Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare

Conferința Transnațională InnoSchool

Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și ACTA European Centre, în parteneriat internațional cu alte opt țări, implementează proiectul ,,Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare" InnoSchool, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene prin Programul Transnațional Dunărea.

În data de 16 iunie 2021, C.J.R.A.E. Bihor, cu sprijinul tuturor partenerilor proiectului InnoSchool, a organizat și găzduit conferința transnațională InnoSchool. În cadrul acestui eveniment online au participat peste 160 de profesori, elevi, reprezentanți ai școlilor, inspectoratelor școlare, guvernului, organizațiilor non-guvernamentale și alte părți interesate pentru a descoperi mai multe despre sistemul inovativ de învățare InnoSchool, jocul educațional digital, pilotarea InnoSchool și rezultate acesteia. Participanții au avut ocazia să afle toate aceste informații de la o parte din reprezentanții partenerilor proiectului: Lucie Noswitz, managerul proiectului și reprezentant DEX Innovation Centre,Arnold Gutmayer, reprezentant al Consiliului de Educație din Viena, FrantisekJanke,Universitatea Tehnică din Kosice, VojtechJiraDEX Innovation Centre, Csaba Bede,Agenția Centrală de Inovare Regională Transdanubiană și Cristina Mang, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor.
În a doua parte a conferinței a avut loc o discuție moderată pe tema „InnoSchool - viitorul antreprenoriatului social" la care au participat prof. dr. Adrian Hatos, senator în Parlamentul României, președinte al Comisiei de știință, inovare și tehnologie, membru al Comisiei de educație, tineret și sport, doamna Adela Popa-Ghițulescu, director executiv al Charitas Eparhial Oradea, Anca Albu, profesor la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea, Aleksandra Stevanović, profesor la Școala a V-a de Economie Belgrad și Ruxandra Băltățescu, elevă la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea.
Ce este InnoSchool?
Obiectivul general al InnoSchool este de consolida inovarea socială și spiritul antreprenorial al elevilor de liceu prin dezvoltarea, testarea și introducerea unui sistem inovativ de învățare, intitulat simbolic ,,InnoSchool". Astfel, InnoSchool îmbină elemente noi și atractive adresate adolescenților cu scopul de a spori interesul acestora pentru învățare, dar și de a optimiza întregul sistem educațional.
Proiectul InnoSchool introduce patru elemente inovative de bază: jocul digital, axat pe simularea în mediul online a inovației sociale și a antreprenoriatului, combinat cu prelegeri, îndrumări și sesiuni de reflecție susținute de profesori pentru a maximiza impactul educațional, prin intermediul unui proces experiențial de învățare; schimbul de idei online (social media) și competiția interșcolară pentru creșterea atractivității sistemului de învățare; dezvoltarea sistemului educațional InnoSchool în mod participativ, prin implicarea organelor de decizie, a liceelor, a organizațiilor din sfera afacerilor și a serviciilor sociale; dezvoltarea unor Planuri de acțiune pentru a include sistemul de învățare InnoSchool în curriculum, asigurându-se astfel sustenabilitatea sa și impactul semnificativ în societate.
InnoSchool abordează nevoia de schimbare a sistemului, pentru a sprijini o cultură antreprenorială slab dezvoltată, dar și pentru a crește implicarea în inovarea socială, începând din perioada adolescenței. Vârsta de 16-17 ani, când adolescenții sunt elevi de liceu, este o perioadă crucială pentru a motiva și stimula interesul lor, acest fapt având un impact major în viitoarele lor decizii legate de alegerea unui loc de muncă și a unei cariere. Este necesară, așadar, o nouă abordare care vine în sprijinul educației liceale, atât pentru viitorii angajați, cât și pentru viitorii antreprenori.
InnoSchool a fost implementat în acest an școlar în 83 de școli, din nouă țări europene. Acest concept extrem de inovator a ajutat școlile, profesorii și, în special, cei 1.767 de elevi implicați, să dobândească noi cunoștințe, abilități și experiență despre antreprenoriatul social. În România, pilotarea InnoSchool a avut loc în primul semestru al anului școlar 2020-2021 în nouă din cele 10 școli selectate în județul Bihor (Colegiul Național ,,Emanuil Gojdu" Oradea, Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea, Liceul Teoretic ,,Lucian Blaga" Oradea, Colegiul Național „Mihai Eminescu" Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 Salonta, Liceul Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș, Colegiul Național „Onisifor Ghibu" Oradea). Datorită situației pandemice care a generat măsuri și restricții în sistemul de învățământ, din numărul total de studenți înscriși la început (350), 211 au finalizat cu succes activitatea de pilotare.
În următoarea parte a proiectului ne propunem să ducem această nouă pedagogie inovativă în toate școlile din România și să susținem implementarea jocului educațional digital și a sistemului educațional InnoSchool în curriculumul națională.
Cristina Mang,
manager de comunicare InnoSchool
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Consolidarea competențelor antreprenoriale la elevii de liceu, un sistem inovativ de învățare.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 18:14:53 Ora de vară a Europei de Est