Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870

Formarea în companii europene:

Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870

Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș este beneficiarul acestui proiect Erasmus+, care se derulează pe o perioadă de doi ani și care se încheie în 14.09.2021.

Scopul principal al proiectului este derularea de mobilități transnaționale pentru 55 de elevi ai școlii (32 de elevi din învățământul liceal și 23 de elevi din învățământul profesional), pentru efectuarea de mobilități de formare profesională prin stagii de practică de trei săptămâni, în companii europene pe baza parteneriatelor ECVET încheiate  cu unități de  învățământ profesional și tehnic, din Portugalia.
Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș" Beiuș va consolida astfel capacitatea de inserție profesională a absolvenților și va facilita  tranziția către piața forței de muncă, oferind comunităților locale, naționale și europene, absolvenți bine pregătiți profesional, formați într-un mediu de lucru real, european.
Pregătirea practică desfășurată de participanți este parte integrantă a activităţii de formare conform planurilor de învățământ stabilite de Ministerul Educației. Prin aceste proiecte s-a asigurat participanților și cursul de limba engleză pe platforma lingvistică OLS, precum şi o pregătire culturală realizată atât în țară cât și la partenerul european.
Prin acest proiect s-a realizat:
*Formarea profesională de calitate a elevilor participanți deoarece aceștia au dobândit unități de învățare crescute și relevante pentru angajatori, într-un cadru real de muncă, în scopul unei inserții profesionale mai facile, dar și pentru a le stimula inovarea și cetăţenia activă.
*Dezvoltarea și îmbunătățirea curriculară la standardele și practicile europene prin convenirea de comun acord cu partenerii economici internaționali a unităților de învățare pe care stagiarii VET urmează să le dobândească, precum și a activităților pe care le desfășoară zilnic în companii și în acest context se înscrie efortul comun pe care l-am depus cu partenerii europeni pentru elaborarea unor Acorduri de învățare relevante atât pentru nevoile participanților cât și ale angajatorilor.
*Dezvoltarea unui cadru sustenabil de cooperare transfrontalieră între școală în calitate de furnizor de educație și alți furnizori de educație și parteneri economici europeni.
Participanții au învățat într-un mediu de muncă real, în echipe de lucru multinaționale exersând totodată și o limbă străină de circulație internațională, limba engleză, într-un alt mediu decât cel școlar. Ei și-au dezvoltat cunoștințe, atitudini și abilități necesare practicării meseriei pentru care se formează, dar și competențe transversale, lingvistice, culturale și sociale, dezvoltându-și sentimentul de cetățenie și identitate europeană, în vederea consolidării capacității de inserție pe piața muncii.
Participanții la acest proiect au fost:
*16 elevi din clasa a X-a, calificarea Tehnician în activități economice, au efectuat mobilitatea în perioada: 24.02.2020 -13.03.2020;
*14 elevi din clasa a XI-a, calificarea Tehnician proiectant CAD, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
 *16 elevi din clasa a XI-a, calificarea Bucătar, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
*9 elevi din clasa a XI-a, calificarea Mecanic utilaje și instalații în industrie, au efectuat mobilitatea în perioada: 14.06.2021 - 2.07.2021;
Impactul acestui proiect de mobilitate asupra participanților:
*au dobândit cunoștințe, abilităti și atitudini crescute, necesare pentru îndeplinirea cerințele legate de viitoarea lor meserie;
*și-au dezvoltat gândirea critică, responsabilitatea, spiritul de inițiativă și antreprenorial, le-a crescut nivelul de emancipare și stima de sine, reușind să se adapteze la situații noi;
*și-au îmbunătățit abilitățile de comunicarea într-o limba de circulație internațională (limba engleză);
*și-au lărgit orizontul cultural;
*și-au îmbunătățit portofoliul personal prin recunoașterea rezultatelor învățării prin instrumente europene ECVET;
*a crescut atracția pentru domeniul studiat și și-au îmbunătățit performanțele de învățare după perioada de mobilitate în străinătate;
*le-a crescut motivația de a participa la educația (formală/non-formală) sau la formarea profesională în viitor și pe tot parcursul vieții;
*s-a redus absenteismul;
La încheierea perioadei de mobilitate, elevii au primit certificatele Europass Mobility Document și Certificatul de participare ceea ce i-a motivat și le-a sporit încrederea în propriile capacități.
Putem concluziona că stagiile de formare profesională prin mobilități transnaționale consolidează cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale crescând dimensiunea europeană a educației oferite de către organizația beneficiară și de trimitere Colegiul Tehnic ,,Ioan Ciordaș".
Responsabil proiect
prof. ing. Rodica Monenciu
Vedeți mai multe poze în Galeria foto: Start-up pe piaţa muncii, proiect Erasmus+ nr. 2019-1-ro01-ka102-061870.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 03:46:44 Ora standard a Europei de Est