Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un program-pilot de mentorat destinat cadrelor didactice debutante din sistemul de învățământ public care predau în școli defavorizate

Ministerul Educației și Teach for România lansează

Un program-pilot de mentorat destinat cadrelor didactice debutante din sistemul de învățământ public care predau în școli defavorizate

►Înscrierile pentru profesori debutanți și profesori-mentori au început în data de 24 septembrie 2021.

Ministerul Educației participă la programul de politici publice al Uniunii Europene cu un program-pilot de mentorat ce se adresează cadrelor didactice debutante. Acesta se derulează în consorțiu prin colaborarea a 16 organizații partenere din șase state membre ale Uniunii Europene și face parte din proiectul internațional NEST - Suport și formare pentru cadre didactice debutante, finanțat prin programul Erasmus+, subprioritatea 3 - „Sprijin pentru reforma politicilor publice". În România, proiectul se desfășoară în parteneriat: Ministerul Educației şi Teach for România. 
NEST contribuie la stabilirea de noi practici de mentorat adaptativ pentru profesorii aflați la început de carieră. Scopul NEST constă în implementarea unui sistem de formare de mentori, respectiv evaluarea efectelor acestui tip de formare asupra mentorilor și profesorilor debutanți care lucrează în școli defavorizate din România.
În acest sens, Ministerul Educației și Teach for România demarează procesul de înscriere în programul-pilot de mentorat adresat cadrelor didactice debutante care profesează în școli publice vulnerabile din România. Atât cadrele didactice debutante, cât și cadrele didactice cu experiență și rezultate, care își doresc să se alăture în calitate de membri, sunt invitate să își depună candidaturile în perioada  24 septembrie - 11 octombrie 2021
Ce beneficii oferă programul?
Pe parcursul programului, cadrele didactice debutante vor beneficia de mentorat adaptiv pentru:
*dezvoltarea competențelor de predare la clasă
*facilitarea lucrului cu elevi din medii defavorizate și obținerea de rezultate școlare mai bune cu aceștia
*dezvoltarea abilității de a crea un mediu sigur și încurajator la clasă
*creșterea satisfacției și a gradului de retenție în profesie.
Criterii de eligibilitate pentru profesorii debutanți
Acest program se adresează cadrelor didactice care întrunesc cumulativ următoarele condiții:
*au cel mult 2 ani de experiență în predare în sistemul public
*predau în anul școlar 2021 - 2022 în ciclul primar sau gimnazial într-o școală cu grad ridicat de vulnerabilitate din județele: Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui
*participă pe bază de voluntariat și au o motivație autentică de a face parte din proiect.
Procesul de înscriere și selecție
În program se pot înscrie maximum 120 de participanți în anul școlar 2021 - 2022. Aceștia vor fi organizați ulterior în 40 de grupe. Participarea la program este gratuită prin completarea unui formular online. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura acestuia, până în data de 15 octombrie 2021.
Profesorii cu experiență și rezultate sunt invitați să se înscrie în program pentru a participa ca profesori-mentori. Criteriile de eligibilitate sunt următoarele:
*sunt în prezent cadre didactice în învățământul preuniversitar și dețin gradul didactic I
*au urmat cel puțin un program de formare continuă în ultimii cinci ani, acreditat de Ministerul Educației
*au obţinut calificativul Foarte bine la evaluările anuale din ultimii cinci ani şcolari încheiaţi 
*au cel puțin 5 ani de experiență didactică (predare efectivă la catedră)
*sunt dispuși să lucreze cu profesori debutanţi din şcoli defavorizate timp de 2 ani
*provin din județele: Bacău, Botoșani, Brăila, Călărași, Galați, Ialomița, Iași, Neamț, Suceava, Teleorman, Tulcea și Vaslui.
Constituie un avantaj calitatea de membri în corpul profesorilor-mentori pentru coordonarea efectuării stagiului practic în vederea ocupării unei funcţii didactice, selectaţi în baza prevederilor ordinului de ministru nr. 5.485/2011.
Ce beneficii oferă programul de formare profesorilor-mentori?
*Profesorii-mentori implicați în program vor primi o certificare recunoscută de Ministerul Educației
*Pe parcursul programului de formare profesorii-mentori vor beneficia de:
*model de sprijin pentru activitatea cu profesorii debutanți
*materiale de instruire disponibile online și offline
*sistem de management al învățării online (SMIO)
*sprijin din partea experților din proiect în facilitarea accesului la programul de formare și lucrul cu profesorii debutanți.
Pentru a face parte din program, cadrele didactice interesate de poziția de profesor-mentor vor parcurge un proces de selecție care presupune două etape:
*completarea unui formular online până la data de 11 octombrie 2021, disponibil aici.
*persoanele eligibile după completarea formularului online vor susține un interviu, în care vor fi evaluate motivația de a participa în program și o serie de competențe privind calitatea de mentor.
Interviurile se vor desfășura în perioada 12  - 29 octombrie 2021. Toți candidații vor primi un răspuns, indiferent de natura acestuia, până în data de 5 noiembrie 2021.
Pentru a putea face parte din program, profesorii-mentori trebuie să urmeze un stagiu obligatoriu de formare (60 de ore), în format hibrid (online și prezență fizică), structurat în trei reprize a câte 20 de ore, axate pe mentoratul adaptiv. Fiecare repriză va conține ore de formare online şi ore de orientare cu prezență fizică, ore de observare la clasă (cu și fără sprijin direct în predare), reflecție pedagogică, aplicarea conceptelor în activitatea de mentorat cu profesorii debutanți, observare și sprijin din partea echipei de proiect.
Formularele online de înscriere ce vor fi utilizate de participanţi
*Formular inscriere profesori-mentori
*Formular inscriere profesori debutanți
--------------------------
Despre Teach for România
Teach for România este o organizație non-guvernamentală, care de șapte ani recrutează și pregătește cadre didactice, profesori și învățători, din școli publice din România situate în comunități din zone dezavantajate. În anul școlar 2020-2021, Teach for România a adus peste 160 de profesori şi învățători în şcoli defavorizate, care oferă o educație relevantă, de calitate, pentru aproximativ 15.000 de elevi din peste 20 de județe ale țării. (B.C.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:25:20 Ora de vară a Europei de Est