Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„În ritm cu viața”… la Roșia

Un nou proiect realizat de Asociația Culturală Teatrul de Copii, în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria”

„În ritm cu viața”… la Roșia

Asociația Culturală Teatrul de Copii a demarat, în parteneriat cu Teatrul ,,Regina Maria", proiectul „În ritm cu viața", care se desfășoară în comuna Roșia din județul Bihor, în perioada 17-21 mai 2021 și cuprinde o serie de ateliere de exerciții teatrale, care se adresează elevilor din școala primară și cea gimnazială.

Atelierele sunt susținute prin programul Fondul Educație pentru Azi, implementat de Fundația Comunitară Oradea, cu sprijinul financiar PEPCO România.

Obiectivul principal al proiectului este acela de a oferi un ajutor substanțial copiilor din comuna Roșia în procesul de dezvoltare psiho-emoțională și în dezvoltarea aptitudinilor. Atelierele sunt propuse și susținute de actori ai Teatrului ,,Regina Maria", dintre care Florian Silaghi, Alexandru Pop și Igor Lungu de la Trupa Arcadia și George Dometi de la Trupa Iosif Vulcan, având-o ca invitată pe actrița Consuela Egyed, actor mânuitor păpuși, fiecare dintre aceștia participând pro bono în cadrul proiectului. Atelierele sunt construite în așa fel încât să acopere o gamă cât mai largă de elemente specifice artei actorului, pornind de la module de dicție, mișcare scenică, coordonare, păpușerie, concentrarea atenției etc. Acestea se desfășoară în fiecare zi dintre cele cinci în care se derulează proiectul, în două etape: dimineața cu elevii Școlii Primare Nr. 3 din Țarina, iar după-amiaza cu elevii care participă la programul After School. Elevii sunt împărțiți în grupe, care se rotesc în așa fel încât fiecare să ia parte la toate cele cinci ateliere susținute de actori.
Primele două zile ale proiectului s-au scurs repede și au fost un real succes. Copiii au participat la activități cu entuziasm și au răspuns cu seriozitate tuturor provocărilor ridicate de către cei cinci actori, iar cadrele didactice ne-au întâmpinat cu deschidere și interes. Bucuria întâlnirii cu actorii orădeni a fost atât de mare, încât și copiii de la grădiniță și-au dorit să fie implicați în activități, fapt care ne-a bucurat enorm. Chiar dacă am avut puține emoții la început, acestea s-au risipit, deoarece copiii mici au fost receptivi și încântați de activități, asemeni colegilor mai mari.
Efectele benefice s-au resimțit chiar din primele momente și în rândul cadrele didactice prezente la ateliere care și-au arătat interesul să continue și în viitor o parte dintre exercițiile și jocurile efectuate.
Toate activitățile au fost susținute în conformitate cu reglementările în vigoare, respectându-se distanța și obligativitatea purtării măștii în spații închise. Grupele de elevi au fost formate în așa fel încât aceste măsuri să poată fi aplicate.
Florina Dometi

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 06:31:42 Ora de vară a Europei de Est