Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor a aprobat

Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13)

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bihor (CJSU) a aprobat în cadrul ședinței de vineri, 11 iunie 2021, scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar pentru intervalul 14-18 iunie, precum și lista localităților în care se impun limitări în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment de la nivelul județului Bihor.

Decizia a fost adoptată în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 637/2021, privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României începând cu data de 12 iunie 2021, precum şi stabilirea măsurilor care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de Covid-19.
Conform Hotărârii CJSU nr. 55/2021, care intră în vigoare începând cu data de 12 iunie, din cele 714 unități de învățământ din județul Bihor, doar 682 de unități funcționează în scenariul I, iar 32 de unități în scenariul II.
Reamintim scenariile de funcționare a unităților de învățământ:
1.Scenariul I (verde) - incidență mai mică de 1 caz/1.000 de locuitori
*participarea zilnică, cu prezență fizică în unităţile de învăţământ, a tuturor preşcolarilor şi elevilor, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie;
2.Scenariul II (galben și  roșu)  - incidență de peste 1 caz/1.000 de locuitori                                                                                                                                                                                                   
*participarea zilnică, cu prezență fizică, a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a, a XII-a și a XIII-a, şi a celor din anii terminali din învățământul profesional şi postliceal, precum şi a elevilor din învăţământul special indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară;
- participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase /ani de studiu.
Hotărârea CJSU privind funcționarea unităților de învățământ va fi actualizată după fiecare vacanță școlară, înainte de reluarea cursurilor sau ori de câte ori este nevoie, pe baza scenariilor actualizate în funcție de evoluția epidemiologică și pe baza criteriului privind rata incidenței cumulate la nivelul fiecărei localități, respective numărul total de cazuri noi în ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.
Totodată, prin Hotărârea CJSU nr. 55 se permit festivitățile organizate în spații deschise, prilejuite de terminarea anului școlar, cu participarea personalului didactic, a elevilor, precum și a însoțitorilor acestora. Participarea însoțitorilor este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate complet împotriva Covid-9, pentru persoanele care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu maivechi de 72 de ore, respective rezultatul negative certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore și pentru persoanele care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2. 
Tot în ședința de vineri s-a actualizat, prin Hotărârea CJSU nr. 54/2021, lista localităților din Bihor în care se impun restricții în domeniile HoReCa, cultural și de divertisment, pentru a preveni răspândirea virusului Sars-CoV-2. Conform hotărârii, care are la bază analiza incidențelor elaborată de Direcția de Sănătate Publică Bihor, în nicio localitate de la nivelul județului Bihor incidențele nu depășesc 3 cazuri /1.000 locuitori, prin urmare activitățile operatorilor economici din aceste domenii sunt premise fără a depăși 70% din capacitatea maximă a spațiilor în care acestea sunt organizate, în intervalul orar 5.00-24.00.
Și se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
* aceleași măsuri privind limitările activităților se aplică în cazul restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau al unităților de cazare;
*în cazul evenimentelor private aferente nunților și botezurilor, activitatea operatorilor economici se poate desfășura până la ora 2.00;
*activitatea în baruri, cluburi și discoteci este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*se permite organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive etc.) cu un număr de participanți de maximare a numărului de persoane în exterior și/sau în interior nu sunt luate în calcul persoanele care au vârsta mai mică de 16 ani;
*se permite organizarea de evenimente private (nunți sau botezuri) cu un număr de participanți de maximum 200 de persoane în interior, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă persoanele participante sunt vaccinate complet împotriva Covid-19, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, respectiv rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2; 
*evenimentele private (nunți, botezuri, mese festive etc.) se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 2 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*evenimentele aferente meselor festive (altele decât nunți sau botezuri) se pot desfășura la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de minimum patru mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, cu condiția ca însoțitorii copiilor să fie vaccinați complet împotriva Covid-19 sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul Sars-CoV-2;
*activitatea operatorilor economici care administrează săli de jocuri este permisă fără a depăși 50% din capacitatea maximă a spațiului și în intervalul orar 5.00-24.00, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea sălilor de sport şi/sau fitness în spații închise este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 7 mp pentru fiecare persoană;
*activitatea sălilor de sport şi/sau fitness în spații închise este permisă la capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafeţe de minimum 4 mp pentru fiecare persoană, dacă toate persoanele sunt vaccinate complet împotriva Covid-19;
*activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă fără a depăşi 70% din capacitatea maximă a spaţiului;
*activitatea cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/ sau concerte este permisă cu participarea publicului până la 70% din capacitatea maximă a spațiului și cu purtarea măștii de protecție;
*activitatea cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/ sau concerte este permisă la capacitatea maximă a spațiului dacă persoanele sunt complet vaccinate împotriva Covid-19;
*organizarea şi desfăşurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt premise numai dacă ocupanţii unui autovehicul sunt membrii aceleiaşi familii sau reprezintă grupuri de până la 4 persoane;
*organizarea şi desfăşurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice şi private sau a altor evenimente culturale sunt premise numai cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu asigurarea unei suprafeţe de 2 mp pentru fiecare persoană, precum şi cu purtarea măştii de protecţie, iar participarea este permisă doar pentru persoanele care sunt vaccinate complet împotriva Covid-19, prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR nu mai vechi de 72 de ore, respective rezultatul negative certificat al unui test antigen rapid nu mai vechi de 24 de ore sau se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 90-a zi ulterioară confirmării infectării cu Sars-CoV-2, în condiţiile stabilite prin ordinal comun al ministrului Culturii şi al ministrului Sănătăţii, emis în temeiul art. 44 şi al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare;
Reamintim că portul măștii de protecție este obligatoriu în spaţiile publice, pieţe, târguri, bâlciuri, talciocuri, staţii pentru transportul în comun, spaţiile comerciale, mijloacele de transport în comun şi la locul de muncă, sau în alte zone cu potenţial de aglomerare stabilite prin hotărâre a CJSU.
Decizia CJSU adoptată vineri intră în vigoare începând cu data de 12 iunie, ora 00.00. Lista localităților în care se impun măsuri de sănătate publică se actualizează săptămânal sau ori de câte ori este nevoie, în urma hotărârilor CJSU Bihor, în funcție de rata de incidență a cazurilor de infectare cu noul coronavirus la nivelul fiecărei localități.
Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 54/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/HCJSU-nr.54-IUNIE-2021.pdf
Aici puteți parcurge integral Hotărârea nr. 55/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/HCJSU-nr.55-IUNIE-2021-Scoli.pdf
Anexa Hotărârii nr. 55/2021:
https://bh.prefectura.mai.gov.ro/wp-content/uploads/sites/21/2021/06/Anexa-HCJSU-nr.55-scenarii-BH-UAT.pdf
Cancelaria Prefectului
Vedeți toate scenariile în Galeria foto: Scenariile de funcționare a unităților din învățământul preuniversitar (13).
 

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 12:30:19 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...