Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Integrarea tinerilor NEET prin antreprenoriat

Conferința de final a proiectului „NEETs in Entrepreneurship”

Integrarea tinerilor NEET prin antreprenoriat

Circa 100 de participanți s-au alăturat unei conferințe virtuale menite să pună în discuție învățămintele desprinse și perspectivele viitoare în ceea ce privește găsirea unor soluții de angajare a tinerilor europeni care nu sunt încadrați profesional și nu urmează niciun program educațional sau de formare (NEETs).

Conferința a marcat încheierea proiectului „NEETs in Entrepreneurship", finanțat de EEA Norway Grants Fund for Youth Employment, și le-a dat ocazia partenerilor din proiect să se întâlnească și să evalueze rezultatele obținute. Cel care a deschis conferința în numele EEA Norway Grants a fost Gian Luca Bombarda, directorul Oficiului Mecanismului Financiar, care a subliniat importanța acestui proiect pentru atingerea obiectivelor strategice ale EEA Norway Grants Fund for Youth Employment. Youth Employment Fund va continua până în anul 2024, ducând mai departe obiectivele acestui proiect, cum sunt sporirea oportunităților pentru tineri și importanța măsurilor de reducere a numărului de tineri incluși în categoria NEET.
Salvatore Nigro, CEO JA Europe, a declarat: „Pentru JA Europe, oferirea de oportunități concrete tinerilor care nu au resurse, relații sau posibilități este o prioritate strategică în anii care vor urma. Împreună cu partenerii noștri de afaceri vom crește capacitatea organizației noastre de a veni în întâmpinarea acelor tineri europeni care au atâta nevoie de competențele antreprenoriale, de angajare sau financiare dobândite prin intermediul programelor noastre".
În timpul discursului pe care l-a avut în deschiderea conferinței, Isabel Benjumea, membru al Parlamentului European, a adăugat: „Este datoria noastră să creăm oportunități pentru tinerii din Europa, care au avut de suportat nu doar consecințele pandemiei actuale, ci și crizele economice anterioare".
Proiectul „NEETs in Entrepreneurship", finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment, și-a îndeplinit obiectivul: cel puțin 1.600 de tineri din patru țări europene au beneficiat de diferite activități de dezvoltare a capacităților, în ciuda contextului dificil creat de pandemia globală de Covid-19. Organizațiile Junior Achievement care au implementat programul au explicat care au fost factorii de succes prin care au reușit să atragă tinerii NEET din țările lor în ultimii trei ani. În Spania de pildă, o scădere dramatică a locurilor de muncă din sectorul turismului a făcut ca numărul posibilităților de educaţie şi formare profesională să fie mai mic decât cel al tinerilor care au nevoie de acestea. Această situație are ca rezultat un risc sporit de creștere a numărului tinerilor care nu au un loc de muncă, nu sunt înscrişi într-un program de învăţământ şi nu urmează un program de pregătire profesională.
Emanuele Odazio, People & Culture Director Europa de Sud și de Est la ManpowerGroup a subliniat că pentru a aborda această problemă este nevoie de soluții concrete la nivel local. Mai mulți participanţi prezenți la conferință au remarcat necesitatea sporirii resurselor destinate unor astfel de inițiative de sprijinire a tinerilor fără soluții sau oportunități.
Reprezentanții tinerilor au oferit câteva exemple privind impactul pe care proiectul „NEETs in Entrepreneurship" l-a avut asupra parcursului lor antreprenorial și profesional:
*Start-up-ul italian Marbo oferă accesorii de modă create în atelier, iar clienții le pot cumpăra foarte ușor prin intermediul magazinului online;
*Un antreprenor bulgar a avut curajul să lanseze o afacere datorită îndrumării primite și competențelor dobândite pe parcursul proiectului;
*O afacere socială din Spania, Hera Technology, care activează în domeniul sănătății mintale a primit un sprijin concret în ceea ce privește modalitățile de creare a unui prototip și de rezolvare a aspectelor legale;
*O afacere în agricultură din România a reușit să se dezvolte datorită ajutorului obținut prin intermediul proiectului.
Pentru informații suplimentare, accesați:https://neets-entrepreneurship.org/
Proiectul „NEETs in Entrepreneurship" este finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin EEA and Norway Grants Fund for Youth Employment.
Mihai Cornea

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 10:19:45 Ora de vară a Europei de Est