Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Geometrician`sViews”

Un nou proiect Erasmus+ la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

„Geometrician`sViews”

Începând cu 1 martie 2021 la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș se desfășoară activitățile proiectului Erasmus+ Geometrician`sViews, nr. 2020-1-FR01-KA227-SCH-095534.

Proiectul se derulează pe o perioada de 24 de luni (martie 2021-februarie 2023), alături de parteneri din Croația, Spania, Serbia, Italia și Grecia. Inițiatorul proiectului este Asociația Les Maths en Scène din Toulouse, Franța.
Echipele de proiect vor realiza broșuri educaționale care vor aborda subiecte diferite din cele 60 de teme propuse din domeniile matematică, științe și artă. În realizarea produselor intelectuale, pentru expoziție, vor fi implicați un cercetător (din mediul academic) și un artist, fiecare descriind produsul din punct de vedere științific, respectiv artistic, pe lângă punctul de vedere exprimat de elevi. Aceste produse vor fi expuse și în cadrul unui muzeu virtual.
Proiectul are ca scop introducerea culturii matematice prin lumea artistică și științifică. Obiectivele proiectului sunt: dezvoltarea și consolidarea schimburilor între alte discipline și matematică, încurajarea elevilor de a-și cultiva creativitatea, latura inductivă și estetică și de a descoperi plăcerea practicării matematicii, încurajarea muncii în echipă.
Elevii Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș" vor fi implicați în activitățile proiectului începând cu luna octombrie 2021. O parte din acești elevi vor avea șansa să participe în Franța la un schimb de bune practici cu elevii de acolo.
Până în momentul de față, au avut loc lunar întâlniri virtuale ale membrilor echipei și o întâlnire transnațională a coordonatorilor la Toulouse (Franța), în perioada 2-5 septembrie 2021. Și echipa Colegiului Tehnic a fost prezentă, (prof. Feneși Jemima și prof. Sabău Corina) participând la activitățile propuse de Asociația Les Maths en Scène și la conferințe ale profesorilor francezi și spanioli. S-au pus la punct detalii administrative și s-a stabilit următoarea întâlnire în Grecia, în luna mai 2022.
Matematica se integrează într-o vastă țesătură care include elemente ale tuturor domeniilor culturii. Matematica are o componentă artistică și arta are o componentă științifică și matematică. Matematica și arta își împrumută una alteia noțiuni și concepte: cifrele, figurile se regăsesc în diferitele ramuri sau orientări artistice, după cum și matematica poate avea o frumusețe supremă, rece, precum cea a unei sculpturi. De exemplu, sculpturile lui Brâncuși sunt matematice prin designul geometric și eleganță.
Echipa de gestiune  de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș este formată din: Crina-Aurelia Bercovici - responsabil cu implementarea proiectului, responsabil cu comunicarea, responsabil administrativ-logistic, responsabil cu activitatea științifică din proiect; Claudia- Florina Cighir - responsabil cu evaluarea impactului, responsabil cu pregătirea culturală din proiect; Jemima Feneși - responsabil cu monitorizarea, responsabil cu activitatea artistică; Corina-Emilia Sabău - responsabil cu diseminarea și exploatarea rezultatelor, responsabil cu pregătirea lingvistică; Edit Szatmari - responsabil cu vizibilitatea proiectului, responsabil cu activitatea digitală din proiect; Rodica Frențiu - responsabil financiar.
Reporteri: Corina Sabău și Jemima Feneși

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 14:07:43 Ora de vară a Europei de Est