Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,#Be NetWise”

Proiect internațional eTwinning la C.T. ,,Traian Vuia”

,,#Be NetWise”

În perioada decembrie 2020 - iunie 2021, la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" am derulat proiectul internațional eTwinning ,,#Be NetWise", care a oferit elevilor posibilitatea înțelegerii superioare a conceptului de alfabetizare media și a rolului pe care media îl joacă în viața fiecărui om.

Folosind instrumente Web 2.0 diverse (Animaker, Pixton, Padlet, Story Jumper, Mentimeter, Voki, Canva, Flipsnack, Emaze, Flippity, Genially etc.) și lucrând în echipe mixte internaționale, elevii din proiect au pregătit materiale diverse pe teme de interes actual, i.e. Mass media, Fake News și dezinformare, puterea presei, publicitatea, producțiile media etc.
La acest proiect au participat 12 profesori, 30 de invitați și 81 de elevi din patru țări:Turcia, România, Serbia și Tunisia. La nivelul Colegiului Tehnic ,,Traian Vuia", proiectul a fost coordonat de prof. Urs Marcela și Drugaș Corina. Au mai colaborat: director, prof. Cotca Alina, prof. Drugaș Corina, prof. Bîdiliță Vasile și ing. Căpitanu Adrian. Elevi implicați: Macarie Mihail (IX D liceu zi), Paluțiu Sonia (IX D liceu zi ), Bojte Denis (9 C profesională), Petrila Flavius (X C liceu zi), TakacsRaisa (X C liceu zi), Mândruț Crina (11 E profesională), Pașca Răzvan (11 E profesională), Popa Crina (XII C liceu zi).
Obiectivele proiectului
*să-i ajute pe elevi la o înțelegere superioară a conceptului de alfabetizare media; *să-i învețe pe elevi despre drepturi și responsabilități în mediul digital; *să-i ajute pe elevi în înțelegerea semnificațiilor drepturilor digitale și a responsabilităților digitale; *să-i ajute pe elevi să recunoască oportunitățile oferite de mass-media individului; *să exploreze concepte precum acces, urmărire, utilizare, evaluare, producție și partajare de informații; *să-i ajute pe elevi să recunoască obstacolele în calea accesului la informații corecte și fiabile; *să-i învețe pe elevi cum să creeze diferite tipuri de mesaje media adecvate scopului și publicului țintă; *să-i ajute pe elevi să înțeleagă modul în care limbajul, textele, sunetele și imaginile sunt utilizate pentru a obține mesaje media convingătoare; *să-i ajute pe elevi în a diferenția o informație eronată, falsă de una adevărată; *să le ofere elevilor oportunități de dezvoltare a abilităților de utilizare a Tehnologiei Informației și Comunicării (TIC); *să-i ajute pe elevi să conștientizeze și să învețe importanța de a fi cetățeni activi pentru societate; *să-i ajute pe elevi să-și îmbunătățească cunoștințele de limbă engleză, pentru a le folosi în situații din viața reală.
Rezultatele proiectului
*prezentarea școlilor, a orașelor și a țărilor; *logo-ul/personajul și posterul proiectului; *întâlniri online folosind aplicația ZOOM și GOOGLE MEET; e-books (cu ajutorul aplicației Story Jumper) cu titlul: MentorTeachers, The Power of Media - LanguageChallenge Time, FakeNewsinHistory, A Story - Haveyouseenthis part? etc.; * revistă digitală (aplicația Flipsnack) - FakeNews - A Manual for Teenagers; *expoziție de fotografii virtuală (aplicația Emaze); *clipuri video - Howcan media beourpower?, News Report - Covid 19, Media LiteracyProcess, Safer Internet Day etc. *prezentări personale folosind aplicația Voki; *postere publicitare, infografice turistice, benzi desenate și desene tematice; *jocuri online și quizzes; *calendar tematic etc.
Link proiect: https://twinspace.etwinning.net/139573/home
ebook-urirealizateîn mod colaborativ
https://www.storyjumper.com/book/showframe/102810296/605b5b87347d4#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/105099196/BeNetWise-Projectnbsp#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/106946506/609435534597e#page/1
https://www.storyjumper.com/book/showframe/106685576/BeNetWise-Media-Guard-Team-HAVE-YOU-SEEN-THIS-PART-#page/1
Prezentări video realizate colaborativ
https://www.youtube.com/watch?v=PVyNApUiK3s&ab_channel=etwinningBeNetWise
https://www.youtube.com/watch?v=ucPzJQysGXY&t=2s&ab_channel=etwinningBeNetWise
https://www.youtube.com/watch?v=TPsqDdcsQqk&t=1s&ab_channel=etwinningBeNetWise
Galerie foto virtuală
https://www.emaze.com/@AOTTZIQFO/benetwise-project?autoplay&hidebuttons
Prof. Marcela Urs
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: ,,#Be NetWise” .

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:17:16 Ora standard a Europei de Est