Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mihaela Caba-Madarasi - doctor în Științele Comunicării Sociale

Titlu obținut la Universitatea Salesiana din Roma

Mihaela Caba-Madarasi - doctor în Științele Comunicării Sociale

La Universitatea Pontificală Salesiana din Roma a fost oferit marți, 1 iunie 2021, titlul de doctor în Științele Comunicării Sociale studentei Mihaela Caba-Madarasi - trimisă în Cetatea Eternă de Eparhia Greco-Catolică de Oradea, în prezent jurnalist al Biroului de Presă EGCO. Dezbaterea publică a lucrării științifice s-a desfășurat online, iar la eveniment a luat parte și PSS Virgil Bercea.

Cu o teză intitulată Transdisciplinaritatea și comunicarea pentru sănătate, de la analiza de conținut mediatic la antropologia comunicării [it. «Transdisciplinarità ed health communication, dall'analisi di contenuto alla descrizione antropologica dello Homo patiens»] și o cercetare empirică desfășurată în presa online din Italia și România, candidata a obținut calificativul «Summa cum laude» (30/30). Comisia științifică a fost prezidată de rectorul Universității Salesiana din Roma, don Mauro Mantovani, fiind alcătuită de profesorii: Freni Cristiana, doctor în antropologie filosofică și profesor de filosofie a limbajului la mai multe atenee pontificale din Roma (Institutul Angelicum, Universitatea Pontificală Laterană, Academia Alfonsiană și Universitatea Salesiană din Roma), prof. Maria-Paola Piccini, doctor în cercetare aplicată a Științelor Sociale, profesor de metodologia cercetării la Universitatea Sapienza din Roma și Universitatea Pontificală Salesiana, respectiv prof. Alessandro Agostinelli, expert în sănătate publică și responsabil al centrelor sanitare ale Caritas Diocezan Roma, profesor invitat de Facultatea de Științe ale Comunicări Sociale - UPS Roma, la catedra Comunicare organizațională
Aducând în centrul atenției transdisciplinaritatea ca viziune unitară a științei, reiterată chiar de Sanctitatea Sa Papa Francisc în Constituția apostolică «Veritas gaudium» (2018) drept deziderat al cunoașterii, și suferința umană ca experiență generatoare a unei comunicări profunde, teza de doctorat a candidatei a fost considerată un aport inovativ în domeniul comunicării pentru sănătate, cu precădere în contextual actual al sănătății mondiale. Diferențele semnificative între cele două eșantioane de studiu au dovedit nevoia unei implicări mai active în presa din România privind argumentele legate de sănătate, dar și necesitatea globală a comunicării actuale de a recunoaște dimensiune trans-personală a propriului public: omul, în continua sa căutare de sens.
***
După o licență în Psihologie obținută în țară, Mihaela Caba-Madarasi a parcurs la Roma din anul 2010 până acum întreg ciclul academic dedicat Științelor Comunicării Sociale: licența, studii de master în specialitatea Radio și televiziune (it. Media per la comunità), respectiv studiile doctorale.
Cunoscută ca voce a postului Radio Maria România, unde a realizat emisiunea socială  ,,Timpul prezent" și alte formate radiofonice pentru tineri (2007-2010), Mihaela fost pentru un an și jumătate în Cetatea Eternă colaboratoare a redacției Vatican News România, pe atunci Radio Vatican (2014-2015). În 2019, ca jurnalist acreditat de președinția României pentru vizita apostolică a Papei Francisc  în țara noastră (31 mai la 2 iunie 2019), a fost parte din transmisiunea postului de televiziune Digi24, de pe Câmpia Libertății de la Blaj, a slujbei de beatificare a episcopilor greco-catolici martiri, celebrată de Succesorul lui Petru.
De asemenea, a îndeplinit misiunea de responsabil al Departamentului de Comunicare al Eparhiei Greco-Catolice de Oradea, iar momentan, pe lângă activitatea de doctorală încheiată, se bucură de rolul de mamă a doi copii (Clarissa și Francisc), în așteptarea celui de al treilea, însoțind misiunea pastorală a pr. Ștefan Madarasi în parohia Haieu - Băile ,,1Mai".

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 01:22:13 Ora standard a Europei de Est