Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Carnavalul copiilor – ediția a III-a

La Salonta, în lumea poveștilor

Carnavalul copiilor – ediția a III-a

Carnavalul copiilor din municipiul Salonta a devenit o sărbătoare a copiilor preșcolari și școlari la nivel de oraș și se dorește a fi o incursiune în lumea poveștilor.

 Este rezultatul parteneriatului între grădiniță-școală-casa de cultură-familie și primărie.
  Într-o lume tot mai izolată, mai puțin dispusă pentru socializare din motive de timp sau preocupări, cooperarea între factorii educaționali – grădiniță, școală, familie, comunitatea locală – devine necesară și se impune și ca o obligație morală din partea acestora, pentru a favoriza socializarea copiilor, pentru a-i familiariza prin exemple și modele, cu adevăratele valori ale spiritualității umane.
 Pe de altă parte, calculatorul și lumea sa virtuală fascinează copilul, îndepărtându-l tot mai mult de ceilalți, de cuvântul scris, de ceea ce ne-a fermecat nouă copilăria – poveștile. Așadar, astăzi, mai mult ca oricând, este datoria grădiniței, școlii și familiei să deschidă ușa fermecată a tezaurului poveștilor pentru copii și să-i conducă în aventuri fantastice, alături de feți – frumoși și ilene cosânzene, în lupta cu forțele răului- zmei, balauri sau maștere odioase.
 Am considerat că intrând în “Lumea poveștilor”, alături de noi, copiii vor învăța să deosebească binele de rău, adevărul de minciună, faptele bune de cele rele, vor deveni mai atenți unii cu alții și mai sensibili. Am dorit ca preșcolarii să-și facă din cărți cei mai buni prieteni și să li se dezvolte discernământul în selecția valorilor.
 Prin carnaval, ca și prin jocurile de rol și dramatizări, preșcolarii preiau rolurile pozitive, având posibilitatea să se transpună în eroi viteji, harnici, frumoși la suflet, puternici, dorindu-și să înfrângă în luptă dreaptă toate relele lumii.
 Carnavalul s-a desfășurat pe scena Casei de Cultură. Au participat preșcolari din toate grădinițele din oraș și elevi din toate școlile cu clasele I-IV. Au trăit momentul la cote maxime, parcă erau manechine pe podium la o prezentare de modă. Apoi, pe rând și-au prezentat personajele la microfon și au răspuns la întrebările prezentatoarei. Din răspunsurile lor s-a putut constata cât de bine au reușit să se identifice cu personajul ales, că au înțeles mesajul poveștii și cât de buni artiști pot să fie. Copiii s-au costumat în prințese, prinți, Albă ca Zăpada, Scufița Roșie, Aladin, Motanul Încălțat, Hansel și Gretel, cadâne, Omul de Tinichea, mămăruțe, fluturași, oameni de zăpadă și multe alte personaje cunoscute și îndrăgite.
 Juriul nu a avut o sarcină ușoară, pentru că din 30-40 de personaje de la fiecare unitate de învățământ a trebuit să aleagă doar trei câștigători pentru categoriile: Cel mai frumos costum, Costumul original, Cea mai bună prezentare a personajului...
 Toți copiii au fost răsplătiți cu diplome de participare și dulciuri, iar cei trei câștigători de la fiecare grădiniță sau școală au primit cărți cu povești și puzzle-uri.
Adulții, care în ziua de azi nu prea au timp pentru copiii lor, le-au oferit astfel o după-amiază de neuitat în care s-au bucurat împreună, o după-amiază în care cuvintele cheie au fost copilărie, veselie, inocență. (Adriana Marișcaș)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 04:28:22 Ora de vară a Europei de Est