Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Despre Recensământul General Agricol în Bihor

Din 10 mai, etapa de aplicare a chestionarelor în teren

Despre Recensământul General Agricol în Bihor

Recensământul General Agricol runda 2020 (RGA2020) a intrat, începând cu data de 10 mai, în etapa de aplicare a chestionarelor în teren, la nivelul celor 101 unități administrativ-teritoriale din județul Bihor.

Prefectul Dumitru Țiplea, în calitate de președinte al Comisiei Județene de Recensământ, a convocat o ședință de lucru vizând derularea procesului de recenzare la nivelul județului. La întâlnire au participat reprezentanții Consiliului Județean Bihor, Direcției Județene de Statistică Bihor, Direcției pentru Agricultură a județului Bihor și ai Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Bihor.
În debutul întâlnirii, prefectul a reiterat importanța RGA2020, al cărui obiectiv este de a oferi informaţii esenţiale şi de calitate pentru dezvoltarea sectorului agricol în România, prin participarea la Politica Agricolă Comună la nivel european.
Prin intermediul chestionarelor sunt colectate date şi informaţii statistice privind principalele caracteristici ale exploataţiilor agricole, precum: *identificarea în teritoriu *suprafeţele agricole utilizate *efectivele de animale pe specii *adăposturile pentru animale şi gestionarea dejecţiilor animaliere *persoanele  care au desfăşurat activităţi agricole *dezvoltarea rurală.
În raportul prezentat în cadrul ședinței au fost evidențiate aspectele necesar a fi îmbunătățite în cadrul recensământului, precum: informarea bihorenilor asupra RGA2020, problem tehnice la tabletele electronice utilizate de recenzori și gradul scăzut de încărcare a datelor preexistente în platforma Registrului Agricol Electronic de către primării. Prefectul a solicitat autorităților implicate la nivel județean să informeze săptămânal Comisia Județeană de Recensământ cu privire la progresul RGA2020 în județul Bihor.
Totodată, Dumitru Țiplea a lansat un apel către bihoreni ,,să furnizeze informații corecte și complete în cadrul recensământului. România deține peste 30% din numărul total de exploatații agricole din UE, dar dimensiunile exploatațiilor sunt mult mai mici față de cele de la nivelul uniunii. Datele obținute prin RGA2020 sunt necesare pentru a asigura României, și Bihorului, un sector agricol performant și competitiv la nivelul Uniunii Europene".
RGA2020 este coordonat la nivel național de Comisia Centrală de Recensământ, cu implicarea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Institutului Național de Statistică, împreună cu structurile din subordinea acestora, și cu suportul tehnic al Serviciului de Telecomunicații Speciale. La nivelul județului Bihor în procesul de recenzare sunt implicate peste 750 de persoane.
Etapele de desfășurare ale RGA2020, care a fost inițiat în toamna anului trecut, sunt:
1. Proiectarea infrastructurii și planificarea activităților: până la 30 aprilie 2021
2. Activitatea în teren: *recensământul de probă (octombrie 2020) *recensământul propriu-zis (mai-iulie 2021) *ancheta de control (august 2021)
3. Procesarea statistică (validarea, agregarea și corelarea datelor obținute în teren): mai 2021 - martie 2022
4. Analiza, structurarea și diseminarea rezultatelor: martie-decembrie 2022.
Cancelaria Prefectului
Județul Bihor

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 10:09:38 Ora standard a Europei de Est