Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+

77.000 euro finanțare Erasmus+pentru Colegiul Național „Teodor Neș” din Salonta

Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta a obținut recent o nouă finanțare în cadrul proiectelor Erasmus. De această finanțare în valoare de 77.000 euro vor beneficia elevii de la profilul Informatică (matematică-informatică intensiv engleză și matematică-informatică intensiv informatică).

Aceștia vor avea ocazia de a-și perfecționa abilitățile profesionale dobândite pe băncile colegiului în anul școlar 2021-2022, în cadrul unei mobilități Erasmus+, în Spania.
An de an, Colegiul Național „Teodor Neș" din Salonta se mândrește cu numeroase înscrieri și reușite de participare la proiecte educaționale naționale și internaționale. A devenit o obișnuință formată în anii de experiențe încununate cu succes, ca elevii informaticieni ai colegiului salontan să participe la mobilități Erasmus+ destinate perfecționării profesionale în firme de profil din Uniunea Europeană.
Menite să-i familiarizeze cu exigențele muncii de profil într-un spațiu la care România a aderat cu succes, participarea la un proiect Erasmus+ în timpul liceului a devenit, pentru mulți dintre elevii salontani, principalul ghid al orientării profesionale.
În toamna anului trecut, echipa de cadre didactice formată din profesorii Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai, care se ocupă cu implementarea programelor Erasmus+ în cadrul Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, a depus la Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, formularul de acreditare, obținând astfel un succes remarcabil - acreditarea colegiului pe o perioadă de cinci ani în cadrul programelor Erasmus+.
Ca efect al acestei semnificative realizări educaționale, anual, echipa profesorilor de Informatică Illyés Lajos-Demeter și Dana Canahai va depune către Agenție o cerere de finanțare. Elevii, câte 22 în fiecare an, selectați riguros pe baza meritelor școlare, dar și a participării la concursuri de profil sau la diferite acțiuni de voluntariat, vor putea participa la mobilități internaționale de formare profesională.
Cererea din acest an școlar, 2021-2022, a fost aprobată, alocându-se Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta un grant de 76.935 euro, bani din care se vor organiza două fluxuri de mobilități internaționale Erasmus+ de formare profesională: unul pentru 22 de elevi din clasa a X-a de la profilul real, iar altul pentru trei profesori de informatică, în vederea perfecționării lor profesionale.
Proiectul este în faza de contractare, iar implementarea propriu-zisă urmează cu celeritate, grație sprijinului nemijlocit al echipei manageriale a Colegiului Național „Teodor Neș" din Salonta, coordonate de doamna director și profesor de Informatică, Florentina Galea (foto).
Tematica mobilității internaționale Erasmus+ pentru acest an școlar este „Programarea în Arduino", pentru care s-a propus o disciplină opțională la clasa a X-a, elevii beneficiind astfel de o extindere a materiei predate în școală, prin aplicații practice desfășurate în timpul mobilității în Spania.
Obiectivele proiectului sunt dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic, prin programarea asistată pe calculator, pentru un învățământ profesional de calitate, care ușurează accesul tinerilor în piața muncii. Un alt scop al acestei mobilități Erasmus+ este cunoașterea cerințelor de pe piața muncii din domeniul I.T. european. Se are în vedere atât observarea modului în care funcționează firmele din domeniu, cât și oportunitățile deschiderii pe viitor a propriei afaceri I.T., prin dobândirea de către elevi a capacităţii de înţelegere şi adaptare la alte culturi europene, tipuri de civilizaţie şi grupuri, prin exersarea limbilor străine și prin contactul direct cu un alt mediu de afaceri. Nu în ultimul rând, se are în vedere crearea unor parteneriate cu firme din domeniul I.T. din Spania, pentru a putea oferi elevilor salontani o conectare eficientă la cerințele reale din domeniu.
Prof. Dana Canahai

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 02:53:36 Ora standard a Europei de Est