Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

„Poveștile pe sfoară” prind viață și la Școala Gimnazială „Oltea Doamna” din Oradea

De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente

*Sunt utopice - ne relatează o lume în care aproape întotdeauna Binele învinge Răul, având un final fericit, prințesa e salvată, personajul negativ e pedepsit, toată natura, tot Universul sare în ajutorul personajelor pozitive.

*Nu se demodează în timp, fiind la fel de gustate de copiii de azi ca și pe vremea noastră și a părinților noștri.
*Ne captează de la prima pagină și nu o dată, un desen animat ne-a convins să căutăm cartea și s-o citim... și am putea continua...
Ideea Poveștilor pe sfoară - un proiect derulat la nivel național, ne-a transmis-o doamna bibliotecar Dana Teședan, care, fiind foarte implicată în activitățile bibliotecarilor din țară, e la curent cu toate noutățile în domeniul dumneaei.
Așadar, odată lansată invitația, clasele ciclului primar (de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a) s-au arătat interesate. Doamna Teședan ne-a organizat din timp, fiecare clasă trebuind să-și aleagă povestea/ poveștile ale căror imagini să le coloreze. La start s-au aliniat următoarele clase de elevi și coordonatoarele lor: CP A - prof. Doina Sabău,  CP B - Codruța Faur, CP C - Rodica Fechete, CP D - Cristiana Vidican, CP E - Luciana Morlocan, clasa I A - Gabriela Codorean, clasa I B - Laura Vonea, clasa I C - Laura Pavel, clasa I D - Ioana Jula, clasa I E - Ramona Bireş, clasa a II-a A - Pamela Paşca, clasa a II-a B - Romelia Ciarnău, clasa a II-a C - Diana Borz, clasa a III-a C - Rodica Foltuţ, clasa a III-a D - Natalia Ruzsa, clasa a IV-a B - Cristina Anton, clasa a IV-a C - Elena Pavel şi clasa a IV-a D - Laura David-Ienei.
Am dorit să le afișăm în preajma Zilei Copilului, pentru că, e clar, poveștile au cea mai mare priză la școlarul mic, care încă mai crede (și bine face) în lumea ideatică a basmelor.
Aranjate, înfoliate, „luminate" parcă de razele prietenoase ale soarelui, desenele copiilor reprezentate pe foi separat, sub formă de puzzle sau personaje din basme pe linguri de lemn, toate „stăteau mândre" pentru a fi admirate de către toți cei care călcau pragul Școlii „Oltea Doamna". Este de la sine înțeleasă bucuria sinceră din ochii fiecărui școlărel, care își căuta lucrarea și apoi o prezenta cu mândrie părinților sau bunicilor lui.
Expoziția Poveștilor pe sfoară a putut fi admirată de joi (27 mai 2021) până luni - în ajunul Zilei Copilului, celui pentru care Dumnezeu mai dă o șansă acestei lumi. Faptul că proiectul ar fi avut priză și la clasele a V-a ne-o dovedește o pagină din jurnalul unui elev dintr-o astfel de clasă, din ale cărui pagini reiese încântarea și surprinderea la vederea expoziției:
„Dragă jurnalule,
Este joi, 27 mai 2021.
Traficul este foarte aglomerat. Mă grăbesc să ajung la şcoală. În faţa şcolii este plin de copii şi părinţi grăbiţi. Zăresc câţiva poliţişti care dirijează circulaţia.
Intru pe poarta şcolii şi nu înţeleg ce se întâmplă.
Deasupra, pe sfoară, înşirate ca nişte rufe puse la soare, o mulţime de desene. La fel, şi de-a lungul gardului care delimitează terenul de sport.
Văd în faţa ochilor derulându-se scene din basmele copilăriei: „Cartea junglei", „Albă ca Zăpada", „Cei trei purceluşi", „Frumoasa şi bestia", „Vizita". Deasupra desenelor de pe gard îl zăresc pe Pinocchio cu nasul lui impresionant, pe Cenuşăreasa şi o mulţime de prinţese cu rochii colorate, realizate pe linguri de lemn. Parcă aş fi în lumea basmelor şi nu la şcoală!
Nu înţeleg ce se întâmplă. Aflu că este activitatea  doamnei bibliotecare a şcolii noastre, la care au spus prezent elevii din clasele mici.
Ce păcat că trebuie să intru la ora de matematică! Aş fi preferat să rămân toată ora în lumea basmelor".
Luca Pelle, clasa a V-a A
 
Felicitări, doamna Dana!
O felicităm pe doamna bibliotecar Dana Teședan pentru ideea minunată, pentru organizare și implicare și așteptăm cu mare interes și alte activități similare, atât de îndrăgite de copii!
Cristiana & Ovidiu
Vedeți mai multe poze (85 de poze) în Galeria foto: De ce iubim poveștile? ... o întrebare retorică și multe argumente.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 22:08:46 Ora de vară a Europei de Est