Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Competențe noi pentru job-uri noi

Job Incubator

Competențe noi pentru job-uri noi

Prin acces la cursuri și calificări specifice și prin interacțiunea cu profesioniști, tinerii de peste 16 ani dezvoltă o serie de abilități și competențe specifice noii piețe a muncii.

Profesorii participanți descoperă noi modalități prin care școala poate susține o bună formare profesională a tinerilor.
Într-o economie nouă, ce a schimbat dinamica pieței muncii, trecerea de la școală la piața muncii este facilitată prin intermediul incubatorului Junior Achievement, Job IncubatorTM. În cadrul acestuia, tinerii de peste 16 ani, elevi și studenți, beneficiază de acces la cursuri de pregătire, stagii de practică, programe de internship și acces la locuri de muncă unde pot utiliza competențele dezvoltate în incubator.
În fiecare dintre ultimii cinci ani,examenul de bacalaureat a fost promovat de peste 86.000 de tineri (sursa: Ministerul Educației, Institutul Național de Statistică). Datele istorice arată că 70%-85% dintre absolvenții de bacalaureat din fiecare an obțin și diploma pentru studii superioare de licență trei-patru ani mai târziu. Sunt acești tineri pregătiți să aplice pe piața muncii cele consemnate pe diploma de absolvire? Dar ce vor face aceia care nu au finalizat aceste studii?
Aflată într-o dinamică permanentă, piața muncii solicită din ce în ce mai mult competențe digitale, gândire analitică și inovare, capacitate de rezolvare a problemelor complexe, creativitate și originalitate, adaptabilitate și reziliență, inteligență emoțională, utilizarea tehnologiei pentru monitorizare, control și programare ș.a.
Pot dezvolta tinerii absolvenți aceste competențe chiar la noul job? Până în 2025, în România vor fi peste 645.000 de locuri de muncă noi care vor avea și o componentă digitală, conform datelor Microsoft (sursa). Aceste locuri de muncă pentru dezvoltarea de software, cloud, analiza datelor și inteligență artificială nu se adresează doar specialiștilor în IT și inginerilor, ci și celor care lucrează în agricultură, arte, comerț, contabilitate, design, educație, finanțe, lactate, librării, media, minerit, muzee, sport ș.a.
Consolidarea competențelor pentru inserția profesională a tinerilor, ca salariați sau antreprenori, prin cursuri și certificări este și obiectivul Job IncubatorTM, proiect care reunește experiența Junior Achievement și profesionalismul mediului de afaceri. Partener național al proiectului în 2021, Microsoft oferă prin programul Global Skills Initiative acces gratuit la programe de formare profesională. Prin rețeaua Junior Achievement, tinerii de peste 16 ani (elevi și studenți) și profesorii lor au acces la aceste cursuri, certificări gratuite și subvenționate, precum și la o serie de experiențe de învățare care urmează metodologiaInspire-Prepare-SucceedTM:
*Inspire: beneficiarii acumulează informații de bază despre carieră și profesie folosind programul JA Succesul Profesional.
*Prepare: elevii de peste 16 ani, studenții și profesorii dobândesc competențe și aptitudini noi prin participarea la cursuri specifice, precum cele Microsoft Learn despre inteligență artificială și LinkedIn Learning despre competențele necesare pentru cele mai căutate locuri de muncă din prezent.
*Succeed: beneficiarii demonstrează stăpânirea competențelor acumulate la stagii de practică, internship și la noi locuri de muncă.
Profesorii au un rol important în cadrul proiectului. Prin acces la resurse și sesiuni de formare, aceștia descoperă noi instrumente, metode și tehnologii care pot fi integrate în curricula școlară pentru formarea unor competențe transversale, căutate pe piața muncii.
Peste 600 de profesori au ales să se înscrie la proiect în primele două ore de la anunțarea acestuia. Iată câteva dintre opiniile transmise de aceștia după seminarul de lansare:
*„Foarte multe informații interesante și utile, de apreciat numărul mare de resurse disponibile gratuit. Îmi doresc să învăț metode, instrumente prin care să motivez elevii să își dorească perfecționarea competențelor de inserție profesională" (Profesor din Timișoara).
*„Proiectul Job Incubator este bine organizat, cu activități de actualitate și de interes pentru tinerii cărora li se adresează. Ei se așteaptă să le oferim soluții concrete încă din timpul liceului. Sunt foarte interesată să dezvolt Job Incubator la liceul la care predau" (Profesor din Ploiești, Prahova).
*„Sunt foarte interesante informațiile din oferta de cursuri. Le voi folosi pentru stimularea competențelor elevilor și îi voi îndruma să participe la cât mai multe cursuri. Mulțumim pentru opțiunile de viitoare cariere ce utilizează competențe IT" (Profesor din Piatra-Neamț)
În această vară, profesorii beneficiază de sesiuni de pregătire în cadrul Job IncubatorTM și de cursuri gratuite cu certificări, urmând ca odată cu începerea noului an academic, și tinerii să participe la sesiuni speciale pentru ei. Mai multe detalii despre proiect sunt la www.jobincubator.ro.
Mihai Cornea

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:43:43 Ora de vară a Europei de Est