Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Despre cum își percep cei mai mici români propriile vieți

Prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu, coautor al studiului „Lumea copiilor”

Despre cum își percep cei mai mici români propriile vieți

Cadru didactic al Departamentului Sociologie - Asistență Socială, al Facultății de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea, prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu este coautorul unei cercetări științifice internaționale care și-a propus să sondeze nivelul de satisfacție al copiilor cu privire la propria viață.

Conform datelor din studiul „Lumea copiilor", românii cu vârsta între 8 și 12 ani se declară, în mare, foarte mulțumiți de viața lor, de locuință, de familie și de prieteni.
„Dincolo însă de acest grad ridicat de mulțumire, vin răspunsurile care reflectă probleme", subliniază prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu. La școală, cam 40% dintre copii au fost supuși, în ultima lună, cel puțin unei experiențe de victimizare: fizică, verbală sau relațională. Iar 14% dintre ei spun că au fost supuși unor astfel de tratamente de cel puțin trei ori în ultimul an.
„Doar puțin peste jumătate dintre copii consideră că sunt destule locuri de joacă în zona în care locuiesc", explică sociologul Sergiu Balțățescu. Chiar dacă marea majoritate a copiilor, 75-80% dintre ei, sunt mulțumiți de lucrurile pe care le au, aproape un sfert dintre ei sunt, adesea sau tot timpul, îngrijorați în legătură cu banii pe care îi deține familia, arată datele cercetării. ,,Interesant este, remarcă prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu, că cei mai mici copii, cei de 8 ani, sunt mai îngrijorați decât cei mai mari de 10-12 ani".
Aproape 7% dintre copii nu au întotdeauna, unii chiar niciodată, destulă mâncare pe masa de fiecare zi, precizează sociologul Universității din Oradea. „Există un procent, care variază în jurul lui 10%, de copii defavorizați care nu au echipament pentru școală, nu au acces la Internet sau bani de buzunar".
„În schimb, un procent foarte mare de copii, peste 80%, sunt foarte mulțumiți de timpul liber și de modul cum și-l petrec. Date recente, culese în cadrul aceluiași program de studii, arată însă că acest procent scade drastic în perioada pandemiei de care copiii au fost foarte afectați", mai spune profesorul Sergiu Bălțătescu.
Universitarul orădean a ajuns la concluzia că, față de țările din jur stăm mai bine la unele capitole și mai ales în ceea ce privește satisfacția. Se poate spune că micuții noștri sunt foarte mulțumiți de condițiile lor de viață, dar și de viața lor, luată ca întreg. Dar, dacă comparăm situația lor materială, nu e o surpriză să aflăm că este mai problematică decât a celor mai mulți dintre copiii din Europa, mai precizează sociologul orădean.
Pornind de la datele studiului „Lumea copiilor", prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu ar sugera decidenților de politici publice câteva recomandări. „În primul rând, aceste date de sondaj arată că e nevoie de mai multă conștientizare a nevoilor copiilor și de intensificarea preocupărilor privind îmbunătățirea calității vieții acestora. Chiar dacă, în situații normale, copiii români au printre cele mai ridicate niveluri de satisfacție și fericire dintre cele 35 de țări incluse în eșantion, date mai recente arată cât de fragilă este această fericire și cât de drastic a fost afectată în pandemie. Deci, prima preocupare ar trebui să fie cea de monitorizare atentă a situației și opiniilor copiilor". Școala este și ea un punct nevralgic. „Copiii români suferă mai mult de victimizare de către colegi, comparativ cu cei din alte țări. Uneori aceste fapte iau forme grave, precum bullying-ul la școală. Copiii romi, cei cu dizabilități, cei care trăiesc cu un părinte vitreg și cei lăsați în grija altor rude, de părinții care au imigrat, au niveluri de bunăstare semnificativ mai scăzute decât ceilalți. Protejarea acestor copii vulnerabili trebuie să fie în centrul politicilor statului român", conchide prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu.
Cercetarea sociologică a fost realizată de o echipă de cercetători și studenți de la Școala Doctorală de Sociologie a Universității din Oradea, coordonată de prof. univ. dr. Sergiu Bălțătescu şi conf. univ. dr. Claudia Bacter. Studiul face parte din proiectul „Bunăstarea copiilor din România", este finanțat de Fundația „Botnar" din Elveția. Chestionarele au fost  aplicate unui număr de 3.296 de copii, cu vârsta cuprinsă între 8 şi 12 ani.

Trimite email
luni, 3 noiembrie 2025, 10:04:34 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Eros Ramazzotti va concerta, la
Laminor Arena, București,
miercuri, 22 aprilie 2026, ora 20.00 (acces de la 18.00).