Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proba de evaluare a performanțelor fizice

Etapa a doua a examenului de admitere la Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu” Oradea

Proba de evaluare a performanțelor fizice

În perioada 29 septembrie - 5 octombrie 2021, Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea îndeplinește atribuțiile Centrului zonal de selecție a candidaților pentru concursul de admitere în școlile postliceale ale MAI și va organiza și desfășura proba de evaluare a performanțelor fizice pentru candidații din cele cinci județe arondate (Arad, Bihor, Caraș-Severin, Satu-Mare, Timiș).

La această sesiune, septembrie-octombrie 2021, Şcoala Oradea scoate la concurs un număr de 225 de locuri, iar examenul de admitere se desfășoară pe etape.
Prima etapă s-a derulat în perioada 2 - 22 septembrie a.c., prin depunerea on-line a cererilor de înscriere, susținerea evaluării psihologice și depunerea documentelor pentru dosarul de recrutare, la structurile de recrutare a candidaților.
 Precizăm că, până la încheierea termenului de depunere a cererilor de înscriere și depunerea documentelor la dosar, pentru Școala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea au  fost recrutaţi 1.214 candidaţi, dintre care 824 de băieți și 390 de fete.
Cea de-a doua etapă se desfăşoară în perioada 29.09- 3.10.2021 şi reprezintă proba de evaluare a performanțelor fizice, care constă în parcurgerea unui traseu tactic-aplicativ. Noutatea pentru această sesiune de admitere constă în faptul că pentru timpii finali realizați de candidați la proba fizică se acordă note de la 5 la 10, promovarea probei fiind condiționată de obținerea notei 5. Rezultatele finale în urma susținerii acestei probe vor fi postate pe site-ul oficial al Școlii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea, www.avramianc.ro până la data de 5.10.2021.
După finalizarea probei de evaluare a performanței fizice urmează etapa a 3-a a examenului de admitere, evaluare a cunoștințelor, susținerea unui test grilă notat cu note de la 1 la 10, care se va desfășura în data de 23.10.2021 în cadrul unităților de selecție de către candidații care au promovat proba de evaluare a performanței fizice.
Nota finală la concursul de admitere va fi media aritmetică dintre nota obținută la sport și nota la proba scrisă, lista candidaților în ordine descrescătoare a notei finale va fi afișată pe site-ul oficial al Școlii de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" Oradea până la data de 24.10.2021, ora 8.00. Primii 225 de candidați în ordine descrescătoare vor intra in etapa a 4-a a examenului de admitere și anume examinarea medicală.
Rezultatele finale ale examenului de admitere vor fi afișate în data de 18.11.2021 pe site-ul școlii www.avramiancu.ro.
Durata de şcolarizare la Şcoala de Pregătire a Agenţilor de Poliţie de Frontieră „Avram Iancu" - Oradea se menține și pentru această promoție la durata de 1 an, iar absolvenţilor li se va acorda gradul profesional de agent de poliţie şi li se va asigura loc de muncă în cadrul M.A.I. - Poliţia de Frontieră Română, Inspectoratul General pentru Imigrări și Direcția Generală de Pașapoarte, repartizarea făcându-se în ordinea strict descrescătoare a mediilor de absolvire şi în raport de nevoile Poliţiei de Frontieră Române.
Comisar-șef de poliţie Micheş Eugen

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:40:55 Ora standard a Europei de Est