Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

O orădeancă este studentă la arte plastice, bursieră și... „de-a dreptul fericită!

La 57 de ani,

O orădeancă este studentă la arte plastice, bursieră și... „de-a dreptul fericită!

Facultatea de Arte a însemnat pentru ea un nou început, o mână întinsă de destin într-unul din momentele de cumpănă ale vieții.

Ujlaki Ildikó a fost pasionată de pictură încă din copilărie, dar, până de curând, viața a avut alte planuri pentru ea. Devenită șomeră, la 55 de ani, orădeanca s-a înscris la Departamentul de Arte Vizuale al Facultății de Arte a Universității din Oradea. Și, după cum spune chiar ea, din acel moment viața ei a „reînceput".
Șomer la 55 de ani, artist după...
Pentru cei mai mulți dintre români, condiția de șomer, la peste 50 de ani, este aproape egală cu disperarea. Prea bătrân pentru a-ți găsi un loc de muncă și prea „tânăr" pentru pensie, șomerul își regăsește cu greu locul în societate. Artistă până în cea mai intimă fibră a sufletului ei, Ujlaki Ildikó a reușit să se reinventeze. La 56 de ani, a devenit, din fost funcționar, viitor artist plastic. Aflată acum în anul II de facultate, orădeanca are bursă de merit, din toamnă va fi beneficiara unei burse „Erasmus" și, recent, a reușit să-și vândă primul tablou.
Șomajul „cel mai bun lucru care mi s-a putut întâmpla"
Ujlaki Ildikó a fost, de mic copil, pasionată de pictură. Până în clasa a X-a, a urmat cursurile Liceului de Arte din Oradea. „Apoi, Ceaușescu a decis că România nu mai are nevoie de atâția artiști și a desființat mai multe licee de profil din toată țara. Am fost profund debusolată și întristată de faptul că a trebuit să renunț la artele plastice", povestește orădeanca, adăugând că, din lipsă de ceva mai bun, o vreme, a croit costume de baie pentru femei și genți dedicate activităților sportive. „Au fost ani buni în care n-am desenat o linie. Apoi, cu vreo șapte - opt ani înainte să îmi pierd locul de muncă, am reînceput să desenez și să pictez. O făceam pentru mine, dar a fost ca un semn de bun augur". Paradoxal, Ujlaki Ildikó spune că intrarea în șomaj a fost „cel mai bun lucru care mi s-a putut întâmpla".
De la amator, spre profesionist
Având mult timp liber, orădeanca s-a dedicat total pasiunilor ei, desenul și pictura. Așa a ajuns să ia parte la câteva tabere de pictură dedicate amatorilor. Aici a cunoscut-o pe lect.univ.dr. Anca Rațiu. Ea a fost cea care a „plantat" ideea înscrierii la facultate în capul tinerei șomere. „Pot să spun că eram foarte necăjită, acum sunt mulțumită. La admitere, am bifat numai rubrica «Fără taxă», fiindcă nu aveam bani să plătesc pentru studii. Și, iată, viața mea s-a schimbat. Nici nu vă puteți imagina cu câtă dragoste vin la facultate! E adevărat că pandemia ne-a cam dat și nouă viața peste cap, dar sunt fericită și recunoscătoare că putem avea acces la ateliere, să pictăm".
Viață de student
La 57 de ani, Ujlaki Ildikó se bucură, din plin, de frumusețea vieții de student. Acum e în vacanță și, fiindcă iubește mult munții, și-a permis să petreacă două săptămâni, dedicate studiului, la Alunu, pe Valea Drăganului, și încă câteva zile într-o tabără de pictură, la Săcueni. „Îmi place foarte mult ceea ce fac. Avem profesori unul și unul, adevărați profesioniști. Facultatea e o joacă și o imensă provocare pentru mine", mărturisește femeia. Trăiește ca un artist. Se descurcă din micile economii, făcute înainte de șomaj, și din bursa de merit. „Am tras tare și am luat numai note de 10". Din toamnă, orădeanca pleacă în Ungaria, pentru cel puțin un semestru, cu o bursă Erasmus. „E vorba de cinci luni, dar, dacă am să pot, am să o prelungesc la un an" spune Ujlaki Ildikó.
Planuri? Ce planuri?!
Acum, după ce a reușit să-și vândă primul tablou, Ujlaki Ildikó este convinsă că va face artă și numai artă, pentru tot restul vieții ei. Entuziasmul și bucuria i se citesc pe chip și în cuvinte, nu pot fi ascunse. Sentimentul împlinirii a dat un nou sens vieții. „Dacă nu ajungeam șomeră nu aș fi avut timp de facultate niciodată. A fost cel mai mare noroc...", spune artista, râzând. Dacă e întrebată despre planurile ei de viitor, femeia cade pe gânduri. Vrea să-și continue facultatea, cu studiile de master, și, mai ales, adună deja lucrări pentru prima expoziție personală. „De fapt, nu mă gândesc la ce voi face în viitor. Studenția, cea mai fericită întâmplare din viața mea, mi-a demonstrat că nu am de ce să-mi fac planuri, totul merge într-o direcție bine planificată".
Spirit foarte tânăr, pasionată de drumeții montane și înotătoare împătimită, Ujlaki Ildikó este dovada vie că atitudinea pozitivă, pasiunea și creativitatea nu depind de vârstă. Nu e niciodată prea târziu să înveți și nici să începi să-ți trăiești visurile. (B.C.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:43:17 Ora de vară a Europei de Est