Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Magical Easter” – proiect eTwining de succes

Liceul Tehnologic ,,Horea” Marghita

„Magical Easter” – proiect eTwining de succes

eTwinning oferă personalului didactic ce activează în şcolile din ţările europene participante o platformă de comunicare, colaborare, demarare proiecte şi schimb de informaţii, pe scurt, un spaţiu în care să simtă că fac parte din cea mai palpitantă comunitate educaţională din Europa, oferind profesorilor oportunităţi de dezvoltare profesională continuă, online şi gratuită.

TwinSpace este locul în care prinde viață magia eTwinning: o platformă sigură, vizibilă doar profesorilor care participă la un proiect. Există posibilitatea de a invita și elevii în TwinSpace, care au astfel șansa să-i cunoască pe colegii din școlile partenere și să colaboreze cu ei.
Un astfel de proiect este și proiectul intitulat „Easter", în cadrul căruia elevii profesorii Liceului Tehnologic „Horea" Marghita au avut șansa să colaboreze cu profesori și elevi din alte 10 țări ca: Franța, Ungaria, Croatia , Italia, Lituania, Polonia, Slovacia, Spania, Turcia și Ucraina. Scopul proiectului a fost acela de a menține elevii conectați la tradițiile pascale autentice, de a-și îmbunățăți competențele digitale, cele de comunicare într-o limbă de circulație internațională, dar și acela de a face cunoștință cu tradițiile țărilor implicate în proiect. Paștele este magic, mai ales în Europa. Este o sărbătoare celebrată în multe țări, dar fiecare țară are propriul său mod de a o sărbători. Oamenii au tradiții și obiceiuri diferite pe care elevii, alături de profesorii coordonatori, le împărtășesc cu persoane din țările implicate în proiect. Elevii s-au prezentat și au făcut cunoștință prin intermediul platformei Padlet, au creat logo-ul proiectului, semne de carte sugestive și au făcut schimb de felicitări, schimb facilitat de instrumentul Google - Flippity...
De asemenea, pe toată durata proiectului, elevii și profesorii au ținut legătura și au colaborat și prin intermediul paginii de facebook a proiectului (https://www.facebook.com/groups/230561905440052/)  prin care au avut șansa de a răspunde la întrebările și provocările lansate de coordonator, au împărtășit bucuriile aceste minunate sărbători prin distribuirea unor fotografii cu decorațiuni, ouă încondeiate, deserturi, preparate/rețete gastronomice tradiționale, dar și tradiții păstrate din strămoși.
Ultima activitate desfășurată în cadrul acestui proiect, care a constat și în închiderea proiectului, este crearea unei pagini web a proiectului de către fiecare țară implicată în proiect, folosind platforma Webnode. magical-easter5.webnode.sk/home2/
Ce mi-a plăcut mie cel mai mult la ,,Magical Easter"?
,,Nu doar că mi-a plăcut, am adorat faptul că a fost totul foarte natural. Am avut șansa încă o dată de a lua parte la un proiect internațional, am cunoscut și am interacționat cu oameni din diferite țări și totodată, am descoperit frumusețea și cultura bogată a tuturor țărilor care au fost implicate. Datorită vouă, dragilor, mi-am dat seama că magia sărbătorilor nu a dispărut, ea încă există și este prezentă în sufletul fiecăruia. Cu siguranță, sărbătorile pascale o să fie mult mai speciale anul acesta, o să aibă o însemnătate aparte! Mii de mulțumiri, doamnă profesoară, pentru simplul fapt că știți să scoateți întotdeauna ce e mai bun și mai frumos din noi, niște elevi plini de viață și mereu dornici de a învăța ceva nou!" - B.G.
,,Magical Easter" pentru mine a însemnat mai mult decât un proiect deoarece, prin activitățile desfășurate, am simțit cu adevărat fericirea și emoțiile aduse de sărbătoarea pascală. Mă bucur nespus de mult că am participat în proiect și că am avut șansa să comunic cu alți elevi din diverse țări și să învăț despre cultura lor. Cred că fără acest proiect nu aș fi simțit cu adevărat spiritul Sărbătorii" -  S.M.G.
,,Pentru mine proiectul ,,Magical Easter" a însemnat un proiect prin care am învățat atât de multe despre tradițiile și obiceiurile din alte țări, dar și faptul că am putut să ne cunoaștem și să interacționăm cu alți oameni din diferite țări și într-o zi probabil că ne vom putea întâlni față în față. A fost o plăcere să particip la acest proiect! Și vreau mai ales să-i felicit pe toți pentru munca depusă în cadrul acestui proiect!" - C.G.
Prof. Iulia Maria Susan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 23:23:14 Ora de vară a Europei de Est