Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cele mai bune idei despre învățământul viitorului, premiate la Școala de primăvară

De la Junior Achievement (J.A.) România

Cele mai bune idei despre învățământul viitorului, premiate la Școala de primăvară

Școala de primăvară, dezvoltată de Junior Achievement (J.A.) România cu sprijinul O.M.V. Petrom, a reunit anul acesta 70 de elevi de liceu, care, coordonați de voluntarii O.M.V. Petrom, au lucrat timp de patru zile în echipe pentru a dezvolta un proiect care să răspundă unei probleme specifice identificate într-o comunitate.

Tema din acest an - Școala Viitorului - a lansat echipelor de elevi provocarea de a elabora un proiect care să răspundă următoarelor întrebări:
*Ce discipline/materii ar fi util să se studieze de către elevii din clasele de liceu?
*Care ar trebui să fie metodele și tehnicile de învățare?
*Cum se va face evaluarea, cum este structurat sistemul de notare și care sunt criteriile de promovabilitate?
*Cum îi poate ajuta mai mult această nouă școală pe elevi și profesori, atât în viața personală, cât și în cea profesională?
Pe parcursul celor patru zile de pregătire, elevii au beneficiat de consultanță permanentă, precum și de webinare dedicate managementului de proiect și abilităților de prezentare, elemente cheie ale proiectului pe care îl construiesc împreună și îl prezintă apoi juriului.  
Vineri, 14 mai 2021, a fost ziua dedicată prezentării proiectelor, jurizării și anunțării câștigătorilor, adică a echipelor care au prezentat cele mai bune soluții. Criteriile pe baza cărora s-a făcut jurizarea sunt originalitatea, relevanța - în ce măsură soluția propusă răspunde nevoii sau problemei din tema de lucru - și caracterul practic, din punct de vedere tehnic și financiar, al propunerii.
Folosind resursele limitate de timp și informație puse la dispoziție, dar exploatând la maximum creativitatea și avantajele muncii în echipă, echipele au generat soluții inovatoare, cu un grad înalt de aplicabilitate pentru problema pusă în discuție.
Crearea unor aplicații care includ noi tehnici de învățare, inclusiv folosirea hologramelor, cluburi dedicate dezbaterilor, educației financiare și orientării profesionale, noi sisteme de evaluare și notare, perfecționarea abilităților de învățare online - au fost printre cele mai apreciate idei propuse de tineri.
Juriul, format din reprezentanți O.M.V.Petrom și J.A. România, a acordat următoarele premii:
Locul 1 - Echipa 1, pentru proiectul Follow your passion, care propune o orientare vocațională clară în dezvoltarea curriculumului școlar
Locul 2 - Echipa 2, pentru aplicația multifuncțională Teachgram
Locul 3 - Echipa 4, pentru platforma de evaluare și notare Unknown: facem necunoscutul cunoscut
Întrebați care au fost cele mai importante experiențe pe care le-au trăit cu acest prilej, tinerii au menționat munca în echipă, deschiderea pentru dialog și exprimarea opiniilor, creativitatea și concentrarea.
*Am interacționat cu elevi din diferite părți ale țării, am aflat multe lucruri noi și o să le folosesc cu siguranță pe viitor.
*Mi s-a părut foarte interesant să lucrez cu oameni pe care nu îi cunoșteam. Colaborarea, răbdarea, respectul și spiritul de echipă contează cel mai mult. Orice necunoscut îți poate fi prieten!
*Mi-am depășit limitele, am învățat că nu există idei proaste și trebuie tot timpul să îți exprimi opinia.
*Cel mai important lucru învățat este punerea în practică a curajului și încrederii în sine!
Evenimentul face parte din programul „Aptitudini esențiale pentru succesul tinerilor din comunitatea ta", derulat în parteneriat cu O.M.V. Petrom, și urmărește să aducă tinerii mai aproape de realitatea economică și să îi familiarizeze cu conceptele moderne legate de antreprenoriat, ştiinţă şi tehnologie, înțelegând totodată modul în care inovaţia și comportamentul responsabil față de resurse și mediu pot contribui la bunăstarea comunității.
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 21:29:41 Ora de vară a Europei de Est