Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cine suntem noi, C.J.R.A.E. Bihor?

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor

Cine suntem noi, C.J.R.A.E. Bihor?

Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor este o unitate de învățământ conexă a învățământului preuniversitar, care coordonează activitatea tuturor profesorilor, consilieri școlari și logopezi care activează la nivelul județului în unitățile școlare. C.J.R.A.E. oferă servicii specializate de consiliere psihopedagogică, orientare școlară şi profesională, mediere şcolară, servicii de sprijin educațional şi terapii specifice pentru copiii din grupuri dezavantajate, informare şi formare continuă.

Misiunea acestei instituții include coordonarea și monitorizarea de servicii educaționale specifice acordate copiilor/elevilor, cadrelor didactice, părinților şi membrilor comunității, pentru a asigura tuturor accesul la o educație de calitate. În acest scop, centrul pune la dispoziția membrilor comunității o linie telefonică la care se oferă asistență psihologică gratuită:0785. 222.170. Site-ul instituției, www.cjraebihor.org, oferă informații despre activitățile derulate la nivel județean, precum și resurse pentru cadrele didactice preocupate de dezvoltarea personală a elevilor lor.
Instituția este implicată cu succes în diverse și numeroase parteneriate cu alte instituții școlare, Inspectoratul Județean de Poliție, asociații și ONG-uri. Se mândrește cu programe și proiecte derulate la nivel internațional, precum:
*Proiectul finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională - „Consolidarea inovației sociale și a competențelor antreprenoriale la elevii de liceu prin inițierea unui nou sistem de învățare" (InnoSchool, cod proiect DTP2-021-1.2), susținut financiar prin Programul Transnațional Dunărea, Axa Prioritară 1 „Inovare și responsabilitate socială în Regiunea Dunării", Obiectiv specific „Creşterea competențelor pentru inovarea în mediul social și mediul de afaceri". La nivelul proiectului, C.J.R.A.E. Bihor și-a asumat managementul comunicării, precum și o serie de contribuții la dezvoltarea sistemului de învăţare InnoSchool, dezvoltarea Jocului educațional digital, la politicile de sustenabilitate ale sistemului de învăţare InnoSchool și la includerea acestuia în curriculum, valoarea contractului de finanțare 177.535 euro;
*Proiectul ERASMUS+ -,,Promoting transnational equality and students′ achievement through digital competences"/,,Promovarea egalității transnaționale și a achiziției școlare la elevi prin competențe digitale". Acesta este un proiect finanțat de Agenția Națională pentru Proiecte și Programe Comunitare din Suedia, apelul 2020 - Action: Strategic Partnerships for school education (KA201), în cadrul căruia activitățile C.J.R.A.E. Bihor vizează creșterea achizițiilor și performanțelor școlare ale elevilor prin valorificarea instrumentelor digitale de predare ale profesorilor.
Alte proiecte în care este implicat C.J.R.A.E. Bihor în momentul actual sunt următoarele:
*Proiectul interinstituțional la nivelul județului Bihor: „Crearea și implementarea serviciilor comunitare integrate pentru combaterea sărăciei și excluziunii sociale" cod SMIS 2014+:122607 cu Instituția Prefectului, Direcţia Generală de Asistenţă Socială și Protecția Copilului, Agenția Județeană de Plăți și Inspecție Socială, Direcţia de Sănătate Publică Județeană, Inspectoratul Școlar Județean și patru unități administrativ-teritoriale (Borod, Lăzăreni, Diosig, Curtuișeni);
*Proiect finanțat din Fondul Social European (cod proiect 123934) ,,Stagii de practică pentru elevii din județul Bihor - primii pași pentru o carieră de succes!" în cadrul apelului de proiecte Componentă 1 - Apel: POCU/633/6/14/Creşterea participării la programe de învăţare la locul de muncă a elevilor şi ucenicilor din învățământul secundar şi terţiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, valoarea contractului de finanțare 282.244 lei;
*Proiect finanțat din Fondul Social European - ,,Program de sprijin pentru integrarea socio-profesională și asigurarea serviciilor de locuire de tip ,,prima cameră" pentru tinerii care părăsesc sistemul instituționalizat de protecție a copilului din județul Bihor"- (ID 136370) - Cod apel: Componentă 1 - Apel: POCU/738/4/20. Contribuția C.J.R.A.E. Bihor în cadrul acestui proiect este de a oferi consiliere profesională pentru 100 de elevi cu vârsta între 16 și 18 ani care părăsesc sistemul de protecție, valoarea contractului de finanțare este de 412.599 lei.
C.J.R.A.E. Bihor se află într-un continuu proces de dezvoltare instituțională, colaborare și inițiere de noi proiecte pentru dezvoltarea și creșterea calității serviciilor educaționale. Vă așteptăm cu drag să ne contactați și să faceți parte din comunitatea noastră!
Prof. Ana Cernea-Radu, director al C.J.R.A.E. Bihor,
administrator financiar, ec. Angela Baș

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:57:22 Ora standard a Europei de Est