Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 3.000 de liceeni din România au participat la proiectul internațional Social Innovation Relay în 2021

În finala națională, au ajuns și cei de la C.N. ,,Mihai Eminescu” din Oradea

Peste 3.000 de liceeni din România au participat la proiectul internațional Social Innovation Relay în 2021

Printr-un parteneriat educațional strategic încheiat în 2014 între NN și Junior Achievement (J.A.), proiectul internațional Social Innovation Relay (S.I.R.) susține anual elevii de liceu din România în dezvoltarea cunoștințelor și abilităților practice, învățând și aplicând principiile antreprenoriatului și inovării sociale.

În anul școlar 2020-2021, în activitățile educaționale din cadrul proiectului S.I.R. s-au implicat peste 3.000 de liceeni, împreună cu profesorii lor coordonatori din 110 licee din toată țara, inclusiv din zone dezavantajate, localități din mediul rural și mic urban. Pe parcursul proiectului, ei au avut acces gratuit, pe platforma J.A., la resurse de învățare, studii de caz, modele de afaceri sociale, webinare interactive ș.a. Dintre aceștia, aproximativ 700 de elevi, organizați în echipe de lucru, au participat în incubator și cu o idee de afacere socială, gândind soluții care pot genera schimbări pozitive în comunitate.
Cele mai bune echipe de elevi din Incubatorul J.A. BizzFactory, care au dezvoltat un pilot de business cu o componentă de antreprenoriat social, au fost conectate pentru mentorat în mediul virtual cu voluntarii NN România. Astfel, elevii și-au îmbunătățit planurile de afaceri sociale și au primit sfaturi de la mentori legate de posibilitățile sustenabile pentru o viitoare implementare, folosind resursele disponibile.
„Experiența din incubator a fost una foarte frumoasă. Am întâlnit multe idei, am învățat lucruri noi și am conversat cu traineri interesanți. Cu ajutorul webinarelor, am învățat despre planul financiar, planul de afaceri și despre cum se face o prezentare de succes, lucruri care mă vor ajuta cu siguranță pe viitor. Mi-a plăcut enorm să văd ideile celorlalți participanți. Vă mulțumesc pentru această experiență inedită!" - echipă elevi Liceul Teoretic ,,Ioan Pascu" Codlea.
Dintre soluțiile prezentate de echipe la finala națională derulată on-line, s-au remarcat trei care au fost selectate de juriu, de la Liceul Teoretic ,,Al. I. Cuza" București, Colegiul Național Bilingv ,,George Coșbuc" București, Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" Oradea, ținând cont de modelul de business, criteriile de inovație, crearea de valoare adăugată și impact în comunitate, fezabilitate și viabilitate financiară: baterie din compozit natural, platformă de orientare și consultanță profesională pentru tineri, aplicație-dicționar pentru persoanele cu deficiențe de auz și vorbire.
România a fost reprezentată la finalul lunii iunie la finala globală Social Innovation Relay de EBC, echipa de patru liceeni de la Liceul Teoretic ,,Alexandru Ioan Cuza" din București, care a concurat cu echipe din alte nouă țări (Bulgaria, Cehia, Grecia, Japonia, Polonia, Singapore, Slovacia, Spania, Ungaria), propunând soluții fezabile la diferite probleme din comunitățile lor, ce țin de mediul înconjurător, folosirea inteligentă a resurselor, sustenabilitate, protejarea animalelor și calitatea vieții.
„Pe parcursul Social Innovation Relay am dobândit competențe antreprenoriale și generale utile în orice domeniu de activitate, ușurința de a lucra în echipă, curajul și siguranța de sine, capacitatea de a lua decizii. Cu ajutorul acestui proiect, am descoperit rolul antreprenoriatului social și importanța de a aduce plusvaloare unui produs prin afacerea noastră" - echipă elevi Liceul Teoretic ,,Al. I. Cuza" București.
Proiectul S.I.R. a fost apreciat atât de către profesorii și elevii participanți, cât și de voluntarii implicați, pentru componentele și experiența practică de învățare oferite, iar feedback-ul primit a fost pozitiv.
 „A fost o experiență unică, de neuitat, în urma căreia am dobândit cunoștințe noi și am descoperit aptitudini, pe care nici nu credeam că le puteam avea, am întâlnit oameni demni de admiraţie, de la care am avut multe de învățat. La multiplele probleme ale societății, noi am decis să fim o parte din soluție" - echipă elevi Liceul Teoretic ,,Dante Aligheri" București.
Mihai Cornea

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:57:50 Ora de vară a Europei de Est