Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Junior Achievement România și Asirom susțin 3.000 de elevi de gimnaziu să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare

Despre rolul și importanța educației financiare

Junior Achievement România și Asirom susțin 3.000 de elevi de gimnaziu să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare

În ultimii ani, s-au recunoscut atât la nivel național, cât și european, rolul și importanța educației financiare și introducerea unor concepte teoretice, dar și a unor exerciții în cadrul activităților educaționale, inclusiv în programa școlară, la diferite niveluri de învățământ.

Studiile recente arată faptul că România se situează sub media europeană, în ceea ce privește alfabetizarea financiară, ținând cont de aspecte legate de înțelegerea și gestionarea finanțelor, de diverse servicii disponibile. De aceea, este esențial ca procesul de învățare să înceapă din școală, cât mai devreme, pentru a putea corela mai ușor acțiunile și deciziile, de a anticipa anumite probleme și riscuri care pot apărea în viața de zi cu zi.
Învățarea conceptelor și a unor principii financiare simple legate de circulația banilor în economie sau administrarea resurselor financiare în viața cotidiană sau în cadrul unor afaceri pot fi explicate la clasă de către profesori, pe înțelesul elevilor de gimnaziu, utilizând kitul digital de materiale educaționale Junior Achievement, pe teme de Educație financiară și economică.
Prin proiectul educațional Sensul banilor, Junior Achievement (J.A.) România și Asirom vor susține, în anul școlar 2021-2022, 3.000 de elevi din instituții de învățământ din diferite localități din țară, din mediul urban, mic urban și rural, să își dezvolte cunoștințele și abilitățile specifice educației financiare, necesare pentru viitor, pentru a-i responsabiliza și a-i pregăti să devină independenți și capabili să ia deciziile corecte, în situații reale.
„Susținerea educației reprezintă unul dintre pilonii de bază ai strategiei de responsabilitate socială Asirom. Educația financiară pe care copiii noilor generații o primesc pune bazele unei societăți moderne și le va contura viitorul. Asirom își propune să se implice activ în programele de educație financiară în școli, prin intermediul angajaților și al partenerilor, și să devină un susținător activ al comunităților în care își desfășoară activitatea. Împreună, putem asigura viitorul prin educație", afirmă Cristian Ionescu, președinte al Directoratului Asirom.
Parcurgând pe platforma J.A. InspireTM resursele disponibile, împreună cu profesorii lor, elevii vor afla răspunsuri la câteva întrebări esențiale:
*Ce rol au banii în viața de zi cu zi?
*Cum ne putem administra corect resursele?
*Cum luăm cele mai bune decizii legat de finanțe?
*Cum pot fi folosiți inteligent banii într-o mică afacere?
„Pregătirea elevilor pentru viitor și pentru rolurile pe care și le vor asuma după terminarea studiilor - de consumator, angajat sau antreprenor - este deosebit de importantă și, în procesul educațional, ar trebui să fie implicați toți actorii relevanți, atât din mediul familial, școlar, cât și din cel de business și din societatea în ansamblu. Prin colaborarea cu Asirom în cadrul acestui proiect, vom putea aduce la clasă, în instituțiile de învățământ selectate, activități learning by doing, și îi vom sprijini pe profesori și elevi, prin training și materiale educaționale gratuite, accesibile pe o platformă interactivă, pentru învățarea unor noțiuni de bază, pe teme de educație financiară" - Alice Duțu, director Programe, Junior Achievement România.
Mihai Cornea

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 14:12:03 Ora de vară a Europei de Est