Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (8)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (8)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU), prezidat de prefectul Dumitru Țiplea, a aprobat în cadrul ședinței vineri, 7 mai 2021, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar pentru intervalul 10-14 mai, precum și lista localităților în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment de la nivelul județului Bihor.

Conform Hotărârii CJSU nr. 38/2021, care intră în vigoare începând cu data de 10 mai, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor, 287 de unități funcționează în scenariul I, iar 427 în scenariul II.
Reamintim scenariile de funcționare a unităților de învățământ:
1. Scenariul I (verde) - incidență mai mică de 1 caz/1.000 de locuitori
- participarea zilnică, cu prezență fizică în unităţile de învăţământ, a tuturor preşcolarilor şi elevilor, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
2. Scenariul II (galben și roșu) - incidență de peste 1 caz/1.000 de locuitori
- participarea zilnică, cu prezență fizică, a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a, a XII-a și a XIII-a, şi a celor din anii terminali din învățământul profesional şi postliceal, precum şi a elevilor din învăţământul special indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
- participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase / ani de studiu.
Hotărârea CJSU va fi actualizată după fiecare vacanță școlară, înainte de reluarea cursurilor sau ori de câte ori este nevoie, pe baza scenariilor actualizate în funcție de evoluția epidemiologică și pe baza criteriului privind rata incidenței cumulate la nivelul fiecărei localități, respectiv numărul total de cazuri noi în ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Tot în ședința de vineri, CJSU a actualizat prin Hotărârea nr. 39/2021 lista localităților din Bihor în care se impun restricții în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului Sars-CoV-2. La data de 7 mai, conform analizei elaborate de către Direcția de Sănătate Publică Bihor, la nivelul județului exista:
*o singură localitate cu incidență de peste 4 cazuri /1.000 locuitori: Toboliu;
*șase localități cu incidență de peste 3 cazuri /1.000 locuitori: Sălacea, Căpâlna, Vaşcău, Sânnicolau Român, Marghita și Cociuba Mare;
*21 de localități cu incidență între 1,5 - 3 cazuri/1.000 locuitori.
Conform prevederilor legale în vigoare, în localitățile în care incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5 cazuri /1.000 locuitori, respectiv 4 cazuri /1.000 locuitori, se aplică o serie de măsuri de sănătate publică dintre care enumerăm:
*La incidența de peste 7,5 cazuri /1.000 locuitori, activitatea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de comerţ sau prestări de servicii este restrânsă la intervalul orar 5.00 - 18.00;
*La incidența de peste 4 cazuri /1.000 locuitori, activitatea operatorilor economici în zilele de vineri, sâmbătă și duminică este restrânsă la intervalul orar 5.00 - 18.00;
*Prin excepție sunt permise livrările la domiciliu în ambele situații de mai sus;
*Prin excepţie, unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
*La incidența de peste 4 cazuri /1.000 locuitori activitatea operatorilor economici în domeniul sălilor de sport și/sau fitness desfăşurată în spaţii închise este suspendată;
*La incidența de peste 7,5 cazuri / 1.000 locuitori se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei/gospodăriei în intervalul orar 20.00 - 5.00, cu excepţiile prevăzute de lege;
*La incidența de peste 4 cazuri /1.000 locuitori se interzice circulaţia persoanelor în afara locuinţei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00-5.00, cu excepţiile prevăzute de lege;
Excepţiile prevăzute de lege privind circulația persoanelor în cazurile de mai sus sunt:
1) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/ gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
2) deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
3) deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
4) deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;
Reamintim cele mai importante măsuri de sănătate publică care se aplică în localitățile unde incidența este mai mare de 3 cazuri/1.000 locuitori:
*Este suspendată activitatea cu publicul a restaurantelor și cafenelelor în interior, dar este permisă funcționarea teraselor și livrarea la domiciliu;
*Este suspendată activitatea cu publicul a operatorilor licențiați în domeniul jocurilor de noroc, cu excepția achiziției biletelor de tip loto, pariuri și lozuri;
*Sunt suspendate activitățile cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte.
Menționăm că centrele de vaccinare și cabinetele medicale nu se închid la ora 18.00 în localitățile cu incidență de peste 4 cazuri /1.000 locuitori, iar cetățenii se pot deplasa pentru efectuarea tratamentelor și după ora 20.00, dacă este cazul.
Decizia CJSU adoptată vineri intră în vigoare începând cu data de 8 mai, ora 00.00. Lista localităților în care se impun măsuri de sănătate publică se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, în urma hotărârilor CJSU Bihor, în funcție de rata de incidență a cazurilor de infectare cu noul coronavirus la nivelul fiecărei localități.
Municipiul Oradea rămâne în scenariul galben, având o incidență de 1,68 cazuri/1.000 locuitori, prin urmare activitatea cu publicul a restaurantelor și cafenelelor în interior, precum și activitățile din cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole/concerte și a operatorilor din domeniul jocurilor de noroc sunt permise fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului și sunt limitate la intervalul orar 6.00-22.00.
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 38/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/05/HCJSU-nr.38-2021-Scoli.pdf
Anexa Hotărârii CJSU nr. 38/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/05/Anexa-HCJSU-38-scenarii-BH-UAT.pdf
Aici puteți parcurge integral Hotărârea CJSU nr. 39/2021:
bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/05/HCJSU-nr.39-MAI-2021.pdf
Cancelaria Prefectului
Toate scenariile și localitățile le puteți vedea în Galeria foto: Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (8).       

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:41:54 Ora standard a Europei de Est