Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Patru școli din medii dezavantajate au fost dotate cu echipamente smart classroom

În cadrul proiectului ,,Viitorul e la școală

Patru școli din medii dezavantajate au fost dotate cu echipamente smart classroom

*Junior Achievement (J.A.) România și Metropolitan Life au dat startul celei de-a doua etape a proiectului ,,Viitorul e la școală", dedicat dezvoltării școlilor din medii dezavantajate.

*Patru școli din Bacău, Dâmbovița, Gorj și Hunedoara au început anul școlar cu echipamente educative smart classroom, care oferă acces la resurse online și digital interactive.
Odată cu începerea noului an școlar, J.A. România reia activitățile din proiectul ,,Viitorul e la școală", derulat alături de Metropolitan Life. Acestea au rolul de a susține dezvoltarea școlilor și elevilor din medii dezavantajate.
În perioada septembrie-decembrie 2021, în etapa a doua a proiectului, peste 4.000 de elevi aflați în etapa de tranziție de la gimnaziu la liceu vor participa la activități care să îi ajute să își definească propriile interese și abilități și să își formeze o înțelegere personalizată a conceptului de succes personal - adaptat intereselor lor și bazat pe stabilirea de obiective și acțiuni.
Startul activităților din această etapă a fost marcat printr-o festivitate online care a reunit elevi, profesori și voluntari Metropolitan Life dornici ca, prin împărtășirea de exemple și experiențe personale și profesionale, să inspire tinerii și să îi ajute să realizeze proiecții pentru viitorul lor, ținând cont de influența educației și de rolul instrumentelor financiare în fiecare etapă a vieții.
„Protecția vieții și a viitorului comunităților în care ne desfășurăm activitatea, de peste 22 de ani în România și de peste 152 de ani în lume, este una dintre prioritățile și valorile înrădăcinate în ADN-ul nostru. Ca o reconfirmare a angajamentului și a responsabilității noastre, ne implicăm în acțiuni și programe cu impact pozitiv în sănătatea și calitatea vieții societății din care facem parte și care pot asigura susținere socială și educațională copiilor din medii defavorizate. Este o bucurie și o onoare să contribuim alături de Junior Achievement, partenerii noștri în fapte bune de peste 9 ani, la construcția unui mâine sustenabil pentru generațiile viitoare", a declarat Carmina Dragomir, CEO Metropolitan Life.
Totodată, festivitatea a marcat dotarea a patru școli gimnaziale din localitățile Răcăciuni (Bacău), Petrești (Dâmbovița), Motru (Gorj), și Băița (Hunedoara) cu echipamente în valoare totală de 38.000 de lei. Cele patru școli au început anul școlar cu dotări smart classroom, care oferă acces on-line la resurse educaționale digitale interactive.
Ne-am implicat în acest proiect din dorința de a le oferi elevilor noștri dreptul la egalitate privind accesul la educație, la ștergerea diferențelor și discrepanțelor dintre rural și urban. Suntem în permanență preocupați să aducem în activitățile școlii noastre ceea ce este nou și sustenabil și, cu siguranță, elevii noștri vor duce mai departe ceea ce văd, simt și învață de la oamenii mari. Cu ajutorul echipamentelor moderne, elevii vor fi și mai motivați să învețe și să își dezvolte cunoașterea și abilitățile prin activități atractive și interactive", a spus un profesor participant din cadrul Școlii Gimnaziale Băița, județul Hunedoara.
Alte școli vor beneficia de astfel de dotări cu kit-uri smart classroom în luna decembrie, în urma participării la activitățile proiectului.
Lansat în martie 2021, proiectul ,,Viitorul e la școală" include activități pentru încurajarea atitudinii pozitive față de necesitatea educației, soluții pentru învățarea hibridă prin resurse educaționale digitale interactive și acces gratuit la platforma de e-learning JA InspireTM. În perioada martie-iunie, au participat peste 6.300 de elevi din clasele VII-X, din 124 de localități.
Parteneriatul dintre J.A. România și Metropolitan Life pentru susținerea educației learning by doing continuă pentru al nouălea an consecutiv, cu activități care susțin incluziunea financiară, prin prevenirea abandonului școlar și educație pentru sănătate.
Mihai Cornea

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 20:17:05 Ora de vară a Europei de Est