Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Tinerii sunt provocați să se implice pentru dezvoltarea lor și a comunității

Prin programul Youth Community

Tinerii sunt provocați să se implice pentru dezvoltarea lor și a comunității

Tinerii din Bihor au oportunitatea de a-și descoperi potențialul și de a fi susținuți în dezvoltarea lor personală și profesională prin programul Youth Community.

Programul de vară, Youth CommUNITY, un program gratuit...
Fundația Comunitară Oradea consideră că tinerii sunt o prioritate pentru comunitate și implicarea acestora aduce plusvaloare la nivel local. Tocmai de aceea, a lansat programul de vară, Youth CommUNITY, un program gratuit pentru elevii și studenții din județul Bihor dornici de a reveni la activități offline. Tinerii se pot înscrie completând formularul până în data de 18 iulie.
În cadrul primei ediții a programului, 60 de tineri au participat la ateliere de dezvoltare personală, activități de formare profesională, voluntariat și sesiuni de mentorat, din care au luat naștere opt inițiative comunitare. Una dintre inițiative este ,,Deplastificat", proiectul Andrei Cloștorfeanu, implementat cu susținerea financiară  a Fundației Comunitare Oradea prin programul Bursa talentelor.
La a doua ediție, 50 de tineri împreună cu nouă membri seniori au început același traseu de dezvoltare, doar că pandemia ne-a forțat să ne mutăm activitățile online. Am adaptat programul la formatul online și am realizat campania de informare ,,Bac de 10 cu Youth Community". În 2020 a apărut o nouă inițiativă, emisiunea For Youth CommUNITY, care are două rubrici: interviuri inspiraționale și recomandări de carte de la tineri pentru tineri.
Prin programul de vară Youth Community vom implica tinerii în activități de formare profesională, voluntariat și vom dezvolta împreună proiecte pentru comunitate.
De ce să se înscrie tinerii în acest program?
E simplu: ,,Cu toții căutăm, mai ales când avem o vârstă cuprinsă între 16-25 ani, un loc în care să simțim că aparținem, un loc care să ne permită să experimentăm și să ne dezvoltăm pasiunile, ba chiar să ne găsim o activitate sau domeniu cu care să rezonăm. Știm că de multe ori, școala nu ne permite și această dezvoltare practică, iar acțiunile de voluntariat existente sunt destul de nișate. Youth Community vine să răspundă acestei necesități a
tinerilor. Prin participarea în cadrul atelierelor, evenimentelor și activităților programului, tu ca tânăr poți descoperi că ai o anumită chemare sau că poți să-ți pui în aplicare ideile.
Modul nonformal în care sunt prezentate diverse teme este unul extrem de plăcut, apropiat de tineri și toate activitățile planificate vin ca răspuns la necesitățile tale, la dorințele pe care le exprimi cu privire la domenii pe care ți-ai dori să le cunoști. Pe lângă această oportunitate de dezvoltare, programul este coordonat de tineri pentru tineri, motiv pentru care poți fi sigur că vei comunica foarte bine cu aceștia, scopul lor fiind acela de a-ți răspunde la orice întrebare și de a-ți da șansa să fii implicat. Prieteniile care se leagă aici, prin intermediul activităților de echipă și a faptului că ne adunăm persoane cu aceleași interese, sunt prietenii durabile.
Pentru mine, Youth Community a însemnat o adevărată provocare, un program care mi-a permis să-mi fac vocea auzită, să prind curaj pentru a-mi urma pasiunea și a face ceva concret în acea direcție. Consider că în lipsa implicării mele în acest program, nu aș fi acumulat atât de multe informații, nu aș fi reușit să intru în contact cu atâtea persoane minunate și nu aș fi avut viziunea pe care o am azi, cu privire la implicare și schimbare. Ieși din zona de confort, ai încredere în tine și profită de șansă! Înscrie-te în program"!  (Narcisa Daraban, membru Youth Community 2019)
Pentru mai multe detalii, accesați pagina de facebook Youth CommUNITY
Link formular de aplicare: https://forms.gle/fE1w4tj7KuzaMDA8A
Galina Manole

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:20:05 Ora standard a Europei de Est