foarte buni, conștiincioși, respectuoși și responsabili", ține să ne asigure domnul colonel.
Miercurea, de la 12.00 și joia de la 16.00, orele se țin doar on-line, dar ,,toți studenții au prelegerile mele atât în format doc, cât și pdf și chiar în PowerPoint (povestite, vorbite) pentru a putea fi mai ușor audiate și la orice oră"...
,,Omul sfințește locul"
Interlocutorul nostru are câteva principii și convingeri la care ține cu sfințenie: ,,Ca profesor, dar nu numai, în orice meserie, trebuie să te dăruiești, să faci bine și să lași în urmă lucruri care să-ți facă cinste, fapte de care să fii mândru și peste ani. Vorba aceea: ,,Omul sfințește locul", iar eu culeg roade, cu mândrie, și acum, de pe vremea când am fost profesor la Academia de Poliție".
Vorbind despre actualii studenți agoriști din anul I de la Poliție locală, consultând registrul de prezență și verificări, a ținut să evidențieze câteva nume, studenți de 9 și 10, cu o prezență excelentă, atât față în față, cât și on-line: Reștea Marian (care a intrat și la Şcoala de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu"), în 4 mai va începe școala, iar pe 11 iunie urmează să depună jurământul; Blagoiescu Bogdan Marinel, deși participă în sistem online, are numai 9 și 10, precum și o prezență foarte bună; Duma Cristian Vlăduț, Domuța Emanuela, Meza Claudiu Dumitru, Mico Melissa (cea mai tânără..., doar 18 ani), Vincze-Pal Kriszta, care se pregătește pentru Academia de Poliție, Trifa Georgiana, Uță Cătălin, studenți de 9 și 10, Maghiari Petru-Nicolae, la fel; domnul Maghiari este și cadru activ, polițist local.
Cea mai mare mândria a mea, de dată recentă, ține tot de perioada în care am fost profesor la Academia de Poliție. Aflu că un fost student de-al meu, Florin Coșman, a ajuns director în grupul de control al ministrului de Interne; sau un alt exemplu, și mai tare: o fostă studentă, Nemes Katalin-Dalma, din Covasna, ajungând să lucreze ca ofițer în afară, la Bruxelles, cunoscând șapte limbi străine, a ajuns ofițer al O.N.U. Am fost deosebit de încântat să o văd alături de președintele Donald Trump, când Donald Trump a vorbit la O.N.U.", ne-a mărturisit, cu mândrie, domnul colonel în rezervă lector univ. Florian Mateaș.
De, ca profesor culegi roade mereu. Nici nu știi când, de unde și de la cine!
Ovidiu Dan
Vedeți mai multe poze (36 de poze) în Galeria foto: Fundamentele Poliției locale.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 17:00:52 Ora de vară a Europei de Est