Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Experiența Erasmus+ la Barcelona

Proiectul Erasmus+ „S.P.E.R.- Speranţă pentru Educaţia Românească”

Experiența Erasmus+ la Barcelona

În perioada 26.07.2021-31.07.2021, a avut loc ultima mobilitate din proiectul Erasmus+ „S.P.E.R.- Speranţă pentru Educaţia Românească", proiect implementat în cadrul Colegiului Național „Octavian Goga", Marghita. Locația finală a fost Barcelona după ce pandemia i-a determinat pe cei din Dublin (unde era programată inițial mobilitatea) să anuleze organizarea cursului.

Titlul materialului parcurs a fost ,,There Is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning" adică studiul unor aplicații utile în activitatea didactică online. 
Prima zi a debutat cu prezentarea grupurilor de profesori participanți. I-am ascultat pe colegii noștri prezentându-și școala și specificul național. Noi, pe de altă parte, am îmbrăcat ia noastră autohtonă și i-am cadorisit cu magneți tricolori și cu broșe realizate manual de către doamna profesoară Meda Vlaicu (Limba engleză). Am impresionat și cu prezentarea noastră făcută din punctul de vedere al elevilor colegiului nostru. Ne-am familiarizat apoi cu locul, cu hotelul, cu specificul existenței ibericilor.  Reacția doamnei profesor de istorie, Sărac Florica de la finalul zilei, trimisă colegilor rămași acasă, spune totul: „Prima zi la Barcelona a fost MINUNATĂ! Am văzut o parte a orașului, suntem chiar pe Rambla Catalunya, zona ultracentrală și am făcut cunoștință cu colegele noastre de la curs, două vecine din Ungaria și trei colege din Polonia. Daniel, proful nostru e din Ontario".
Au urmat încă patru zile obositoare, aglomerate, dar deosebite. Am testat aplicații care favorizează comunicarea orală și brainstormingul (wordwall.net, menti.com, coggle.it), site-uri care ajută la crearea de teste (quizlet.com, quizlet.live),  symbaloo.com- un foarte bun organizator de aplicații, site-uri de editare video (animoto.com). Cu ajutorul lui pixton.com se pot realiza povești cu texte și imagini, iar trello.com asigură proiectarea unor scenarii didactice mai complexe. Nu știu ce ne-am fi făcut fără aportul doamnei profesor învățător Corina Șandor în materie de captură foto și video. Cu ajutorul dumneaei am imortalizat primele momente în sala de studiu, meniuri alese ale bucătăriei spaniole: gazpacho, paella, tapas, tacos sau celebrul jambon iberic. Am admirat Barcelona de la înălțimea unui city-tour bus pus la dispoziție de gazdele noastre, am contemplat în detaliu grandoarea templului Sagrada Familia, mozaicurile Parcului Guell, veselia catalană a cartierului Gracia. Am citit despre și am avut ocazia să cercetăm îndeaproape celelalte lucrări ale arhitectului Gaudi, să vedem Camp Nou chiar înainte ca Messi să îl părăsească după 21 de ani, să traversăm Portul Vell, să ne înmuiem picioarele în Mediterană. Barcelona este pentru noi un complex spectacol exotic de arhitectură, tradiție, natură, bucătărie precum mozaicul iberic, prezent peste tot.
Am invidiat detașarea lor de probleme și stres, veselia și buna dispoziție, deschiderea la vorbă, la terasă, la comunicare. Și dezinvoltura domnișoarelor pe scutere. Plin de scutere. Deja ne imaginam cum ar fi să apărem așa la școală. Sigur că am câștigat multe din această experiență. Ne-am îmbunătățit vocabularul și fluența vorbirii într-o limbă de circulație internațională. Ne-am dezvoltat abilități de muncă în echipă. Am descoperit multe mijloace necesare predării eficiente on-line. Și poate cel mai câștigați am ieșit din relațiile pe care le-am cultivat. Am legat parteneriate de comunicare cu colegi din școli europene, am înțeles cum e viața și educația în alte țări. Dar ne-a legat pe noi marghitenii unii de alții ceva ce nu putem înțelege. Am fost colegi, prieteni, frați, familie. Și azi ne scriem și ne împărtășim bucuriile. Mulțumim Erasmus+ pentru oportunitate, Loredana Braia pentru coordonare impecabilă, școlii noastre pentru susținere și lui Dumnezeu pentru ocrotirea Sa. Semnat, al patrulea membru al echipajului, profesor Bota Cristian.
Găsiți mai multe poze în Galeria foto: Experiența Erasmus+ la Barcelona.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:52:39 Ora de vară a Europei de Est