Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

Un program Junior Achievement România și Raiffeisen Bank

Peste 25.800 de liceeni și profesori din 81 de localități au urmat cursul de educație financiară ABCdar bancar

*25.886 de elevi de liceu și profesorii lor s-au alăturat programului de educație financiară „Susțin educația financiară în comunitatea mea".

*Participații au petrecut peste 61.300 de ore în cadrul cursului digital de educație financiară ABCdar bancar,disponibil gratuit prin intermediul platformei de e-learningJA InspireTM.
*18 licee din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - vor primi finanțări pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
25.886 de elevi și profesori din 81 localități au participat în acest an la proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea",organizat de Junior Achievement (J.A.) România și Raiffeisen Bank cu scopul de a oferi liceelor soluții pentru educația online: cursuri de educație financiară digitale pentru educarea utilizării responsabile a resurselor financiare, acces gratuit la platforma de e-learningJA InspireTM și posibilitatea de a beneficia de sprijin financiar pentru dotarea cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță.
În cadrul proiectului, participanții au petrecut 61.325 de ore parcurgând resursele digitale interactive ABCdar bancar - conținuturi video, simulări ale proceselor de economisire, quiz-uri și teme de documentare despre elaborarea și gestionarea bugetului personal și utilizarea serviciilor financiare. Cursul ABCdar bancar este dezvoltat pe platforma internațională de e-learningJA InspireTM și este accesibil utilizând orice dispozitiv conectat la internet (smartphone, tabletă, laptop sau PC) ori prin intermediul aplicațiilor Android și iOS.
Astfel, peste 9.000 dintre elevii participanți spun că prin ABCdar bancar au beneficiat de prima experiență de educație financiară.
,,Este un curs interesant și educativ, cu informații de actualitate, care m-au ajutat să înțeleg cum funcționează tranzacțiile bancare. Fiind în clasa a XII-a, am avut nevoie de aceste lucruri pentru viitor", a spus unul dintre elevii participați.
18 licee[1] din 16 localități - cu cea mai activă participare în cadrul proiectului - beneficiază de sprijin financiar în valoare totală de 36.500 de lei pentru dotări cu echipamentele tehnice necesare educației în școală sau la distanță. Elevi și reprezentați ai celor 18 licee, precum și voluntari și reprezentanți ai Raiffeisen Bank se vor reuni într-o festivitate online dedicată comunităților care încurajează educația financiară.
,,Ne dorim o societate în care fiecare poate lua decizii financiare informate și chibzuite, iar pentru a ajunge acolo avem nevoie de educație financiară de la cele  mai mici vârste. Ne bucurăm să vedem interesul tot mai crescut al elevilor pentru cursurile noastre de educație financiară și ne propunem să ajungem în cât mai multe școli din România", a declarat Corina Vasile, director Comunicare și Relații Publice Raiffeisen Bank România.
Experiențele de educație financiară ABCdar bancar au fost completate de o serie de webinare desfășurate în perioada martie-iunie, la care au participat 27 de voluntari Raiffeisen Bank și 5.540 de elevi și profesori.
Proiectul „Susțin educația financiară în comunitatea mea" este, în acest an, la a patra ediție. Până acum, peste 80.500 de elevi liceeni au parcurs modulul ABCdar bancar în format digital interactiv, iar 29 de licee teoretice și tehnologice au beneficiat de sprijin financiar pentru echipamente tehnice și alte dotări.
Mihai Cornea

[1]Colegiul Economic A.D. Xenopol (București), Liceul Profesia (București), Colegiul Național Pedagogic Ștefan Velovan (Craiova), Colegiul Național Decebal (Deva), Liceul Tehnologic Duiliu Zamfirescu (Dragalina), Colegiul Național Traian, (Drobeta-Turnu Severin), Colegiul Mihai Viteazul (Ineu), Liceul Teoretic Miron Costin (Pașcani), Liceul Tehnologic Constantin Brâncuși (Pitești), Liceul Tehnologic Lazăr Edeleanu (Ploiești), Colegiul Andronic Motrescu (Rădăuți), Colegiul Tehnic (Rădăuți), Colegiul Național Traian Lalescu (Reșița), Liceul Tehnologic Forestier (Sighetu Marmației), Colegiul Național Radu Greceanu (Slatina), Liceul Tehnologic Matei Basarab (Strehaia), Liceul Teoretic Filadelfia (Suceava), Colegiul Economic Ion Ghica (Târgoviște).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 12:20:38 Ora standard a Europei de Est