Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

„Poveștile pe sfoară” prind viață și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

*Sunt utopice - ne relatează o lume în care aproape întotdeauna Binele învinge Răul, având un final fericit, prințesa e salvată, personajul negativ e pedepsit, toată natura, tot Universul sare în ajutorul personajelor pozitive.

*Nu se demodează în timp, fiind la fel de gustate de copiii de azi ca și pe vremea noastră și a părinților noștri.
*Ne captează de la prima pagină și nu o dată, un desen animat ne-a convins să căutăm cartea și s-o citim... și am putea continua...
Ideea Poveștilor pe sfoară - un proiect derulat la nivel național, ne-a transmis-o doamna bibliotecar Dana Teședan, care, fiind foarte implicată în activitățile bibliotecarilor din țară, e la curent cu toate noutățile în domeniul dumneaei.
Așadar, odată lansată invitația, clasele ciclului primar (de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a) s-au arătat interesate. Doamna Teședan ne-a organizat din timp, fiecare clasă trebuind să-și aleagă povestea/ poveștile ale căror imagini să le coloreze. La start s-au aliniat următoarele clase de elevi și coordonatoarele lor: CP A - prof. Doina Sabău,  CP B - Codruța Faur, CP C - Rodica Fechete, CP D - Cristiana Vidican, CP E - Luciana Morlocan, clasa I A - Gabriela Codorean, clasa I B - Laura Vonea, clasa I C - Laura Pavel, clasa I D - Ioana Jula, clasa I E - Ramona Bireş, clasa a II-a A - Pamela Paşca, clasa a II-a B - Romelia Ciarnău, clasa a II-a C - Diana Borz, clasa a III-a C - Rodica Foltuţ, clasa a III-a D - Natalia Ruzsa, clasa a IV-a B - Cristina Anton, clasa a IV-a C - Elena Pavel şi clasa a IV-a D - Laura David-Ienei.
Am dorit să le afișăm în preajma Zilei Copilului, pentru că, e clar, poveștile au cea mai mare priză la școlarul mic, care încă mai crede (și bine face) în lumea ideatică a basmelor.
Aranjate, înfoliate, „luminate" parcă de razele prietenoase ale soarelui, desenele copiilor reprezentate pe foi separat, sub formă de puzzle sau personaje din basme pe linguri de lemn, toate „stăteau mândre" pentru a fi admirate de către toți cei care călcau pragul Școlii „Oltea Doamna". Este de la sine înțeleasă bucuria sinceră din ochii fiecărui școlărel, care își căuta lucrarea și apoi o prezenta cu mândrie părinților sau bunicilor lui.
Expoziția Poveștilor pe sfoară a putut fi admirată de joi (27 mai 2021) până luni - în ajunul Zilei Copilului, celui pentru care Dumnezeu mai dă o șansă acestei lumi. Faptul că proiectul ar fi avut priză și la clasele a V-a ne-o dovedește o pagină din jurnalul unui elev dintr-o astfel de clasă, din ale cărui pagini reiese încântarea și surprinderea la vederea expoziției:
„Dragă jurnalule,
Este joi, 27 mai 2021.
Traficul este foarte aglomerat. Mă grăbesc să ajung la şcoală. În faţa şcolii este plin de copii şi părinţi grăbiţi. Zăresc câţiva poliţişti care dirijează circulaţia.
Intru pe poarta şcolii şi nu înţeleg ce se întâmplă.
Deasupra, pe sfoară, înşirate ca nişte rufe puse la soare, o mulţime de desene. La fel, şi de-a lungul gardului care delimitează terenul de sport.
Văd în faţa ochilor derulându-se scene din basmele copilăriei: „Cartea junglei", „Albă ca Zăpada", „Cei trei purceluşi", „Frumoasa şi bestia", „Vizita". Deasupra desenelor de pe gard îl zăresc pe Pinocchio cu nasul lui impresionant, pe Cenuşăreasa şi o mulţime de prinţese cu rochii colorate, realizate pe linguri de lemn. Parcă aş fi în lumea basmelor şi nu la şcoală!
Nu înţeleg ce se întâmplă. Aflu că este activitatea  doamnei bibliotecare a şcolii noastre, la care au spus prezent elevii din clasele mici.
Ce păcat că trebuie să intru la ora de matematică! Aş fi preferat să rămân toată ora în lumea basmelor".
Luca Pelle, clasa a V-a A
 
Felicitări, doamna Dana!
O felicităm pe doamna bibliotecar Dana Teședan pentru ideea minunată, pentru organizare și implicare și așteptăm cu mare interes și alte activități similare, atât de îndrăgite de copii!
Cristiana & Ovidiu
Vedeți mai multe poze (85 de poze) în Galeria foto: De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:05:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...