Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Magical Easter” – proiect eTwining de succes

Liceul Tehnologic ,,Horea” Marghita

„Magical Easter” – proiect eTwining de succes

eTwinning oferă personalului didactic ce activează în şcolile din ţările europene participante o platformă de comunicare, colaborare, demarare proiecte şi schimb de informaţii, pe scurt, un spaţiu în care să simtă că fac parte din cea mai palpitantă comunitate educaţională din Europa, oferind profesorilor oportunităţi de dezvoltare profesională continuă, online şi gratuită.

TwinSpace este locul în care prinde viață magia eTwinning: o platformă sigură, vizibilă doar profesorilor care participă la un proiect. Există posibilitatea de a invita și elevii în TwinSpace, care au astfel șansa să-i cunoască pe colegii din școlile partenere și să colaboreze cu ei.
Un astfel de proiect este și proiectul intitulat „Easter", în cadrul căruia elevii profesorii Liceului Tehnologic „Horea" Marghita au avut șansa să colaboreze cu profesori și elevi din alte 10 țări ca: Franța, Ungaria, Croatia , Italia, Lituania, Polonia, Slovacia, Spania, Turcia și Ucraina. Scopul proiectului a fost acela de a menține elevii conectați la tradițiile pascale autentice, de a-și îmbunățăți competențele digitale, cele de comunicare într-o limbă de circulație internațională, dar și acela de a face cunoștință cu tradițiile țărilor implicate în proiect. Paștele este magic, mai ales în Europa. Este o sărbătoare celebrată în multe țări, dar fiecare țară are propriul său mod de a o sărbători. Oamenii au tradiții și obiceiuri diferite pe care elevii, alături de profesorii coordonatori, le împărtășesc cu persoane din țările implicate în proiect. Elevii s-au prezentat și au făcut cunoștință prin intermediul platformei Padlet, au creat logo-ul proiectului, semne de carte sugestive și au făcut schimb de felicitări, schimb facilitat de instrumentul Google - Flippity...
De asemenea, pe toată durata proiectului, elevii și profesorii au ținut legătura și au colaborat și prin intermediul paginii de facebook a proiectului (https://www.facebook.com/groups/230561905440052/)  prin care au avut șansa de a răspunde la întrebările și provocările lansate de coordonator, au împărtășit bucuriile aceste minunate sărbători prin distribuirea unor fotografii cu decorațiuni, ouă încondeiate, deserturi, preparate/rețete gastronomice tradiționale, dar și tradiții păstrate din strămoși.
Ultima activitate desfășurată în cadrul acestui proiect, care a constat și în închiderea proiectului, este crearea unei pagini web a proiectului de către fiecare țară implicată în proiect, folosind platforma Webnode. magical-easter5.webnode.sk/home2/
Ce mi-a plăcut mie cel mai mult la ,,Magical Easter"?
,,Nu doar că mi-a plăcut, am adorat faptul că a fost totul foarte natural. Am avut șansa încă o dată de a lua parte la un proiect internațional, am cunoscut și am interacționat cu oameni din diferite țări și totodată, am descoperit frumusețea și cultura bogată a tuturor țărilor care au fost implicate. Datorită vouă, dragilor, mi-am dat seama că magia sărbătorilor nu a dispărut, ea încă există și este prezentă în sufletul fiecăruia. Cu siguranță, sărbătorile pascale o să fie mult mai speciale anul acesta, o să aibă o însemnătate aparte! Mii de mulțumiri, doamnă profesoară, pentru simplul fapt că știți să scoateți întotdeauna ce e mai bun și mai frumos din noi, niște elevi plini de viață și mereu dornici de a învăța ceva nou!" - B.G.
,,Magical Easter" pentru mine a însemnat mai mult decât un proiect deoarece, prin activitățile desfășurate, am simțit cu adevărat fericirea și emoțiile aduse de sărbătoarea pascală. Mă bucur nespus de mult că am participat în proiect și că am avut șansa să comunic cu alți elevi din diverse țări și să învăț despre cultura lor. Cred că fără acest proiect nu aș fi simțit cu adevărat spiritul Sărbătorii" -  S.M.G.
,,Pentru mine proiectul ,,Magical Easter" a însemnat un proiect prin care am învățat atât de multe despre tradițiile și obiceiurile din alte țări, dar și faptul că am putut să ne cunoaștem și să interacționăm cu alți oameni din diferite țări și într-o zi probabil că ne vom putea întâlni față în față. A fost o plăcere să particip la acest proiect! Și vreau mai ales să-i felicit pe toți pentru munca depusă în cadrul acestui proiect!" - C.G.
Prof. Iulia Maria Susan

Trimite email
joi, 7 noiembrie 2024, 20:23:49 Ora standard a Europei de Est