Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Analiza rezultatelor examenului național de Bacalaureat

Luni, conferință de presă la I.S.J. Bihor, subiectul:

Analiza rezultatelor examenului național de Bacalaureat

Domnul inspector școlar general, prof. Virgil Blage, și domnul inspector școlar Florin Negruțiu au analizat luni, 12 iulie 2021, în cadrul unei conferințe de presă, rezultatele obținute de candidații bihoreni la examenul național de Bacalaureat, sesiunea de vară (iunie-iulie 2021).

Analiza pe filiere
,,Aș vrea să încep într-o notă optimistă și pozitivă având în vedere că rezultatele la examenul de Bacalaureat, în acest an, sunt mai bune decât cele de anul trecut. Desigur, am putea să invocăm tot felul de motive pentru această situație, dar dacă ne gândim la caracterul excepțional al perioadei pe care am traversat-o și o mai traversăm încă, aceste rezultate sunt într-adevăr remarcabile", a spus generalul I.S.J. Bihor, în debutul conferinței.
Raportate la anul trecut, și prezența și promovabilitatea îi dau motive de bucurie domnului inspector școlar general. Cât privește analiza rezultatelor interne (la nivel de județ), domnia sa a făcut-o într-un fel neobișnuit (original) pe filiere, cu nominalizarea unităților de învățământ situate pe primul și respectiv pe ultimul loc și doar într-un singur caz a fost amintită și  instituția de pe locul al doilea.
La filiera teoretică (colegii naționale și licee teoretice), pe loc 1 se situează C.N. ,,E. Gojdu", cu promovabilitate de 100% din 203 candidați, iar pe ultima poziție - C.N. ,,Octavian Goga" din Marghita, cu 67,83%,  la 119 candidați; la colegiile tehnice situația este următoarea: în frunte este C.T. ,,Alexandru Roman" Aleșd, cu 66, 41 %, promovabilitate, la 134 de candidați, iar pe ultimul loc, C.T. ,,Ioan Ciordaș" Beiuș, 133 de candidați, cu rata de promovabilitate de 26,61%; la filiera licee tehnologice (inclusiv  C.E, ,,Partenie Cosma"): pe locul 1, C.E. ,,Partenie Cosma", 261 de candidați, cu 72,59% reușită, iar pe ultima poziție, Lic.Tehnologic Nr. 1Suplacu de Barcău, 26 de candidați, cu o rată de promovabilitate de 10,3%; la liceele vocaționale (teologice), pe loc. 1, Lic. Teologic Baptist ,,Emanuel", 57 de candidați, cu o promovabilitate de 100% și o medie de 10, iar pe ultimul loc, Lic. Teologic Romano-Catolic ,,Szent László" din Oradea, 44 de candidați, cu o rată de 47,62 %; la liceele teoretice, pe loc. 1, Lic. Teoretic German ,,Friedrich Schiller" Oradea, 10 candidați, cu promovabilitate de 100%; pe poziția a doua, Lic. Teoretic ,,Aurel Lazăr", 114 candidați, cu o rată de 95,61%, iar pe ultima poziție se situează Lic.T. ,,Gabriel Țepelea" Borod, 15 candidați cu o promovabilitate de 26,67%.
Apoi, domnul inspector școlar general a subliniat un lucru îmbucurător (pozitiv): ,,Nu avem nicio unitate de învățământ care să fi obținut 0 (zero) procentul de promovabilitate"...
,,În ceea ce privește separarea pe mediul urban și mediul rural, se văd aceleași discrepanțe pe care le-am semnalat cu ocazia Evaluării Naționale... Rata de eșec este mai mare cu 30% în mediul rural. Și în cazul examenului de Bacalaureat, am putea scoate în evidență rolul deosebit pe care l-au jucat familiile candidaților în multe situații; este vorba despre sprijinul emoțional și financiar pe care l-au acordat pregătirii acestor copii".
La această sesiune, au fost depuse 1.414 contestații, iar în urma soluționării, doi candidați au obținut media 10. Cu cele 7 medii de 10, Bihorul intră în topul pe țară, după Botoșani (cu 13 medii de 10), Iași (10) și la egalitate cu Prahova (tot 7 medii de 10)...
,,Cred că ar fi necesar să regândim rețeaua școlară"...
Și să mai spunem că șeful Inspectoratului Școlar Județean Bihor a reiterat ideea exprimată și la întâlnirea anterioară, la analiza rezultatelor obținute la Evaluarea Națională: ,,Cred că ar fi necesar să regândim rețeaua școlară la nivelul județului; ar trebui să valorificăm ceea ce înseamnă capacitatea de mobilitate pe care o pot asigura U.A.T.-urile în acest moment; să folosim acele microbuze; să valorificăm capacitatea instituțională a unor colegii care pot oferi internate bine dotate și cantine. Este limpede că fragmentarea activităților și procesului de învățământ în școli mici nu este soluția. Există discrepanțe de ordin economic și de ordin cultural", apreciază domnul inspector școlar general Virgil Blage.
,,Neglijență în serviciu"
La întrebările ,,incomode" adresate de jurnaliști, generalul I.S.J. a răspuns documentat, precum în problema C.N. ,,Onisifor Ghibu".
În 2019, când i s-a acordat Liceului Teoretic ,,Onisifor Ghibu" titlul de colegiu național, potrivit legii, unitatea  de învățământ (devenită liceu teoretic în 1995) nu putea beneficia de acel titlu, pentru simplul motiv că nu împlinise, la acea dată, 75 de ani de funcționare ca liceu teoretic. Calculați și dumneavoastră câți ani de liceu teoretic avea unitatea de învățământ în 2019 (dacă s-a înființat în 1995)... ,,Documentele vorbesc", ține să precizeze generalul  I.S.J.
Iar ceea ce s-a făcut atunci se cheamă ,,neglijență în serviciu", a conchis inspectorul școlar general, domnul profesor Virgil Blage.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:01:47 Ora de vară a Europei de Est